בגלל הכסף: ערב הסעודית כופה מהפכה על הלו"ז של הטניס העולמי

play
ניפגש בניו יורק? דג'וקוביץ' לצד אלקראס | GettyImages, Matthew Stockman
צפו: נובאק ג'וקוביץ' זכה בטורניר פריז וחגג תואר מאסטרס 40 01:43

עולם הטניס משלים עם העובדה שערב הסעודית תארח טורניר מאסטרס 1000 יוקרתי: השאלה היא מתי, ואיך זה עומד לשבש את הלו"ז המסורתי והמוכר

(גודל טקסט)

הניסיון הסנסציוני של ערב הסעודי להשתלט על עולם הספורט נמשך, וכידוע, מגיע גם לטניס העולמי. על פי "טיימס" הניסיון של הסעודים לארח טורניר טניס בכיר מסבב המסאטרס 1000 לא רק שעומד לקרות, אלא גם לייצר שינויים רבים בלוח הזמנים של הטניסאים.

הניסיון של הסעודים לארח טורניר בקטגוריית Masters 1000 החל משנת 2025 הוא סוד גלוי, וההכרזה הרשמית תהיה בחודשים הקרובים. אבל הגעתו של הטורניר החדש לסעודיה תייצר מהפכה ברמה הכלכלית והספורטיבית, שתהפוך את לוח השנה המסורתי שה-ATP לא רגיל אליו.

הטורניר מתוכנן לתחילת השנה, שבועיים בלבד לפני אליפות אוסטרליה הפתוחה. עד עתה, הטניסאים נהגו לקיים טורנירים באוקיאניה לפני הגרנד סלאם הראשון של העונה – בניו זילנד ובאוסטרליה.

קרלוס אלקראס לצד נובאק דג'וקוביץ'
זכו לכבוד מקיריוס ועולם הטניס. אלקראס ודג'וקוביץ' | אימג'בנק GettyImages

אף טניסאי לא ירצה להחמיץ טורניר מאסטרס 1000 יוקרתי, במיוחד עם פרסים כספיים עצומים, כהכנה לגרנד סלאם במלבורן. כלומר, לא רק שהטורנירים באוסטרליה ובאוקלנד ייפגעו – הטניסאים יגיעו לאליפות אוסטרליה תשושים. הרעיון יהיה שהטורניר יתחיל בסוף דצמבר 2024 ויסתיים בסוף השבוע של 4-5 בינואר, שבוע אחד בלבד לפני תחילת אליפות אוסטרליה הפתוחה.

כמו כן, לא ברור איך הסעודים יזכו באירוח הטורניר: האם ירכשו מעיר אחרת את זכויות האירוח, או שמא יקנו רישיון חדש? ב-ATP בוחנים אפשרות להרחיב את מספר אירועי הפרימיום ולהעניק רישיון עשירי. אופציה שנייה היא שהטורניר הסעודי יקנה את הרישיון הזה מטורניר מאסטרס 1000 נוכחי: על פי הדיווחים מיאמי תהיה מעוניינת לשמוע הצעות, בעוד פריז-ברסי נמצאת באור הזרקורים בגלל איכות המתקנים שלה. כך או כך, הסעודים נכנסים בסערה לענף, כפי שעשו בכדורגל, גולף, פורמולה 1 ועוד. כידוע, בסוף השנה ערב הסעודית תארח טורניר ראווה, שבו נובאק דג'וקוביץ' ישחק מול קרלוס אלקראס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי