ארינה סבאלנקה גברה על איגה שביונטק וזכתה בטורניר מדריד

ארינה סבאלנקה, טניסאי בלארוסי | רויטרס

הבלארוסית גברה על המדורגת מספר 1 בשלוש מערכות, 3:6, 6:3, 3:6 לאחר קרוב לשעתיים וחצי וזכתה בתואר שלישי ב-2023 ובפעם השנייה בתחרות בבירת ספרד

(גודל טקסט)

ארינה סבאלנקה זכתה בטורניר מדריד בפעם השנייה תוך שנתיים. אחרי שהבלארוסית עשתה זאת ב-2021, הערב (שבת) המדורגת שנייה בעולם פגשה את הטניסאית היחידה שמעליה בדירוג העולמי, איגה שביונטק הפולניה שאותה ניצחה 3:6, 6:3, 3:6 ולאחר שעתיים ו-27 דקות זכתה בתואר השלישי שלה בשנת 2023- כארבעה חודשים אחרי שזכתה על אדמת אוסטרליה בטורניר באדלייד ומיד אחר כך באליפות אוסטרליה הפתוחה, שהיה הגרנד סלאם הראשון שלה.

המערכה הראשונה הייתה צמודה במיוחד ורגע המפנה בה הגיע במשחקון השמיני, בו סבאלנקה ניצלה את נקודת השבירה השנייה שלה, עלתה ליתרון 3:5 וסגרה את הסיפור במשחקון הבא. את המערכה השנייה הייתה זו שביונטק שהחלה בסערה, ואחרי שהכריעה במהרה את המשחקון הראשון שאותו הגישה, שברה את הבלארוסית בדרך ל-0:2 במשחקונים. סבאלנקה אמנם שברה במשחקון החמישי וצימקה ל-3:2, אבל שביונטק התעשתה, שברה בשנית במשחקון השמיני והשוותה ל-1:1 במערכות.

ארינה סבאלנקה, טניסאית בלארוסית
תצטרך להכניע את שביונטק בגמר? סבאלנקה | רויטרס

המערכה השלישית והמכרעת הייתה כל כולה בשליטה של סבאלנקה, שאחרי ששמרה בקושי על משחקון ההגשה הראשון שלה ועלתה ל-0:1, ניצלה את נקודת השבירה היחידה שלה במשחקון השני כדי לעלוות ליתרון 0:2. בדומה למערכה השנייה, גם הפעם נרשמה שבירה נגדית, כאשר שביונטק צימקה ל-3:2 וגם היא חזרה ל-3:3, אבל אז הגיעו שני ניצחונות רצופים של סבאלנקה, שגם במשחקון השמיני ניצלה את נקודת השבירה היחידה שלה כדי לחגוג חזרה ליתרון. המשחקון התשיעי היה המותח ביותר במשחק, וכאמור גם היה האחרון כי סבאלנקה ניצחה לאחר ארבע נקודות משחק וחגגה זכייה בטורניר מדריד.