דג'וקוביץ' שבר עוד שיא לפני שהמשחק הופסק, דרמה לשביונטק בדרך לרבע הגמר

play
הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ' | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 9.7 04:42

הסרבי התעלה פעמיים בשובר שוויון ומוביל 6:7 (6), 6:7 (6) על הורקאץ'. המדורגת 1 הצילה שתי נקודות משחק מול בנצ'יץ' בדרך לרבע הגמר לראשונה

(גודל טקסט)

השבוע השני של טורניר ווימבלדון נפתח היום (ראשון) עם המשחקים הראשונים בשלב שמינית הגמר, כאשר האלוף המכהן נובאק דג'וקוביץ' נדרש לחכות כמה שעות עד למשחק שלו במגרש המרכזי מול הוברט הורקאץ' הפולני וסיים את היום כשהוא מוביל עליו 0:2 במערכות לפני שהמשחק הופסק בגלל השעה המאוחרת. מי שגרמה לעיכוב היא המדורגת 1 בעולם איגה שביונטק, שנחלצה מבור עמוק מול האלופה האולימפית בלינדה בנצ'יץ' ותשחק לראשונה בקריירה ברבע הגמר באול אינגלנד קלאב. אלינה סביטולינה ניצחה את ויקטוריה אזרנקה בעוד מותחן נפלא.

רבעי הגמר שנקבעו:

גברים
יאניק זינר (8, איטליה) – רומן סאפיולין (רוסיה)
אנדריי רובלב (7, רוסיה) – נובאק דג'וקוביץ' (2, סרביה)/הוברט הורקאץ' (18, פולין)

נשים
איגה שביונטק (1, פולין) – אלינה סביטולינה (אוקראינה)
ג'סיקה פגולה (4, ארה"ב) – מרקטה וונדרושובה (צ'כיה)

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי
בלתי שביר. דג'וקוביץ' | רויטרס

גברים

נובאק דג'וקוביץ' סיים את היום ביתרון 0:2 מערכות על הוברט הורקאץ' (18 בעולם), כשהסרבי שוב מתעלה בנקודות המכריעות ומנצח 6:7 (6), 6:7 (6), כשבדרך הוא שובר שיא: ניצחון ב-13 שוברי שוויון רצופים בשנה אחת, נתון שממחיש את הווינריות ויכולת המיקוד שלו. הורקאץ' הפגיז 23 אייסים בשתי המערכות האלה, ובראשונה כבר הוליך 3:6 בשובר השוויון, אבל בניגוד לסרבי המיומן, לא עמד בלחץ. גם במערכה השנייה הפולני הוליך 4:5 בשובר השוויון עם מיני ברייק, אבל נולה שוב הגיב מצוין והשלים 0:2 לפני שהתבשר שהמשחק מופסק ויימשך ביום שני. בניגוד להורקאץ', דג'וקוביץ' הלך לישון רגוע ומחויך. הסרבי מוביל עליו 0:5 במפגשים בין השניים, כולל ניצחון 1:3 במערכות בווימבלדון ב-2019, ולא רוצה למעוד במשחק היחידים ה-100 שלו בטורניר – השלישי שמגיע לציון הדרך הזה אחרי רוג'ר פדרר (120) וג'ימי קונורס (102).

אם דג'וקוביץ' יעמוד במשימה, היריב הבא שלו יהיה אנדריי רובלב הרוסי (7), שהתגבר על העוצמות של אלכסנדר בובליק (26) ונקם בו על ההפסד בגמר טורניר האלה לפני שבועיים עם 5:7, 3:6, 7:6 (8), 7:6 (5), 4:6. הקזחי אמנם סיפק 39 אייסים בהגשות האימתניות שלו, אבל גם ביצע 14 שגיאות כפולות וסך הכול 52 טעויות בלתי מחויבות, ולא הצליח לשבור אפילו פעם אחת במשחק. רובלב פספס שתי נקודות משחק מול ההגשות של בובליק במשחקון ה-10 של המערכה הרביעית ושוב כשל בשובר השוויון, אבל ידע להשלים את העבודה עם שבירה אחת במערכה החמישית (בהזדמנות היחידה שהייתה לו) והשווה את הישג השיא שלו במייג'ורס עם רבע גמר שמיני בקריירה וראשון בווימבלדון.

רומן סאפיולין טניסאי רוסי
הדהירה שלו נמשכת. רומן סאפיולין | רויטרס

יאניק זינר האיטלקי (8) קיבל מסלול די נוח עד לחצי הגמר ולא התקשה לדלג גם על פני דניאל גלאן עם 6:7 (4), 4:6, 3:6. הקולומביאני המדורג 85 בעולם הגיע סחוט אחרי חמש מערכות מול מייקל יימר ונתן ליריב שלו לא פחות מ-20 אפשרויות שבירה. האיטלקי ניצל שלוש בלבד, אבל זה הספיק לניצחון שני בשני מפגשים עם גלאן.

יריבו הבא יהיה רומן סאפיולין (92) המשיך את הכושר הטוב שלו ולאחר שעבר לראשונה יותר משני סיבובים בגרנד סלאם, העפיל לרבע הגמר עם מהפך משכנע ו-6:3, 3:6, 1:6, 3:6 על דניס שפובאלוב הקנדי (29) שלא מצליח להתרומם מאז הביקור בחצי הגמר בווימבלדון לפני שנתיים. הרוסי שבר לא פחות מחמש פעמים, ניצל 11 שגיאות כפולות של יריבו וניצח אותו לראשונה אחרי שני הפסדים במפגשים הקודמים.

גריגור דימיטרוב הבולגרי (24) לא נתן להפסקת הגשם לעצור אותו והדיח את פרנסס טיאפו האמריקני (10) עם ניצחון מרשים 2:6, 3:6, 2:6 תוך שעה ו-41 דקות. דימיטרוב יפגוש בשמינית הגמר את הולגר רונה.

גריגור דימיטרוב טניסאי בולגרי
ניצחון חלק. גריגור דימיטרוב | רויטרס
איגה שביונטק טניסאית פולנייה
הראתה אופי. איגה שביונטק | רויטרס

נשים

הדשא הוא לא המשטח האהוב על איגה שביונטק, אבל הערב היא חגגה עליו קאמבק אדיר והעפילה לראשונה בקריירה לרבע הגמר בווימבלדון אחרי 7:6 (4), 6:7 (2), 3:6 על השוויצרית בלינדה בנצ'יץ'). האלופה האולימפית כבר הדיחה את הפולנייה מגרנד סלאם בעבר (שמינית גמר אליפות ארה"ב ב-2021), הצילה לא פחות משש אפשרויות שבירה במערכה הראשונה ולקחה אותה בזכות שובר שוויון נהדר. במערכה השנייה היא קיבלה שתי נקודות משחק על ההגשות של שביונטק, אבל המדורגת 1 בעולם הצילה פעמיים, כפתה טיי-ברייק נוסף ובו גילתה קור רוח עם 2:7 וכפתה מערכה שלישית ומכרעת. הלחץ והפציעה ביד המשיכו להשפיע על השוויצרית, שלא ידעה לנצל אפשרות שבירה במשחקון השלישי ומיד אחריו איבדה יתרון בהגשות שלה ונשברה ל-3:1. הידיים קצת רעדו לשביונטק כשהגישה לניצחון משחק, אבל היא יצאה מ-30:0 וחתמה אחרי 3:04 שעות.

המשוכה הבאה של שביונטק תהיה אלינה סביטולינה, שיצאה גם היא מפיגור וניצחה 6:2, 4:6, 6:7 (9:11) את ויקטוריה אזרנקה בשמינית הגמר של האמהות, שהיה גם המפגש הראשון בווימבלדון בין אוקראינה לרוסיה/בלארוס. האוקראינית בת ה-28, ששבה לאחרונה אחרי שילדה בת ראשונה (עם בן זוגה גאל מונפיס), הספיקה להגיע לרבע הגמר ברולאן גארוס ובטורניר הנוכחי אליו הגיעה מהמקום ה-76 בעולם הדיחה את ונוס וויליאמס, פתחה רע מאוד ונשברה גם בתחילת המערכה השנייה, אך הגיבה מהר ואחרי חמש נקודות שבירה שפוספסו, הצליחה לאזן את התוצאה. במערכה המכרעת היא זו שהובילה 0:3, הבלארוסית המדורגת 19 שברה בחזרה והשתיים המשיכו לשובר שוויון דרמטי. סביטולינה כבר פיגרה 7:4, אבל כיום הטיי-ברייק המכריע של המשחק הוא עד 10 וכך היא יכלה לחזור, לבצע מהפך עם מיני-ברייק כפול וחבטת החזרה נדירה, ולנצח 9:11 עם אייס שמיני במשחק, אחרי שפספסה נקודת משחק אחת.

אלינה סביטולינה טניסאית אוקראינית
לא לחצה יד וניצחה במשחק נהדר. אלינה סביטולינה | רויטרס
מירה אנדרייבה טניסאית רוסייה
מירה אנדרייבה טניסאית רוסייה | רויטרס

ג'סיקה פגולה (4), האמריקנית האחרונה שנותרה בצד העליון של ההגרלה, טיילה לרבע הגמר עם 1:6, 3:6 על לסיה צורנקו (60). האוקראינית אמנם ניצחה בעימות היחיד בין השתיים לפני יותר מארבע שנים, אבל פגולה שלטה ללא עוררין, שברה בקלות ועם 12 ווינרים העפילה לרבע הגמר בגרנד סלאם השלישי של השנה, אחרי חצאי גמר באוסטרליה וצרפת.

היריבה הבאה שלה תהיה הצ'כית מרקטה וונדרושובה (42) שביצעה מהפך וניצחה 6:2, 4:6, 3:6 את בת ארצה מארי בוזקובה (33) אחרי שעתיים ו-12 דקות. מדליסטית הכסף מטוקיו ופיינליסטית רולאן גארוס ב-2019, ממשיכה את הטורניר הכי טוב שלה בווימבלדון ועלתה בכך למאזן 0:3 מול בת ארצה, שלא הצליחה לשחזר את רבע הגמר מאשתקד.

כמו כן הושלם הדרבי הרוסי בו אנסטסיה פוטאפובה (22) הודחה בידי מירה אנדרייבה, הסנסציה בת ה-16, שהמשיכה את המומנטום שעצר הגשם בשבת וניצחה 2:6, 5:7. המדורגת 102 בעולם ממשיכה את טורניר הבכורה הנהדר שלה ותתקדם לפחות למקום ה-65. בשמינית הגמר היא תפגוש את מדיסון קיז.