איגה שביונטק פרצה בבכי: "מצטערת שהייתי כזו קוץ בתחת"

play
רצה לעבר האבא והאחות. איגה שביונטק | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 7.6 05:18

הטניסאית הפולנייה קבעה כמה שיאי גרנד סלאם והתנצלה בפני הצוות שלה: "אשתדל להשתפר". מוחובה: "זה היה קרוב, אבל גם רחוק מאוד"

(גודל טקסט)

בגיל 22 ו-10 ימים, איגה שביונטק הפכה הערב (שבת) לראשונה מאז ז'וסטין הנין ב-2007 שזוכה פעמיים ברציפות ברולאן גארוס, לאחר שניצחה 2:6, 7:5, 4:6 את קרולינה מוחובה בגמר דרמטי. הצ'כית (43 בעולם) הצליחה לחזור בצורה מרשימה בהופעת הבכורה שלו במעמד וגם הייתה הראשונה שלקחה מערכה בטורניר למדורגת מספר 1, אבל בסופו של דבר הפולנייה חגגה תואר שלישי בצרפת וגרנד סלאם רביעי בקריירה.

שביונטק, שבדרך כלל מקפידה לשמור על איפוק גם לאחר זכיות גדולות, פרצה בבכי לאחר נקודת האליפות ואחרי חיבוק עם מוחובה, רצה לעבר התא ביציע בו ישבה משפחתה וחיבקה את אחותה ואביה.

הטניסאית הפולנייה איגה שביונטק אחרי זכייתה בטורניר רולאן גארוס, 2023
רצה לעבר האבא והאחות. איגה שביונטק | רויטרס

המספרים

* שביונטק היא האישה השלישית בעידן הפתוח שמנצחת בארבעת גמרי הגרנד סלאם הראשונים שלה. לפניה עשו זאת רק מוניקה סלש ונאומי אוסקה.

* שביונטק היא הטניסאית הכי צעירה מאז סרינה וויליאמס שמגיעה לארבעה תארי גרנד סלאם. סרינה עשתה את זה עם אליפות ארה"ב ב-1999 ואז רולאן גארוס, ווימבלדון ושוב ארה"ב ב-2002.

* הפולנייה היא גם הראשונה אי פעם (נשים וגברים) שלקחה את שבע המערכות הראשונות שלה בגמרי גרנד סלאם. לינדזי דבנפורט, רוג'ר פדרר ולייטון יואיט ניצחו בשש הראשונות.

* זה התואר השביעי שלה על משטחי חימר מתוך 16 טורנירים – 43.8 אחוזים. רק כריסי אברט (68.6), מרגרט קורט (68.6) ושטפי גראף (50) מחזיקות באחוזים טובים יותר.

* ברולאן גארוס היא זכתה שלוש פעמים בחמש השתתפויות – 60 אחוזים. רק קורט האוסטרלית מקדימה אותה עם 75 אחוזים.

איגה שביונטק אלופת רולאן גארוס 2023
איגה שביונטק עם הגביע | אימג'בנק GettyImages, Julian Finney

התגובות

אחרי שהניפה את הגביע, איגה שביונטק פרגנה ליריבתה: "אל תדאגי, קרולינה, אני בטוחה שאם תמשיכי לשחק כך אז תחזרי למעמדים האלה בקרוב מאוד. בצוות שלי עדים שאחרי הפעם הראשונה ששיחקנו, ידעתי שיהיו בינינו משחקים קשים וניפגש בגמרים כי התרשמתי מהיכולת והגיוון שלך על המגרש".

לקהל אמרה: "תודה לכולם כאן על התמיכה, אתם גורמים לי להרגיש בבית. אני מרגישה טוב מאוד ברולאן גארוס. לא הייתי כאן אלמלא הצוות שלי ואני מודה להם. מצטערת שהייתי כזו קוץ בתחת. אשתדל להיות טובה יותר – אני יודעת שאמנם זכינו, אבל זה לא קל להיות יחד שבועיים בלי הפסקות. אני שמחה שעכשיו כולנו מרוצים ויכולים פשוט לשמוח".

קרולינה מוחובה טניסאית צ'כית בוכה אחרי גמר רולאן גארוס 2023
הקהל ריגש אותה. קרולינה מוחובה | רויטרס

קרולינה מוחובה לא הסתירה את הדמעות אחרי התשואות הרמות שקיבלה מהקהל לאחר הגמר הראשון שלה: "אני אשתדל לקצר כי אני קצת נרגשת. תודה לכולם, אלה היו שלושה שבועות מדהימים עבורי ועבור הצוות שלי כאן בפריז. זה היה קרוב, אבל מצד שני גם רחוק מאוד. זה מה שקורה כשאת משחקת מול איגה, אחת הטובות ביותר. אני רוצה לברך אותה ואת הצוות שלה".

בהמשך הודתה לצוות שלה: "זה החלק הכי קשה. כשאני מסתכלת על האנשים הללו, אני באמת מרגישה שניצחתי. תודה לכם. תודה למאמנים, להורים ולחברים שלי. עשינו דרך ארוכה ואני מקווה שזו רק ההתחלה מבחינתנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי