שביונטק הודחה ותאבד את פסגת הדירוג, דג'וקוביץ' ברבע הגמר

play
איגה שביונטק, טניסאית פולנייה | אימג'בנק GettyImages, Sarah Stier
עטר והקביים, גילוי גלבאן והסטירה למורגן: גיא לוזון מתארח בסערה בממלכה 31:23

אליפות ארה"ב: אחרי שלא שמטה מערכה עד השמינית, הפולנייה הפסידה 3:6, 6:3, 6:1 לכבשה השחורה אוסטפנקו ותאבד את המקום הראשון בדירוג אחרי שנה וחצי. נולה עלה עם 2:6, 5:7, 4:6 על גויו, ויפגוש את טיילור פריץ

(גודל טקסט)

שלב שמינית הגמר באליפות ארה"ב הפתוחה יצא לדרך אמש (ראשון), ונמשך אל תוך הלילה. במוקד עמד נובאק דג'וקוביץ', שבניגוד לסיבוב הקודם בו התקשה, עלה בקלות לרבע הגמר. החבורה האמריקאית בראשות טיילור פריץ ממשיכה להתקדם, כאשר גם טיאפו ושלטון המקומיים עלו.

אצל הנשים התרחשה הפתעה, כשהמדורגת 1 איגה שביונטק הודחה על ידי ילנה אוסטפנקו. התקווה המקומית קוקו גוף הצליחה לבלום את הקאמבק של קרולין ווזניאקי. קרולינה מוחובה עלתה לראשונה לרבע הגמר בארה"ב ותפגוש שם את סורנה קירסטאה המפתיעה.

משחקי רבע גמר הגברים: פרנסס טיאפו – בן שלטון טיילור פריץ – נובאק דג'וקוביץ' אלקראס/ארנאלדי – סינר/זברב דה מינור/מדבדב – רובלב/דרייפר

משחקי רבע גמר הנשים: ילנה אוסטפנקו – קוקו גוף סורנה קריסטאה – קרולינה מוחובה סטרנס/וונדרושובה – קיז/פגולה ג'אבור/ז'נג – סבאלנקה/קסטקינה

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי
נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי | GettyImages, Sarah Stier

גברים

המסע של נובאק דג'וקוביץ' בן ה-36 להפוך לאלוף המבוגר אי פעם בפלאשינג מדו נמשך, הפעם עם ניצחון משכנע. אחרי שהתקשה מול בן ארצו לאסלו ג'רה בסיבוב הקודם, הפעם נולה עשה את זה בקלות יתרה כשגבר 2:6, 5:7, 4:6 על בורנה גויו הקרואטי (102 בעולם). זהו הניצחון ה-85 בקריירה של דג'וקוביץ' באליפות ארצות הברית, וכעת הוא עומד על לפחות 85 ניצחונות בכל אחד מארבעת טורנירי המאסטרס. זו תהיה הפעם ה-13 של הסרבי במעמד רבע הגמר בניו יורק, וה-47 בקריירה ברבע גמר גרנד סלאם.

בשלב הבא דג'וקוביץ' יפגוש את טיילור פריץ המקומי (9), שעדיין לא שמט מערכה בטורניר וגבר 6:7 (2), 4:6, 4:6 על דומיניק שטריקר (128). פריץ השווה כעת את הישג השיא שלו בטורניר גרנד סלאם ומציג יכולת מצוינת, אבל ברבע הגמר יצטרך להתעלות מול דג'וקוביץ' לו הפסיד בכל שבעת המפגשים הקודמים ביניהם.

בן שלטון טניסאי אמריקאי
בן שלטון טניסאי אמריקאי | רויטרס

לראשונה מאז 2011 הגיעו ארבעה אמריקאים לשמינית הגמר של אליפות ארה"ב, ובמאבק בין שניים מהם נקם בן שלטון (48) בטומי פול (14) על ההפסד ברבע גמר אליפות אוסטרליה בתחילת השנה עם 4:6, 3:6, 6:4, 4:6. שלטון בן ה-20 הדיח בטורניר את האלוף לשעבר דומיניק תים ואת אסלן קראצב, והפעם התגבר על פתיחה רעה של 3:0 במערכה הראשונה, שבר פעמיים ודהר קדימה בזכות 16 אייסים ושש שבירות (מתוך שמונה אפשרויות) במשחק כולו. פול הצליח רק לדחות את הקץ כשלקח את המערכה השלישית, אבל ניצל רק שלוש אפשרויות שבירה מתוך 14.

גם ברבע הגמר הוא יקבל דרבי, אחרי שפרנסס טיאפו (10) המשיך לנצח, הפעם 4:6, 1:6, 4:6 את האוסטרלי בן ה-22 רינקי היג'יקאטה (110), שהגיע כוויילד קארד ולמרות ההפסד יתנחם בכניסה למאייה הראשונה בעולם. טיאפו, שעשה חצי גמר בשנה שעברה, מגיע בפעם הרביעית ברציפות לשבוע השני של אליפות ארה"ב, ולמעשה הבטיח לאמריקאים נציג בחצי הגמר. הפעם הוא ניצח תוך שעתיים, כשהוא מכה 15 אייסים ושובר 7 פעמים את ההגשה של יריבו, בעודו נהנה מתמיכה גדולה של הקהל המקומי. טיאפו השלים ניצחון תשיעי בעשרת משחקיו האחרונים בניו יורק.

ילנה אוסטפנקו, טניסאית לטבית, עם איגה שביונטק, טניסאית פולנייה
כששביונטק פוגשת את אוסטפנקו, היא נתקלת במחסום מנטלי בלתי עביר | GettyImages, Elsa
קוקו גוף טניסאית אמריקאית
קוקו גוף טניסאית אמריקאית | אימג'בנק GettyImages, Clive Brunskill

נשים

איגה שביונטק, האלופה המכהנת והמדורגת 1 בעולם, לא שמטה מערכה עד שמינית הגמר. אבל הבוקר היא פגשה את ילנה אוסטפנקו, הכבשה השחורה שלה, וספגה הפסד 3:6, 6:3, 6:1 שלא רק גונז את חלומה לזכות בתואר שנה שנייה ברציפות, אלא גם יוריד אותה מפסגת הדירוג העולמי לראשונה מאז מרץ 2022 (ארינה סבאלנקה תטפס לפסגת הדירוג לראשונה בקריירה). הלטבית המדורגת 21 בעולם עומדת כעת על מאזן של 0:4 מול שביונטק, והפכה לראשונה שמנצחת את הפולנייה בארבעה משחקים.

אוסטפנקו תפגוש את קוקו גוף המקומית (6) שהצליחה לגבור 3:6, 6:3, 1:6 על הדנית המתקאמבקת קרוליין ווזניאקי, שחזרה אחרי שתי הלידות, קיבלה וויילד קארד והרשימה עד עתה בטורניר, כולל ניצחון על פטרה קביטובה. ווזניאקי, שהגיעה מהמקום ה-623 בעולם והייתה בגמר אליפות ארה"ב עוד ב-2009, כאשר גוף הייתה רק בת 5, הצליחה לחזור מפיגור ולנצח במערכה השנייה, אבל במערכה השלישית העוצמות של גוף בת ה-19 כבר היו יותר מדי עבור יריבתה, וגוף ניצחה בששת המשחקונים האחרונים. "מוזר לשחק מולה, כי היא הייתה האלילה שלי", אמרה בסיום גוף על ווזניאקי, "אני גדלתי עליה". גוף העפילה לרבע הגמר שנה שנייה ברציפות.

קרוליין ווזניאקי טניסאית דנית
המסע נגמר, לבינתיים. ווזניאקי | אימג'בנק GettyImages, Clive Brunskill
קרולינה מוחובה טניסאית צ'כית
קרולינה מוחובה טניסאית צ'כית | אימג'בנק GettyImages, Sarah Stier

קרולינה מוחובה (10) ניצחה 3:6, 7:5, 1:6 את וואנג צ'יניו במשחק רווי שבירות. הצ'כית (10) הגיעה השנה לגמר רולאן גארוס והייתה ברבע הגמר בכל טורניר גרנד סלאם, פרט לארה"ב. עכשיו היא עשתה את זה לראשונה בפלאשינג מדוז, למרות משחק הגשות נוראי. הסינית בת ה-21, המדורגת 53 בעולם, קיוותה לנצל את הופעת הבכורה שלה בשמינית הגמר כדי לשבור את רצף הכישלונות מול טניסאית הצמרת (מאזן 12:0 כעת מול יריבות מהטופ 17) והצליחה להיות הראשונה שלוקחת מערכה ממוחובה (בסט פוינט השישי שלה), אבל במערכה השלישית התעייפה ונוצחה.

יריבתה של מוחובה ברבע הגמר תהיה סורנה קירסטאה (30) שהפתיעה את האלופה האולימפית בלינדה בנצ'יץ' (13) וניצחה 3:6, 2:6 תוך 84 דקות. הרומנייה נקמה ביריבתה משוויץ על ההפסד בניו יורק בעונה שעברה, שברה בקלות והוסיפה חמישה אייסים, ובגיל 33 חגגה עלייה לרבע גמר גרנד סלאם בפעם השנייה בקריירה ולראשונה מאז רולאן גארוס 2009.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי