נבחרת ישראל בשחייה יוצאת לאליפות אירופה בבריכות קצרות בגלזגו

לוקה גברילו
לוקה גברילו | דני מרון

למאמן הנבחרת, לוקה גברילו, זאת תהיה אליפות יבשתית שנייה כמאמן ראשי. שחייני הנבחרת ימשיכו מיד לאחר סיום האליפות לאמסטרדם לתחרות הקריטריון הראשונה השנה לבריכה אולימפית

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל בשחייה תפתח את השתתפותה באליפות אירופה בבריכות קצרות (25 מטרים) בגלזגו, ביום רביעי הקרוב. עבור מאמן הנבחרת, לוקה גברילו, מדובר באליפות יבשתית שנייה כמאמן ראשי אחרי שעשה זאת גם לפני כשנתיים.

בקיץ האחרון, באליפות העולם בדרום קוריאה, רשמו השחיינים שמתחת לגיל 21 חמישה חצאי גמר ולמעשה רשמו את אחת האליפויות היותר מוצלחות שידעה הנבחרת בשנים האחרונות. כעת ינסו שחייני הנבחרת להמשיך את המומנטום, כאשר מיד לאחר סיום התחרות יטוסו לאמסטרדם לתחרות הקריטריון הראשונה השנה לבריכת 50 מטרים, בריכה אולימפית.

"אני בעצם אחזור על אותו הדבר שאמרתי לפני אליפות העולם בקיץ, כי זו התיאוריה: צריך להתקדם כל הזמן. יש לנו עכשיו את הניסיון להעפיל למשחקים אולימפיים וזאת התחרות הראשונה שתהיה השנה כאשר האחרונה תהיה ביוני", אמר גברילו. על צמד התחרויות אמר המאמן: "אמרתי לשחיינים ליהנות מהן. למעשה, אמרתי להם את זה גם לגבי התחרות באמסטרדם, שהיא החשובה יותר. אנחנו יודעים שלחץ קיים לפני תחרויות, אבל הם צריכים להתרגל לזה. אני חושב שעכשיו אנחנו מתורגלים ברמות תחרויות בינלאומיות ומה שנשאר לשחיינים הוא ליהנות בלי לחץ שלילי".


מירון חרותי. מצפה לשמור על המומנטום (פטריסיה בן עזרא, באדיבות איגוד השחייה בישראל)

על כך שיעקב טומרקין כבר לא נמצא בנבחרת שלו השיב: "עשינו צעד מאוד חשוב עבור יעקב. נתנו לנו את האפשרות להתאמן אחד על אחד עם ליאוניד קאופמן ובו זמנית להיות בתוכנית שלנו. זה משהו שמאוד חדש ולא שגרתי, אבל אנחנו שמחים עם התמיכה שלהם במערכת. כולם מקבלים תועלת מהסיטואציה הזו. אנחנו גאים במהלך הזה, ואני מצפה מיעקב שיגיע בכושר טוב ויהיה הגרסה הטובה ביותר של עצמו אי פעם".

גברילו לא הסכים עם השאלה האם בעיניו מירון חירותי, שכבר קבע את הקריטריון לטוקיו (רק לו ולאנסטסיה גורבנקו יש אותו ס.א) ובקיץ האחרון העפיל לשני חצאי גמר באליפות העולם הוא השחיין הבכיר כעת. "אני מסתכל עליו כמו שאני מסתכל על טומרקין. יש גם עוד שחיינים טובים כמו אנסטסיה ותומר פרנקל. אני לא רוצה שאף אחד יהיה הראש של המשלחת, אלא שכולם יהיו טובים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי