לשחות אל העתיד: אליפות העולם הסתיימה עם הישגים ותקווה

אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו | סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה בישראל

הנבחרת הישראלית חזרה מדרום קוריאה עם שישה חצאי גמר ושבעה שיאי ישראל חדשים, שרובם נרשמו על ידי הצעירים המבטיחים. החסרונות: טומרקין נכשל, מורז לא בכושר ומחצית ההישגים נרשמו במשחים לא אולימפיים

(גודל טקסט)

אליפות העולם בשחייה בדרום קוריאה ננעלה אתמול (ראשון), והמשלחת הישראלית יכולה להיות מרוצה מהעובדה שאחרי שלוש אליפויות עולם מדשדשות נרשמו הפעם שישה חצאי גמר – הכי הרבה מאז אליפות העולם בשנגחאי 2011. הישג נוסף נרשם כששבעה שיאי ישראל נשברו במהלך האליפות. הפעם האחרונה שאירוע כזה קרה הייתה באליפות העולם ברומא ב-2009, שנערכה עם חליפות השחייה האסורות.

U21 זאת לא רק קטגוריית גילאים בכדורגל, אלא הגיל הכי מבוגר מבין הישראלים שוברי השיאים: מירון חירותי, שהיה השחיין היחיד במשלחת שקבע את הקריטריון לטוקיו 2020, שבר גם שלושה שיאי ישראל. נראה שהמעבר להתאמן בארה"ב, בקבוצת העילית של היועץ המקצועי של איגוד השחייה דיוויד מארש, ביגרה את השחיין, שהאפיל על הישגיו מאליפות אירופה 2016, בה רשם גמר אירופי ראשון.

אנסטסיה גורבנקו, שתחגוג יום הולדת 16 באוגוסט, שברה את שיא ישראל שלה ב-200 מעורב אישי והוסיפה עליה לחצי הגמר. כמוה גם תומר פרנקל בן ה-19, שרק בשנה שעברה הוכתר לאלוף אירופה לנוער במשחה 100 מ' פרפר. ממוצע הגילאים של נבחרת השליחים 4X200 חופשי המורכבת מפרנקל, דניס לוקטב, גל גרומי ודניאל נמיר הוא 18 שנים. מיכאל לייטרובסקי, שהעפיל לחצי גמר 50 מ' גב ו"השתלט" על מקומו של גיא ברנע, יחגוג בקרוב יום הולדת 20.

חירותי. הכי מבוגר ששבר שיא (דני מרון)
חירותי. הכי מבוגר ששבר שיא (דני מרון)

דווקא הבכיר במשלחת, יעקב טומרקין, היה זה שלא העפיל ולו לחצי גמר אחד. השחיין בן ה-27 דיבר על השאיפה לרשום גמר עולמי ראשון בקריירה שלו, אלא שהוא סיים הרחק משיאו ובעצם המשיך את המגמה מאליפות אירופה אשתקד, שגם בה לא עלה לאף גמר.

בין לבין, השחיינית האולימפית אנדראה מורז, שעלתה לארץ מארה"ב לפני המשחקים בריו, חזרה בתקופה האחרונה להתאמן אחרי שלקחה הפסקה לטובת לימודי הרפואה שלה. השחיינית בת ה-27 הראתה באליפות ניצנים של חזרה לכושר וכעת עליה להחליט אם לעצור את לימודיה לשנה כדי לנסות ולהבטיח השתתפות במשחקים אולימפיים נוספים. בניגוד לאליפות העולם הקודמת, בה רשמה מורז העפלה לחצי גמר, הפעם היא נעצרה בשלב המוקדמות בכל המשחים ששחתה.

שחיין ותיק נוסף במשלחת היה יהונתן קופלב, ששחה 50 מ' גב (משחה לא אולימפי) והעפיל בפעם הרביעית ברציפות לחצי גמר אליפות עולם. כעת, משהשנה האולימפית נכנסה, יהיה על אלוף אירופה לשעבר לעבור למשחה 100 מ' גב בתקווה שיעפיל למשחקים אולימפיים ראשונים. כזכור, בשנת 2012 עבר קופלב ניתוח אפנדיציט דחוף שמנע את השתתפותו במשחקים בלונדון לאחר שקבע את הקריטריון, ולפני שלוש שנים לא הצליח לקבוע את התוצאה הדרושה.

קופלב. האם יגיע סוף סוף למשחקים האולימפיים? (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה בישראל)
קופלב. האם יגיע סוף סוף למשחקים האולימפיים? (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה בישראל)

בתוך כך, בתקופה האחרונה נשמעים יותר מדי קולות רקע בנוגע למטרה הסופית עבור משלחת השחייה במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. מצד אחד, מאמן הנבחרת לוקה גברילו סיפר בראיון לאתר ספורט1 טרם האליפות שהנבחרת נמצאת בשלב של תהליך ולא צריך לצפות לשום דבר מלבד שבירת שיאים אישיים. גם מנכ"ל האיגוד אמיר טיטו סיפר בראיון כי מארש נותן תחזית שונה מזו שמסר כשהגיע ב-2016: לא יהיו כמה גמרים אולימפיים בטוקיו 2020. מצד שני, השבוע הצהיר יו"ר איגוד השחייה סימון דוידסון כי המטרה בטוקיו 2020 היא להעפיל לשלושה חצאי גמרים ולרשום גמר אחד. כשרואים את התוצאות באליפות העולם, אפשר לחשוב שהדבר הגיוני, אלא ששלושה מתוך שישה חצאי הגמר נרשמו במשחים שבכלל לא יהיו בטוקיו (50 גב ו-50 פרפר).

אתמול לפנות בוקר קפצה למים נבחרת השליחים ב-4X100 מעורב וסיימה במקום ה-20 הכללי, שלא הספיק לא לעליה לשלב הגמר ולא להתברגות בין 12 הנבחרות הטובות שמקבלות את הכרטיס לטוקיו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי