הכי צעירה מאז סרינה: גוף עלתה לגמר ארה"ב, ותפגוש את סבאלנקה

בת ה-19 גברה 4:6, 5:7 על מוחובה ועלתה לגמר גרנד סלאם שני בקריירה. קאמבק גדול של הבלארוסית מול קיז מנע גמר כל-אמריקאי

(גודל טקסט)

חצאי גמר אליפות ארצות הברית לנשים התקיימו הלילה (בין חמישי לשישי), וסיפקו את הסחורה עם טניס ברמה גבוהה וקאמבק אחד מרשים. חצאי הגמר נפתחו עם ניצחון של קוקו גוף על קרולינה מוחובה, ולאחר מכן קבעה ארינה סבאלנקה דייט עם האמריקאית, אחרי שנחלצה מפיגור וגברה על מדיסון קיז.

ארינה סבאלנקה, טניסאית בלארוסית
מפגן אופי. סבאלנקה | אימג'בנק GettyImages, Sarah Stier

ארינה סבאלנקה (2, בלארוס) – מדיסון קיז (7, ארצות הברית) 6:0, 6:7 (1), 6:7 (5)

הקהל באצטדיון ארתור אש כמעט קיבל את מבוקשו בדמות גמר כל-אמריקאי, קיז ניתבה את התמיכה מהיציעים לפתיחה מוחצת – אבל אז המדורגת שנייה והפייבוריטית לזכות באליפות, שלא שמטה מערכה עד אז בטורניר, התעשתה בדרך לקאמבק מרשים. קיז הכריעה את המערכה הראשונה בקלילות תוך חצי שעה, הובילה 3:5 בסט השני והייתה בדרך הבטוחה לניצחון, אבל נשברה ברגע הלא נכון, והבלארוסית ניצלה כזאת כדי לחזור לעניינים. היא שרדה את שובר השוויון בסט השני, ונתנה את הטון במערכה המכריעה. בסופו של דבר גם המערכה הזו נגררה לשובר שוויון, אבל הבלארוסית שוב עמדה בלחץ, ועלתה לגמר גרנד סלאם שני בקריירה. סבאלנקה הגיעה ל-50 ניצחונות בשנת 2023, ותקווה להשלים את המשימה בהופעתה הראשונה בגמר בארצות הברית.

קוקו גוף, טניסאית אמריקאית
קוקו גוף, טניסאית אמריקאית | אימג'בנק GettyImages, Sarah Stier

קוקו גוף (6, ארצות הברית) – קרולינה מוחובה (10, צ'כיה) 4:6, 5:7

ההבטחה הגדולה של הטניס האמריקאי מתחילה לקיים. גוף בת ה-19 שהרשימה מאוד ברבע הגמר מול ילנה אוסטפנקו, המשיכה במומנטום וניצחה שוב בלי לשמוט מערכה, כשהיא הופכת לאמריקאית הצעירה ביותר מאז סרינה וויליאמס ב-1999 שמגיעה לגמר אליפות ארה"ב. אחרי ההפסד בגמר רולאן גארוס אשתקד, בהופעתה הראשונה בגמר של טורניר גרנד סלאם, גוף המצוינת תנסה לזכות בתואר מייג'ור ראשון בקריירה. מוחובה פנטזה על העפלה לגמר, אבל לא הצליחה להשתוות לאיכות וכוח האש של האמריקאית הכישרונית, והפסידה לה גם במפגש השני ביניהן בקריירה, שוב תוך כמעט שעתיים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי