רפאל נדאל אחרי ההדחה: "לא יכול לומר שאני לא הרוס מנטלית"

play
התחלה של הסוף? נדאל | GettyImages, MANAN VATSYAYANA
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 18.1 06:36

הספרדי נפגע בירך וסבל מכאבים, אשתו נצפתה מזילה דמעה ביציע באוסטרליה. בסיום הודה: "אני עייף ומתוסכל מכל הפציעות בקריירה, אבל מקבל את זה. לא רציתי לפרוש". מקדונלד: "הייתה לי הזדמנות ולקחתי אותה"

(גודל טקסט)

רפאל נדאל הגיע למלבורן במטרה להגן על תוארו כאלוף אוסטרליה, אבל הבוקר (רביעי) הובס המדורג שני בעולם בתוצאה 6:4, 6:4, 7:5 על ידי מקנזי מקדולנד האמריקאי שבמקום ה-63 בעולם, וכך סיים את דרכו כבר בסיבוב השני וחלום הגרנד סלאם ה-23 יחכה לרולאן גארוס בחודשים מאי-יוני – בתקווה שיהיה כשיר.

נדאל בן ה-36 נראה רחוק מכשירות מלאה וסבל מכאבים בירך מאמצע של המערכה השנייה, ובשידור החי בטלוויזיה היה קשה לפספס את הצילומים של צוות עוד לפני שזכה טיפול, כשאשתו שישבה לצדם ביציע אף נתפסה מזילה דמעה. נדאל סיים את המשחק על רגליו, אבל רשם את ההדחה הכי מוקדמת שלו באליפות אוסטרליה מאז שעף בסיבוב הראשון בשנת 2016. הוא צפוי כעת לרד למקום השישי בעולם.

מריה פרנסיסקה פריו, אשתו של רפאל נדאל
זולגות הדמעות מעצמן. אשתו של נדאל, מריה פרנסיסקה פריו | אימג'בנק GettyImages, Daniel Pockett

"הגוף שוב עצר את נדאל", נכתב בכותרת של "אס" וב"מארקה" ציינו שמדובר ב"נוקאאוט עם טעם מר. נדאל סבל מכאבים ונלחם בהם כי לא רצה לפרוש, אבל יצא גדול שהמשיך לשחק ולא פרש כמו שהיו עושים אחרים".

בסיום אמר "השור ממאיורקה": "הרגשתי משהו בירך ושם זה נגמר. אני לא יכול לומר שאני לא הרוס מבחינה מנטלית כרגע, זה יהיה שקר. אני עייף ומתוסכל מכל הפציעות שעברתי בקריירה, אבל זה משהו שמאז ומתמיד אני מבין ומקבל. אני יכול לומר שהחיים נהדרים ושעליי להישאר חיובי, אבל זה לא משהו שאני מסוגל לדבר עליו עכשיו. זה יום קשה עבורי, אבל יודע שעליי לקבל את זה ולהמשיך קדימה".

נדאל גם נשאל אם חשב לפרוש במהלך המשחק: "לא שאלתי את פיזיותרפיסט אם אני צריך לפרוש כי אני מכיר את הגוף שלי. אני מספיק מבוגר כדי לקבל החלטות בעצמי. כאלוף אוסטרליה לא רציתי לפרוש, אלא המשכתי להילחם. לא יכולתי לרוץ או להכות בק-הנד".

רפאל נדאל
פציעה שוב הכניעה אותו. נדאל | אימג'בנק GettyImages, MARTIN KEEP

מנגד, לאחר שעתיים ו-32 דקות שנמשחק המשחק הגדול בקריירה שלו, סיפר מקדונלד שהדיח את המדורג מספר 1 במלבורן: "התחלתי את המשחק בצורה מעולה ואני מאושר. אני חושב ששיחקתי טוב מאוד, היו לי הגשות טובות וההחזרות שלי היו במקום. היה לי קשה להישאר במנטליות הנכונה במהלך המשחק, אבל מצאתי את הדרך. נדאל הוא אלוף אמיתי, אחד שלא מוותר לעולם ותמיד קשה לנצח בחור כזה ולא משנה הסיטואציה. אני רק ניסיתי להישאר ממוקד במה שאני צריך לעשות, כי הוא הצליח להוציא אותי קצת מהקצב. הייתה לי הזדמנות ולקחתי אותה לשמחתי".