דניאל צוקרמן עם קאמבק גדול, ישראל ב-1:1 מול יפן בגביע דייויס

המדורג 372 בעולם התאושש מפיגור מערכה וניצח 6:1, 6:7 (5), 2:6 את מוצ'יזוקי (193) אחרי שעוליאל הפסיד לשימבוקורו במשחק הראשון

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל בטניס פתחה היום (שבת) את מפגש גביע הדייויס מול יפן עם הפסד של ישי עוליאל לשו שימבוקורו בהיכל שלמה בתל אביב, לעיני כ-3,000 צופים, אבל דניאל צוקרמן השווה ל-1:1 עם קאמבק נהדר מול מול שינטרו מוצ'יזוקי.

מחר ב-12:00 ייערך משחק הזוגות בו ישתף פעולה צוקרמן עם עידן לשם. ולאחר מכן יכריעו משחקי היחידים: צוקרמן מול שימבוקורו ואז עוליאל מול מוצ'יזוקי. המנצחת תעפיל למשחק עלייה לטורניר הגמר של גביע דייויס, שם משתתפות 16 הנבחרות הטובות בעולם. המפסידה תנשור למשחקי ההישרדות בבית 1.

ישי עוליאל – שו שימבוקורו 6:4, 7:6 (5)

הישראלי המדורג 470 בעולם קיווה להפתיע את יריבו מהמקום ה-146, אבל לא הצליח לשבור פעם אחת במהלך המשחק ולעומת זאת ראה את שימבוקורו מצליח לקרוא את ההגשות השניות הקצרות שלו ולהשיג שבירה שעשתה את ההבדל במערכה הראשונה. המערכה השנייה התנהלה ללא שבירות ובשובר השוויון הצליח עוליאל להשיג מיני-ברייק, אבל היפני הפך והכריע מהקו האחורי.

עוליאל סיכם: "אני מרגיש ששיחקתי טוב היום, אבל לצערי זה לא הספיק כדי לנצח, אני צריך להרים את עצמי לקראת מחר. זה יום חדש ואני מקווה שאצליח לנצח. לא הצלחתי לנצח היום הזדמנויות שבירה שהיו לי ויש ימים כאלה. בשבוע שעבר ניצחתי שחקנים שמדורגים בסביבות ה-200 בעולם ואני מרגיש שההבדלים ברמה ביני לבינם מאוד קטנים. חזרתי מפציעה קשה שהייתה לי, עברתי ניתוח קשה, ואני חושב שאני מתקדם בצורה טובה".

דניאל צוקרמן טניסאי ישראלי
השאיר את ישראל חזק בתמונה. דניאל צוקרמן | אתר רשמי, איגוד הטניס בישראל

דניאל צוקרמן – שינטרו מוצ'יזוקי 6:1, 6:7 (5), 2:6

ניצחון גדול לישראלי המדורג 372 בעולם על היפני מהמקום ה-193. מוצ'יזוקי נראה בשליטה מוחלטת אחרי מערכה ראשונה קלילה שבה שבר פעמיים, אבל צוקרמן הראה הרבה אופי במערכה השנייה ולמרות איבוד יתרון שבירה, ידע להתגבר על שלושה פספוסים של נקודות מערכה במשחקון ה-12 ולהתעלות בשובר השוויון. היפני הוביל 3:5 והיה זקוק לשתי נקודות כדי להכריע, אך צוקרמן הפך והפעם ניצל את נקודת המערכה שלו והשווה. המומנטום נמשך במערכה השלישית, הקהל דחף את צוקרמן להציל שלוש נקודות שבירה במשחקון השני ואז הוא גם שבר ל-2:3 ודהר קדימה עם כמה נקודות שהלהיבו את הקהל. הישראלי לקח חמישה משחקונים ברצף וסיים עם 2:6 שנותן תקווה גדולה לקראת היום השני של ההתמודדות.

"הוא שיחק מעולה והיה משחק מאוד קשה", סיכם צוקרמן. "את המערכה הראשונה אני מעדיף לשכוח. הנבחרת הצליחה להרגיע אותי אחרי הסט והצלחתי לחזור למשחק. עידן ואני שיחקנו המון ביחד ובהחלט יש לנו יתרון מבחינת ניסיון ביחד, הצמד מולנו לדעתי לא שיחק אף פעם יחד ואני חושב שאנחנו בהחלט יכולים לנצח מחר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי