ביקורת קשה נגד תים: "יש טניסאים שאין להם כסף לרכוש מזון"

דומיניק תים
דומיניק תים | Clive Brunskill/Getty Images

האוסטרי המדורג מספר 3 בעולם מתנגד להצעה לפיה 100 הטניסאים המובילים יתרמו מכספם כדי לסייע למדורגים 250 עד 750 ויצר סערה: "אי אפשר לדעת אם לא נפספס בגלל נגיף הקורונה זוכה גרנד סלאם עתידי"

(גודל טקסט)

עולם הטניס סוער. לאחר שרוג'ר פדרר הציע שהשחקנים המדורגים במקומות 1-100 בעולם יתרמו כל אחד כדי לסייע לטניסאים המדורגים במקומות נמוכים יותר, לפחות אלו שמדורגים מחוץ ל-250 הראשונים בעולם ורבים מהם מתקשים מאוד לעבור את משבר הקורונה ללא עבודה ופרנסה, המדורג 3 בעולם, דומיניק תים, הביע את התנגדותו ועורר לא רק דיון חריף, אלא גם תגובות זועמות.

כמו כל ענפי הספורט, גם הטניס מושבת מפעילות וטורנירים בוטלו בזה אחר זה, כשהשיא היה עם ההודעה של מארגני טורניר ווימבלדון על ביטולו לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, ולכן הציע פדרר, בשיתוף עם שני המדורגים הראשונים בעולם, נובאק ג'וקוביץ' שגם משמש כנציג השחקנים ב-ATP ורפאל נדאל, הציע שמאה המדורגים הראשונים בעולם יתרמו מכספם כדי לסייע למדורגים 250 עד 700.

כמובן שרבים מהטניסאים מתנגדים, אולם מי שהשמיע את דעתו בקול צלול הוא המדורג שלישי בעולם, האוסטרי דומיניק תים שטען כי הוא לא צריך "להקריב את משכורתו" כדי לעזור למדורגים נמוך שמתקשים בעקבות משבר הקורונה והפגיעות הקשות בפן הכלכלי מהן הם סובלים, כמו בכל העולם: "אף אחד מהם לא נלחם על חייו, רובם לא מקצוענים (כוונתו שהם עובדים בעבודות אחרות) ואני לא רואה סיבה לתת להם כסף", אמר.


תים וג'וקוביץ' (SAEED KHAN/AFP via Getty Images)

רבים יצאו למתקפה נגד תים וביניהם גם דסטין בראון בן ה-35, בשיאו במקום ה-64 בעולם וכיום מדורג 239: "ב-2004 שרדתי משבוע לשבוע עם הכסף שהרווחתי, חייתי בשטח, הייתי מסדר מיתרים במחבטי טניס לשחקנים אחרים עבור חמישה יורו. אם הקורונה הייתה מתרחשת אז, זה היה עולה לי בקריירה".

גם טרה מור בת ה-26, המדורגת 233, הסכימה עם בראון וכתבה: "הוא יכול לבחור אם לעזור או לא, אבל לומר שהשחקנים שמדורגים נמוך לא נלחמים על חייהם זה חסר כבוד. אין לו שום זכות לשפוט אף אחד אלא אם הוא מכיר אותם ויודע מה עובר עליהם. זה מצער שזה מה שחושבים השחקנים שבצמרת העולמית, יש שחקנים שלא יכולים להרשות לעצמם לקנות מזון או ציוד רפואי – רבים איבדו את עבודתם ואי אפשר לדעת אם אנחנו לא נפספס בגלל המצב הקיים טניסאי שבעתיד יזכה בגרנד סלאם וכיום מדורג מחוץ ל-500 הראשונים בעולם כי הוא לא יוכל לחזור לשחק בגלל המשבר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי