תואר גרנד סלאם ראשון בקריירה: קוקו גוף זכתה באליפות ארה"ב

קוקו גוף, טניסאית אמריקאית, מניפה את הגביע אחרי הזכייה באליפות ארה"ב | אימג'בנק GettyImages, Elsa

חזרה מפיגור מערכה בדרך ל-6:2, 3:6, 2:6 על סבאלנקה והפכה לאמריקאית הראשונה שמניפה את התואר מאז סלואן סטיבנס ב-2017. הבלארוסית ביצעה 46 שגיאות בלתי מחויבות

(גודל טקסט)
קוקו גוף, טניסאית אמריקאית, מניפה את הגביע אחרי הזכייה באליפות ארה"ב
קוקו גוף, טניסאית אמריקאית, מניפה את הגביע אחרי הזכייה באליפות ארה"ב | אימג'בנק GettyImages, Elsa

החלום האמריקאי התגשם הלילה (שבת), כשקוקו גוף זכתה באליפות ארצות הברית וחגגה גרנד סלאם ראשון בקריירה הצעירה שלה. האמריקאית בת ה-19, שהפסידה בגמר רולאן גארוס אשתקד, גילתה אופי מברזל כשחזרה מפיגור מערכה בדרך ל-6:2, 3:6, 2:6 על ארינה סבאלנקה בגמר.

המדורגת שנייה בטורניר, שכבר הבטיחה את ההעפלה לפסגת הדירוג העולמי על חשבון איגה שביונטק, פתחה היטב, שברה את האמריקאית (6 בטורניר) פעם אחר פעם, ותסכלה גם את הקהל המקומי במערכה הראשונה.

אלא שגוף חזרה בסט השני עם טניס נהדר, ניצלה את חוסר הדיוק של יריבתה (46 שגיאות בלתי מחויבות לעומת 19), המשיכה את המומנטום גם במערכה המכרעת ובכך הפכה לאמריקאית הראשונה מאז סלואן סטיבנס ב-2017 שמניפה את הגביע בפלאשינג מדו. העתיד בהחלט ורוד.

ארינה סבאלנקה, טניסאית בלארוסית
המומנטום עבר צד. סבאלנקה | רויטרס

מהלך המשחק

מערכה 1:

סבאלנקה שברה כבר במשחקון הראשון ועלתה ל-0:2 מהיר. גוף שברה בחזרה והשוותה ל-2:2, אך הבלארוסית השיבה עם שתי שבירות נוספות וסגרה עניין עם 2:6 בסט הראשון, אחרי 40 דקות. "גוף מתחילה להראות את האכזבה שלה", ניתחה הפרשנית ושחקנית העבר אנאבל קרופט ב-BBC. "שפת הגוף שלה ברורה, הכתפיים שמוטות. גם האווירה ביציעים דעכה".

מערכה 2:

גוף הצילה שתי נקודות שבירה במשחקון ההגשה הראשון שלה, סבאלנקה המתוסכלת ביצעה שגיאה כפולה ואפשרה ליריבתה לעלות ל-1:4, לקול תשואות הקהל. סבאלנקה הורידה ל-5:3, אך האמריקאית סגרה עניין עם 3:6 אחרי 44 דקות וכפתה סט שלישי ומכריע.

מערכה 3:

מערכה 3:

המומנטום של גוף נמשך גם בפתיחת המערכה המכרעת, עם סדרה של נקודות נהדרות ושבירה מהירה שהעלתה אותה ל-0:2. סבאלנקה המתוסכלת ביצעה שלל שגיאות לא מחויבות, גוף לא ויתרה על אף כדור וברחה ל-0:4. בפיגור 4:1 לקחה הבלארוסית פסק זמן רפואי, חזרה ממנו רעננה יותר אך ביצעה שגיאה כפולה ושוב נשברה. זה נגמר ב-2:6 מוחץ לגוף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי