המדורג מספר 1 ייעדר: קרלוס אלקראס פרש מאליפות אוסטרליה

play
מאבד גובה. אלקראס | GettyImages, Manuel Queimadelos/Quality Sport Images
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 6.1 05:25

הספרדי בן ה-19 נפצע ברגלו והודיע כי לא יוכל להשתתף בגרנד סלאם במלבורן שייצא לדרך בעוד 10 ימים: "עבדתי קשה כדי להגיע בכושר שיא"

(גודל טקסט)

הטניסאי שמדורג במקום הראשון בעולם, הספרדי קרלוס אלקראס בן ה-19 שכבש את הפסגה בספטמבר אחרי שזכה בתואר אליפות ארצות הברית הפתוחה, הודיע הערב (שישי) על כך שבעקבות פציעה ברגלו לא יוכל ליטול חלק באליפות אוסטרליה הפתוחה שתצא לדרך בעוד 10 ימים.

"כשהייתי בהכנות לעונה בשיא הכושר שלי, נפצעתי ברגל במהלך אימון בעקבות תנועה מקרית ולא טבעית", סיפר אלקראס לעוקביו ברשתות החברתיות, "עבדתי קשה מאוד כדי להגיע לאוסטרליה בכושר שיא, אבל לצערי לא אוכל להשתתף. זה קשה, אבל אני חייב להיות אופטימי ולהתאושש לקראת ההמשך. נתראה ב-2024", כתב וכמובן התייחס לכך שהוא מצפה להתחרות בגרנד סלאם בשנה הבאה.

קרלוס אלקראס, טניסאי ספרדי
לא ישתתף באליפות אוסטרליה. אלקראס | רויטרס

אלקראס הפך בספטמבר באליפות ארצות הברית לטניסאי הצעיר ביותר שזוכה בגרנד סלאם מאז שרפאל נדאל שעשה זאת ברולאן גארוס ב-2005. אלקראס הוא גם כידוע הצעיר ביותר שמדורג במקום הראשון בעולם מאז ההחל דירוג ה-ATP ב-1973.

משחקו האחרון של אלקראס בסבב היה לפני כחודשיים, בתחילת נובמבר, אז נאלץ לפרוש בפיגור מול הולגר רונה בעקבות פציעה בשרירי הבטן ברבע גמר טורניר פריז. הוא חזר באמצע דצמבר במשחק ראווה באבו דאבי ואמור היה לערוך את הבכורה שלו ב-2023 במלבורן בשבוע הבא בתחרות שתיערך בין ה-16 ל-29 בינואר.

בעקבות פרישת אלקראס, נובאק דג'וקוביץ' שחוזר לשחק באוסטרליה אחרי שבשנה שעברה לא הורשה להשתתף מכיוון שסירב להתחסן נגד קורונה, נחשב למועמד המוביל לזכות. רפאל נדאל, שזכה בשנה שעברה בגרנד סלאם במלבורן, יקווה להגן על התואר ולזכות בגרנד סלאם 23 בקריירה – ניצחון של דג'וקוביץ' והוא ישתווה אליו עם 22 זכיות.