העפלות לטוקיו ו-7 שיאי ישראל: הישגי המשלחת באליפות העולם

מירון חירותי
מירון חירותי | דני מרון

חירותי קבע את הקריטריון למשחקים האולימפיים ב-2020, נבחרת השליחים על סף היסטוריה ונופצו יותר שיאים מקומיים מאשר בכל אליפות בעשור האחרון. טומרקין, פרנקל, גולדפדן וחירותי לא העפילו לחצי ב-4X100

(גודל טקסט)

היום הנועל של אליפות העולם בשחייה בדרום קוריאה יצא לדרך לפנות בוקר (בין שבת לראשון) ועבור המשלחת הישראלית נותר רק משחה השליחים לגברים ב-4X100  מעורב.

הרכב השליחים היה יעקב טומרקין כשחיין הגב, תומר פרנקל כשחיין הפרפר, איתי גולדפדן כשחיין החזה ומירון חירותי כשחיין החתירה. הם השתתפו במקצה הראשון מתוך שלושה וסיימו אותו במקום הרביעי בזמן של, 3:37.51 דקות, 1.28 שניות לאט יותר מהשיא הישראלי בין העשור שנקבע באליפות העולם ברומא בימי החליפות האסורות (אותו שחו גיא ברנע, אלון מנדל, נמרוד שפירא בר אור ותום בארי).

התוצאה שקבעו לא הספיקה כדי לעלות להצגת הגמרים, משום שהנבחרת סיימה במקום ה-20 כללי, כאשר רק 8 הראשונות עולות אל ההצגה האחרונה באליפות. גם מבחינת השתתפות במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, על הנבחרת היה לסיים בין 12 הנבחרות הראשונות והיא כאמור לא עשתה זאת.

בכך תמה אליפות העולם עבור הנבחרת הישראלית עם שישה חצאי גמרים במשחים אישיים (שניים של מירון חירותי, שקבע קריטריון לטוקיו, ואנסטסיה גורבנקו, תומר פרנקל, מיכאל לייטרובסקי ויהונתן קופלב עם 1 כ"א), הכי הרבה יחד עם האליפות שנערכה ב-2011, ושתי העפלות למשחקים האולימפיים: בשליחים 50X4 מיקס מעורב המשלחת הבטיחה את המקום משום שגם לחירותי וגם לגורבנקו יש את הקריטריון האישי וב-4X200 חופשי לגברים בתנאי שבמהלך השנה שנותרה עד המשחקים האולימפיים עוד שני שחיינים יקבעו קריטריון למשחה אישי.

מבחינת שיאי ישראל, נשברו שבעה כאלה, הכי הרבה מאז האליפות שנערכה ב-2009. המשלחת הישראלית תחזור ארצה לישראל ביום שני וכבר ביום רביעי עד שבת תיערך אליפות ישראל במכון וינגייט (הצגת הגמרים החל מ-17:30), כשהכניסה לתחרות חופשית.


גורבנקו. נבחרת השליחים המעורבת עומדת בקריטריון (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי