סערה בעולם הטניס: "התנהגות מגעילה, אפס כבוד לילדה הזו"

play
ז'אנג שואי פורצת בבכי בטורניר בודפשט | צילום מסך, .
ז'אנג שואי פורצת בבכי בטורניר בודפשט 00:51

ז'אנג שואי חוותה התקף חרדה ופרשה מטורניר בודפשט, אחרי שאמריסה טוט המקומית מחקה סימן של הכדור כדי שהשופטים לא יוכלו לראות היכן נחת. הקהל קרא בוז לסינית, אבל ההונגריה ספגה ביקורת נוקבת מטניסאיות אחרות בסבב

(גודל טקסט)

אירוע יוצא דופן אתמול (שלישי) בטורניר בודפשט בטניס, במהלך המשחק בין ז'אנג שואי הסינית לאמריסה טוט ההונגריה.

במצב של 5:5 במערכה הראשונה, שואי שהייתה מדורגת 2 בטורניר, חבטה כדור שנראה שנחת על הקו, אבל השופט פסק שהוא היה בחוץ. הסינית כעסה, השופט התעקש ואחרי דין ודברים של כמה דקות, שואי דרשה שמפקח הטורניר יגיע כדי להכריע.

על משטחי חימר הכדור בדרך כלל משאיר סימן ושואי רצתה שהמפקח יראה את הנחיתה על הקו. שתי הטניסאיות המשיכו לקודה הבאה ומיד אחריה המפקח הגיע למגרש – אלא שאז טוט הלכה לסימן ומחקה אותו עם הרגל.

שואי הבינה מה ההונגריה מתכוונת לעשות וצעקה: "רגע, רגע, תשאירי את הסימן! מה את עושה? למה את עושה את זה?", אך ללא הואיל. טוט מחקה את הסימן והשיבה לה: "למה אני עושה את זה? כי את עושה בעיות".

הקהל המקומי שרק והשמיע קריאות בוז לעבר הסינית שהייתה נסערת. היא המשיכה עד שהמשחקון הסתיים, אבל אחריו התיישבה על הכסא שלה בצד ופרצה בבכי – כשלטענת חלק מהצופים היא חווה התקף חרדה. אחרי כמה דקות היא החליטה לפרוש, לחצה את ידיהם של השופט וטוט וסיימה את דרכה בטורניר.

שואי סיפרה מוקדם יותר השנה על התמודדות עם לחץ נפשי, בין היתר בגלל ששהתה מחוץ לביתה בסין במשך שלוש שנים רצופות בשל נגיף הקורונה. אחרי שהודחה מרולאן גארוס, היא פרצה בבכי כשענתה לשאלות של העיתונאים הסינים.

טוט בת ה-20, שמדורגת במקום ה-548 בעולם, ספגה אש על ההתנהגות שלה מגולשים ברשתות, אבל לא רק. שחקנית הזוגות האוסטרלית, אלן פרז, שבעצמה משתתפת בטורניר בבודפשט, כתבה: "ובכן, זו דרך מהירה לאבד כבוד מספורטאים אחרים. אני בהלם מחוסר הכבוד שהילדה הזו (טוט) הראתה כלפי שואי. אם אראה אותה מחר, אבהיר לה כמה ההתנהגות שלה הגעילה אותי".

אוסטרלית אחרת, איילה טומליאנוביץ', הוסיפה: "התנהגות פשוט מגעילה. שואי היא אדם יותר טוב מהרבה מאיתנו – רק על זה שאחרי כל מה שקרה היא הסכימה ללחוץ יד לשופט ולילדה ששיחקה נגדה".

הטניסאית דריה סאביל כתבה: "אפס כבוד לילדה הזו טוט, אפס! אני כל כך כועסת ומרגישה כל כך רע בשביל שואי. טוט אולי 'זכתה' בנקודה ו'ניצחה' במשחק, אבל המוניטין שלה נהרס".

שואי בת ה-34 מדורגת במקום ה-45 ובשיאה דורגה במקום ה-22. היא הגיעה בעבר לרבעי הגמר באליפות אוסטרליה ובווימבלדון, וזכתה בטורניר הזוגות במלבורן (2019) ואליפות ארה"ב (2021).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי