מתקרב לגרנד סלאם 22: דג'וקוביץ' דילג לחצי הגמר באוסטרליה

play
נובאק דג'וקוביץ', אליפות אוסטרליה 2023 | רויטרס
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 25.1 06:21

הסרבי ממשיך לחגוג במלבורן. הביס את רובלב וישחק נגד פול המפתיע בשלב הבא. בחצי הגמר אצל הנשים סבאלנקה תפגוש את לינט

(גודל טקסט)

אליפות אוסטרליה בטניס 2023 מתקרבת בצעדי ענק לסיום והיום (רביעי) הושלמה תמונת חצאי הגמר. במוקד עמד המשחק המאוחר בין נובאק דג'וקוביץ' לאנדריי רובלב, אבל הוא הסתיים במהירות רבה והסרבי ישחק נגד טומי פול שניצח בדרבי האמריקאים המפתיעים. אצל הנשים ארינה סבאלנקה ומגדה לינט השיגו ניצחונות חלקים וקבעו דייט בקרב על הכרטיס לגמר.

תמונת חצי הגמר:

גברים

קארן חצ'אנוב – סטפנוס ציציפאס
נובאק דג'וקוביץ' – טומי פול

נשים

ילנה ריבאקינה – ויקטוריה אזרנקה
מגדה לינט – ארינה סבאלנקה

נובאק דג'וקוביץ', אליפות אוסטרליה 2023
מישהו מוכן להמר נגדו? דג'וקוביץ' | רויטרס

גברים

נובאק דג'וקוביץ' (4, סרביה) – אנדריי רובלב (5, רוסיה) 1:6, 2:6, 4:6

אחרי שרובלב ניצח את הולגר רונה בשמינית הגמר הוא אמר בחיוך: "אף אחד לא רוצה לפגוש את נובאק. הייתי מעדיף להיות בחצי השני של ההגרלה, הכול רק לא נובאק". אמר וידע למה. הרוסי לא היווה יריב למלך אליפויות אוסטרליה, ששלט בקצב, עשה ככל העולה על רוחו, שבר, כתש וניצח בקלות יתרה. המערכה הראשונה ארכה 40 דקות, השנייה 44 דקות והשלישית 41 דקות. דג'וקוביץ' שבר 5 פעמים, חבט 14 אייסים והשלים העפלה בצורה מהירה וכירורגית.

טומי פול (ארה"ב) – בן שלטון (ארה"ב) 6:7 (6), 3:6, 7:5, 4:6

פול בן ה-25, 35 בעולם, ניצח בדרבי אמריקאים המפתיעים בדרך לעוד שיא בקריירה המתפתחת שלו. שלטון שמדורג 89 בעולם הפציץ 24 אייסים, אבל זה לא הספיק מול חבטות כף היד האיכותיות של בן ארצו. ניחון בשובר שוויון צמוד בסט הראשון, סימן את הדרך גם למערכה השנייה, לפני ששלטון בן ה-20 צימק ל-2:1. במערכה הרביעית פול התעשת במהרה, שבר את יריבו כבר במשחקון ההגשה הראשון שלו ומשם המשיך לניצחון.

ארינה סבאלנקה, טניסאית בלארוסית, אליפות אוסטרליה 2023
הפייבוריטית לזכייה. סבאלנקה | רויטרס

נשים

ארינה סבאלנקה (5, בלארוס) – דונה וקיץ' (קרואטיה) 3:6, 2:6

אחרי ההדחות המרובות של הפייבוריטיות, , סבאלנקה נותרה המדורגת הכי גבוהה וגם הלילה היא עשתה את העבודה בקלות יחסית. הבלארוסית התייצבה למשחק עם מאזן שלילי נגד וקיץ', 5:1, אבל לא הותירה לקרואטית (64 בעולם) סיכוי להפתיע פעם נוספת. סבאלנקה שברה 5 פעמים, השיגה 38 ווינרים מול 21 בלבד ונהנתה מטעויות מרובות של וקיץ' בדרך לניצחון בתוך 1:51 שעות.

מגדה לינט (פולין) – קרולינה פלישקובה (30, צ'כיה) 3:6, 5:7

מסע הקסם של לינט שמדורגת 45 בעולם, נמשך ומי היה מאמין שדווקא היה תהיה הפולנייה שמעפילה לחצי הגמר ולא איגה שביונטק? הטניסאית בת ה-30 העפילה לחצי גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה והמשיכה בכושר השיא שלה, אחרי שמעולם לא עברה את הסיבוב השלישי. פלישקובה נעלמה ברגעים המכריעים והודחה למרות שהובילה 2:7 במאזן בין השתיים.