התקווה של ישראל לטוקיו 2020: "אני בכיתה י'א, צריכה להתמקד בלימודים"

אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו | מאט פוליצי, באדיבות לוס אנג'לס קרנט

השחיינית בת ה-16 בראיון לפני תחרות הקריטריון: "רוצה ללמוד מהשחיינים הבוגרים שאני נמצאת סביבם". תומר פרנקל סימן מטרות: "הגעתי לשפר את השיא האישי שלי ב-100 מטר פרפר"

(גודל טקסט)

אנסטסיה גורבנקו בת ה-16 ממשיכה לטפס לגבהים חדשים. אחרי שהייתה השחיינית הראשונה לקבוע את הקריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 במשחה 200 מעורב אישי (ובדרך שברה את שיאה של עמית עברי מלונדון 2012), והעפילה לחצי גמר אליפות העולם בקיץ האחרון, לתחרות הקריטריון שתיערך באמצע החודש היא מגיעה ללא לחץ ועבורה אליפות אירופה, שנפתחת ביום רביעי הקרוב, תהיה כשיעור להמשך הקריירה.

"כרגע אני רק מתאמנת ובאה לתחרות הקריטריון לא בהכנה מלאה, אבל אני כן רוצה לשחות שם. לגבי אליפות אירופה, אני רוצה לעשות את הכי טוב שלי, להתברג במקום הכי טוב, ללמוד מהשחיינים הבוגרים שאני נמצאת סביבם ולהתחרות איתם".

כשהשחיינית הכישרונית מתכוונת לשחיינים בוגרים היא מדברת בין היתר על האלופה האולימפית ואחת השחייניות הטובות שידעה השחייה העולמית – קטינקה הוסו ההונגרייה. השתיים התחרו השנה זו בזו והישראלית הראתה שהיא יכולה לתת פייט כשסיימה מעט אחרי 'גברת הברזל': "אני מקבלת דחיפה מאוד גדולה כשאני מתחרה לצידה. המודל שלי לחיקוי הייתה עמית עברי כשהתחלתי לשחות".

גורבנקו בחרה בשחייה על פני ההתעמלות האמנותית ועל אף הקושי בעזיבת הענף שאהבה, היא מספרת שהיום היא שמחה על כך. ככל שהימים לטוקיו מתקרבים, מרגישה השחיינית את הלחץ שעל כתפיה, בטח שהתוצאות ממשיכות להגיע. "אני מאוד שמחה שעברתי את השנה הזו בהצלחה. היו הרבה אנשים שתמכו בי ועזרו לי לאורך כל הדרך. מה הלאה? אני אמורה לנסוע בהמשך לסן דייגו לקבוצה של דייב מארש, אבל קודם כל אני צריכה להתמקד בלימודים. אני בכיתה י"א".


תומר פרנקל. העפיל לחצי גמר אליפות העולם (דני מרון)

שחיין צעיר נוסף שעלה לחצי גמר אליפות העולם הוא תומר פרנקל בן ה-19. "הגעתי לשם במטרה לשפר את השיא האישי שלי ב-100 פרפר ומאוד הופתעתי שעליתי לשלב הבא. באליפות העולם ב-2017 הרמה הייתה יותר גבוהה. זה היה ניסיון אדיר. הצלחתי לשפר את השיא שלי שם, שזה לא משהו שדומה בכלל לשיפור כאן, בבריכה בוינגייט. הייתי די שמח על הצעד הזה. עבדנו על עניין שבירת השיא מחוץ לבריכה המקומית. זה גם משהו מנטלי. צריך לדעת איך לשחות במגרש של הגדולים, איך לעשות את הצעד הזה בו אתה שוחה מהר ולא רק בבית".

על הציפיות ממנו מאז שזכה בשנה שעברה במדליית הזהב באליפות אירופה לנוער סיפר: "אני יודע שיש ציפיות ומטרות, ואני גם מדבר על כך עם פסיכולוג הספורט שלי. בגדול מתמקדים צעד צעד, כרגע אימונים ואחר כך תחרות הקריטריון. שם אני מכוון לקבוע את הקריטריון במשחה 100 פרפר ו-200 חתירה. אם אתקרב לשיאים שלי ואשפר אותם – זה יהיה טוב. זאת פעם ראשונה שאנחנו מתחרים בחורף בבריכות ארוכות וזה די חדש לי. אנחנו רוצים לדעת שהכיוון נכון".

באליפות העולם האחרונה נקבעו גם שני הרכבי שליחים במשחי 4X200 חופשי ו4X100 מעורב אישי לנשים וגברים. המשחה השני יהיה בפעם הראשונה במשחקים האולימפיים. "אנחנו צריכים להבטיח את המקום שלנו שם קודם כל במשחים האישיים," אומר השחיין. "אנחנו עובדים כל חברי השליחים ביחד באימוני הנבחרת כל הזמן, חוץ מדניאל נמיר שנמצא במכללה בארה"ב. אנחנו עובדים גם על הפן הקבוצתי של לדעת לתמוך אחד בשני ומושכים זה את זה קדימה. עם הזמן לומדים להכיר אחד את השני יותר, את הנקודות החלשות והחזקות ומתקדמים ככה ביחד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי