נדאל: "לא הייתי לוקח חומר אסור ללא אישור"

נדאל. זה לא אמור לעניין את הציבור
נדאל. זה לא אמור לעניין את הציבור | צילום: Gettyimages

הטניסאי על חשיפת ההאקרים הרוסים: "זה חוקי". מו פארח: "לא הסתרתי דבר"

(גודל טקסט)

קבוצת ההאקרים הרוסים "פנסי בר" ממשיכים לעשות כותרות בעולם הספורט, לאחר שפרצו למחשבי הוועדה למניעת סימום בספורט והחלו לפרסם פרטים חסויים על ספורטאי צמרת. אתמול (שני) פרסמה הקבוצה כי רפאל נדאל ומו פארח קיבלו אישורים חריגים לנטילת חומרים אסורים בכמה מקרים שונים, אך השניים לא ממש מתרגשים מההאשמות.

 

"הסיבה היחידה שלקחתי את החומרים האלו היא משום שקיבלתי רשות", הבהיר נדאל בתגובה ראשונה לחשיפה. "לאחר שקיבלתי את האישור זה הפך להיות חוקי. מעולם לא לקחתי שום חומר שעשוי לשפר את ביצועי על מגרש הטניס, הסיבה היחידה לקחת את התרופות האלה היתה לשפר את מצב הברך שלי".

 

 

"מבחינתי אין שום סערה סביב הנושא", אמר נדאל. "הסערה היחידה היא בתקשורת, אני כבר עייף מלהתייחס לדמגוגיה זולה. אני לא חושב שזה עניינו של אף אחד, זה נושא פרטי והוא צריך להישאר ככה. אני לא חושב שיש עניין לציבור במסמכים האלה, ברגע שספורטאי עובר את הבדיקה זה צריך להסתיים שם".

 

פארח. הכל פתוח (gettyimages)

 

הספורטאי הגדול הנוסף ברשימה היה כוכב הריצות הארוכות הבריטי, מו פארח, ששחזר בריו את ההישג שלו מלונדון וזכה במדליות זהב ב-5,000 ו-10,000 מטר. "אין לי דבר להסתיר" הבהיר פארח, "הבהרתי את נושא בראיונות קודמים".

 

הבריטי אכן התייחס בעבר לנושא, לאחר שעלו האשמות נגד מאמנו אלברטו סלאזר בדבר סימום שיטתי של ספורטאיו: "במהלך התקופה שלי איתו קיבלתי אישור אחד חריג, לאחר שהתמוטטתי באימון ביוטה ב-2014. לקחו אותי באמבולנס ונתנו לי עירוי לווריד". הוא קיבל אישור חריג נוסף ב-2008, לפי שהגיע לצמרת העולמית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי