פדרר מודה: "מפתיע אותי איך אני כל הזמן בודק תוצאות בטניס"

play
טניסאי העבר רוג'ר פדרר | GettyImages, FABRICE COFFRINI/AFP
קוקו גוף זכתה באליפות ארה"ב הפתוחה, מחוץ לקווים 10.9 00:59

הוא כבר לא משחק, מאמן את הילדים, שלח אותם לאקדמיה של נדאל אבל לא מתגעגע. בזמן שג'וקוביץ' שובר שיאים, פדרר מתרגל לחיים שאחרי

(גודל טקסט)

בזמן שנובאק ג'וקוביץ' שובר שיאים ורפאל נדאל עומד לחזור למגרשים – רוג'ר פדרר כבר מזמן מחוץ לסבב, אבל עדיין חי את הטניס. בריאיון עמו הודה פדרר שהוא בודק תוצאות טניס "כמה פעמים ביום", אבל מנגד, בקושי משחק באופן ממשי, בין השאר בגלל הפציעה.

פדרר, כזכור, פרש לפני כשנתיים, ומאז יריבו הגדול רפאל נדאל עקף אותו והגיע ל-22 גרנד סלאמים, ג'וקוביץ' כבר הצליח לעלות את מאזנו ל-24 גרנד סלאמים ושבר את שיא כל הזמנים, בעוד השווייצרי צופה באירועים מהצד. הוא עצמו טוען שהוא "כבר לא רוצה להיות על המגרש", אבל עדיין מתעניין, בעודו מנסה לבלות עם המשפחה ולהתאושש מהפציעות והכאבים בברך.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי עם נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי
דג'וקוביץ' עם פדרר | רויטרס

בריאיון עמו פדרר נשאל אם יש איזשהו שחקן בסבב שהוא מעודד ותומך בו במיוחד, וענה: "לא, אבל אני מופתע מעד כמה אני עוקב אחר התוצאות. אני נכנס כמה פעמים ביום כדי לבדוק תוצאות ומה קורה".

משחקו האחרון היה בווימבלדון 2021, כשנכנע ברבע הגמר להוברט הורקאש. הוא תלה את המחבט אחרי שעבר מספר ניתוחים בברך. כיום הוא בקושי משחק. "כשחקן עבר, להזמין מגרש ולמצוא מישהו שישחק מולך זה תהליך, כך שבסוף אני לא עושה את זה", הוא מספר, "בחופשות אני לפעמים משחק עם חברים בהמפטונס. אני לא כל כך תחרותי. זה פשוט נחמד לשחק קצת, ואז לשבת בצד ולתת לזיעה להתנדף.

"היו לי לא מעט בעיות עם הברך, כך שאני כל הזמן בשיקום. לא יצא לי לעשות מספק קרדיו – בעיקר משקולות, שרירי ליבה, עבודה על השריר הארבע ראשי. יש לי פיזיותרפיסט שאני עובד איתו שבע שנים, אני בא אליו ארבע פעמים בשבוע. הוא עושה טיפולים, עיסויים, מתיחות, כל מיני תרגילים".

פדרר הוא אבא לשני זוגות תאומים: מילה ושארלין בנות 14, ולני וליאו בני 9. מה הם מרגישים כלפי טניס? "ארבעתם אוהבים את זה", הוא מספר, "הבנות לא אהבו את זה בהתחלה אבל הן משתפרות, הן נהנות ומשחקות תחרותי עכשיו. הן היו באקדמיה של מקנרו בהמפטון, והבנים שיחקו באקדמיה של נדאל במאיורקה לכמה ימים.

"כשיש לי זמן, ואני מנסה לפנות לזה זמן, אני קצת עולה למגרש איתם ומנסה ללמד אותם קצת. זו בהחלט דינמיקה מעניינת, בגלל שאני אבא, ולא שחקן עבר (צוחק). זה מה שזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי