סרינה וויליאמס הפסידה למוגורוסה בגמר בצרפת

וויליאמס. הפסד שני רצוף בגמר הגראנד סלאם
וויליאמס. הפסד שני רצוף בגמר הגראנד סלאם | צילום: Gettyimages

המדורגת הראשונה בעולם נכנעה 7:5, 6:4. גראנד סלאם ראשון של הספרדיה

(גודל טקסט)

גרבין מוגורוסה גברה 5:7, 4:6 על סרינה וויליאמס וזכתה באליפות צרפת הפתוחה. עבור הספרדיה זה התואר הגראנד סלאם הראשון בקריירה.

סרינה וויליאמס חיפשה את התואר ה-22 בקריירה ורביעי ברולאן גארוס. אבל מאז שגברה על מוגורוסה בגמר הווימבלדון בשנה שעברה, המדורגת הראשונה בעולם לא הצליחה להוסיף לארון הגביעים שלה עוד תואר גראנד סלאם. בארצות הברית אשתקד היא נוצחה בחצי הגמר ובינואר האחרון הפסידה בגמר האליפות אוסטרליה הפתוחה.

 

הדרך לגמר עבור סרינה לא הייתה קשה במיוחד: האמריקאית עברה את ארבעת הסיבובים הראשונים בלי לאבד מערכה. רק ברבע הגמר הקזחית המפתיעה, יוליה פוטינצבה, הצליחה לגנוב לוויליאמס את המערכה הראשונה 5:7, אבל נענשה מיד עם 4:6, 1:6. בחצי הגמר קיקי ברטנס, ההולנדית, מתחה את המדורגת הראשונה, אבל לבסוף נכנעה גם כן: 7:6, 6:4.

לעומת זאת, מוגורוסה, המדורגת הרביעת בעולם, חוותה קשיים כבר בסיבוב הראשון, כאשר אנה-קרולינה שמידלובה, הסלובקית האלמונית, גררה את הבאסקית למשחק בת שלוש מערכות. השלבים הבאים כבר היו קלים יותר עבור הספרדיה, כשבסיבוב הרביעי מוגורוסה גברה בקלות על סבטלנה קוזנצובה (13) 3:6, 4:6 ובחצי גמר על סמנטה סטוסור 2:6, 4:6.


מוגורוסה. גראנד סלאם הראשון בקריירה (Gettyimages)
 

מהלך המשחק:

המשחק נפתח בצורה נינוחה, כאשר בשלושה המשחקונים הראשונים השחקניות שמרו על ההגשות שלהם. במשחקון הרביעי וויליאמס העלתה הילוך והייתה קרובה פעמיים לשבור את ההגשות של מוגורוסה, אבל הספרדיה עמדה בכבוד מול ההתקפות של המדורגת הראשונה בעולם ואף עלתה ל-2:3, כששברה את ההגשות של סרינה במשחקון הבא.

מוגורוסה כבר עלתה ל-2:4, אבל וויליאמס חזרה לעניינים בעזרת ההגשה הראשונה מצוינת, שברה בחזרה את הספרדיה ועלתה ל-4:5. הנדנדה המשיכה ובמצב של 5:5 סרינה שוב איבדה את ההגשות שלה. במשחקון ה-12 התנהל קרב עיקש: וויליאמס כבר הובילה 15:40, אך הספרדיה חזרה וזכתה במשחקון ובמערכה 5:7.





גמר מותח בפאריס  (Gettyimages)

בתחילת המערכה השניה אף טניסאית לא הצליחה לשמור על ההגשות שלה, מוגורוסה הייתה הראשונה לעשות זאת ועלתה ל-1:3. למרות חמש טעויות כפולות הספרדיה שמרה על ההגשות שלה ועלתה ל-3:5. במשחקון התשיעי מוגורוסה כבר הייתה עם שלוש נקודות משחק, אבל וויליאמס הצליחה לשמור על ההגשות ודחתה את הקץ. הספרדיה עלתה להגיש לזכיה בטורניר ולא שמטה אף נקודה במשחקון האחרון בדרך ל-4:6 ותואר הגראנד סלאם הראשון בקריירה המבטיחה שלה.






משחק הרואי של מוגורוסה הביא לה את התואר הראשון בקריירה   (Gettyimages)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי