ג'וקוביץ' יחפש תואר שישי באוסטרליה

ג'וקוביץ'. יצליח להעפיל על 2015?
ג'וקוביץ'. יצליח להעפיל על 2015? | צילום: Gettyimages

נולה מכוון לגראנד סלאם מוזהב: "רוצה ליהנות". פדרר ינסה להפריע. סלע נגד נדאל?

(גודל טקסט)

נובאק ג'וקוביץ' לא מסתיר את הרצון להגן על תוארו ולהשוות את שיאו של רוי אמרסון ולזכות בתואר שישי באוסטרליה – הראשון שייעשה זאת מאז תחילת העידן הפתוח. נולה הוא המועמד המוביל לזכייה בטורניר שייפתח הלילה (בין ראשון לשני), לאחר שזכה בשלושה גראנד סלאמים ב-2015, וסיים את אחת השנים הדומיננטיות ביותר בתולדות הטניס עם זכייה ב-11 תארים בסך הכל.

 

"בלי ספק זאת היתה השנה הטובה ביותר שלי – מבחינה מקצועית ואישית", אמר ג'וקוביץ' לקראת הטורניר. "נהניתי בכל פעם שעליתי על המגרש. אנסה להמשיך את היכולת הגבוהה שהצגתי בשנת 2015 לשנה החדשה. התכוננתי טוב לעונה, לקחתי את הזמן לעבוד על דברים חדשים ואני בטוח שבניתי בסיס טוב להמשך השנה". הוא יפגוש בסיבוב הראשון את הדרום קוראני האיונג צ'אן, המדורג 51 בעולם.

 

 

הסרבי ינסה להשיג ב-2016 הישג שאף אחד לפניו לא השיג, זכייה בגולדן סלאם – ניצחון בארבעת הטורנירים הגדולים בנוסף למדליית זהב אולימפית. עם זאת, מסתמן שהשנה המאבק יהיה קשה מתמיד, כאשר הרביעייה הגדולה (נולה, פדרר, נדאל ומארי) הפכה לחמישייה עם עלייתו של סטן וואוורינקה וזכייה בשני תארי גראנד סלאם בשנתיים האחרונות.

 

פדרר. מאמן חדש, תארים ישנים? (gettyimages)

 

עם זאת, יריבו הגדול ביותר ימשיך להיות רוג'ר פדרר שבגיל 34 מציג את הטניס הטוב בקריירה, גם אם איבד צעד או שניים. בחודש שעבר הוא שכר מאמן חדש, איבן ליובצ'יץ' בן ה-36. "אני תמיד מאמין שיש לי עוד מה ללמוד כשחקן" אמר הפנומן השווצרי. "עם זאת, אני חושב שבשלב הזה של הקריירה אני צריך מישהו שיעזור לי לשמור על מוטיבציה, אני מאמין שאיבן יכול לעשות זאת. אני חייב מישהו שידחוף אותי".

 

השווצרי הפסיד למילוש ראוניץ' בגמר טורניר בריסביין לאחר שחלה בשפעת, אך המשיך להציג יכולת גבוהה בטורנירים הגדולים והוא יודע לחלק את כוחו לקראת הטורנירים הגדולים. "אני חושב שבשנה שעברה הצלחתי לא רע מול נולה, אני מקווה להמשיך ככה גם השנה".

 

הנציגות הישראלית תהיה הפעם דלה. דודי סלע (87) ניצל את פרישתו של חואן מונאקו ועלה ישירות להגרלה הראשית. הוא יפגוש בסיבוב הראשון את הגרמני הוותיק בנג'מין בקר המדורג 98 בעולם. במידה ויצלח את המשוכה הזאת הוא צפוי לפגוש בסיבוב השני את רפאל נדאל.

 

סלע מול נדאל. יהיה מפגש חוזר? (gettyimages)

 

בטורניר הזוגות יוני ארליך בן ה-38, שזכה בעבר בתואר ביחד עם אנדי רם, יחבור לבריטי קולין פלמינג בניסיון לשחזר את ימיו מקדם. השניים זכו להגרלה קלה יחסית וכבר הוכיחו שהם יודעים לשתף פעולה, כשניצחו את האחים בראיין בטורניר סידני.

 

טורניר הנשים יהיה של סרינה וויליאמס להפסיד. האמריקאית כבר זכתה בעבר שש פעמים בגראד סלאם הפותח של השנה ותנסה להשוות את כמות הזכיות של שטפי גראף עם 22 זכיות בתארי גראנד סלאם. בסיבוב הראשון היא תפגוש את האיטלקיה קאמילה ג'יורג'י, המדורגת 35 בעולם.

 

האיום הגדול ביותר עליה עשוי להגיע ויקטוריה אזרנקה (16). הבלארוסית פתחה את העונה בצורה מצוינת, לאחר שנתיים קשות בהם סבלה מפציעות והתדרדרה בדירוג העולמי. היא זכתה בעבר פעמיים רצוף בתואר (2012-2013).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי