רודף אחרי עצמו: נובאק ג'וקוביץ לא מפסיק לקבוע שיאים חדשים

נובאק ג'וקוביץ', אלוף אליפות ארה"ב | GettyImages

18 שנים מאז אותה בכורה מאכזבת אי שם ב-2005, נולה הגיע ללא פחות מ-36 גמרי גראנד סלאם, כאשר הוא מנצח ב-24 מתוכם ומנפץ כל שיא אפשרי בדרך. על הניצחון האחרון והקריירה הבלתי נגמרת של הפנומן הסרבי, שפשוט מסרב לעצור

(גודל טקסט)

השנה: 2005

המיקום: מלבורן, אוסטרליה.

טניסאי סרבי צעיר ואלמוני העונה לשם נובאק ג'וקוביץ' בדיוק ערך בכורה בטורניר הגרנד סלאם הראשון שלו באליפות אוסטרליה הפתוחה – רק כדי להפסיד כבר בסיבוב הראשון. שמונה עשרה שנים חלפו מאז אותו הרגע, וסביר להניח שאף לא אחד מגדולי שחקני העבר וממיטב הפרשנים, לא תיאר לעצמו שאותו הסרבי הצנום ישב לבדו על כס המלכות בצמרת שיאני זכיות טורנירי הגראנד סלאם עם 24 תארים. אפילו מלך הטניס בכבודו ובעצמו – רוג'ר פדרר, שהגיע לעשרים זכיות, לא האמין ששיאו ינופץ כליל תוך חמש שנים מרגע קביעתו.

כעת, בגיל 36, נובאק הגיע לסגור את עונת הטניס בצורה הטובה ביותר כאשר הגמר אתמול היה הרביעי הרצוף שלו בשנה האחרונה. אחרי עונה כזו ארוכה, מובן ואף צפוי אם יכולותיהם של מרבית שחקני הטניס היו צונחות משמעותית, הן בפן הפיזי והן בפן המנטלי, אבל ג'וקוביץ' הוא הכל חוץ מטניסאי רגיל. הפנומן הסרבי הגיע לגראנד סלאם האחרון של השנה, ולא הפסיק לנפץ שיאים חסרי תקדים במהלך התחרות. ראשית, המדורג ראשון בעולם העפיל לגמר גראנד סלאם מספר 36 בקריירה מתוך 72 טורנירים שבהם השתתף. או בחישוב מהיר, ג'וקוביץ הגיע עד לגמר בלא פחות ממחצית טורנירי הגראנד סלאם בהם שיחק. אך כמובן שנובאק לא הסתפק בסטטיסטיקה הזו. בגמר, ג'וקוביץ הביס את דניל מדבדב המדורג שלישי בתחרות בשלוש מערכות, זכה באליפות ארצות הברית הפתוחה בפעם הרביעית בקריירה, ובכך השווה את מספר הזכיות בטורניר לזה של רפאל נדאל.

נובאק ג'וקוביץ' עם דניל מדבדב, גמר אליפות ארה"ב 2023 | אימג'בנק GettyImages, Sarah Stier

אף על פי שג'וקוביץ הגדיל את הפער בפסגת זכיות הגראנד סלאמים לשניים מנדאל וארבעה מפדרר, נראה שהדבר האחרון שהסרבי מתכנן לעשות הוא לעצור. הוא ימשיך לנסות ולהגדיל את הפער כבר בטורניר הגראנד סלאם הבא והאהוב עליו מכולם – אליפות אוסטרליה הפתוחה בה זכה עשר פעמים. בינתיים, נראה כי המנטליות שלו בדיוק במקום הנכון, והפסדו לקרלוס אלקראס הצעיר בגמר ווימבלדון לפני פחות מחודשיים, רק הוסיף עוד דלק לאש הבוערת בו להמשיך לנצח ולהיזכר כטניסאי הגדול בכל הזמנים.

אז מה הלאה? ג'וקוביץ צפוי לשחק את המאסטרס בשנגחאי (04-15/10/2023 בספורט1) ובפריז (30/10-05/11/2023 בספורט1), ולהגיע מיד לאחר מכן ישר אלינו לתחרות Tel Aviv Open, בה זכה בשנה שעברה. בנוסף, הסרבי בן ה-36 יתחרה בטורניר סוף השנה שיתקיים בטורינו באיטליה (12-19/11/2023 בספורט1) , בו ינסה להשלים זכיה שביעית במאסטרס החשוב של העונה ובכך לעקוף את פדרר (6) ולשבור את שיא הזכיות בכל הזמנים בטורניר. לנו נותר רק להמשיך להתענג, ולהפוך עוד דף בספר השיאים הבלתי נגמר של השחקן שבעיני רבים בדרך הבטוחה להיות הגדול מכולם.

נובאק ג'וקוביץ' | Clive Brunskill / Staff

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי