השווה את שיאה של מוניקה סלש: ג'וקוביץ' דהר לחצי הגמר באוסטרליה

play
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ' | אימג'בנק GettyImages, Andy Cheung
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 22.1 07:28

הסרבי רשם ניצחון 33 ברציפות בטורניר - הפעם 6:7 (3), 6:4, 2:6, 3:6 על פריץ, אחרי שפספס 15 אפשרויות שבירה רצופות. יפגוש את סינר בחצי הגמר. בנשים, גוף וסבאלנקה ייפגשו בחצי הגמר

(גודל טקסט)

משחקי רבע הגמר באליפות אוסטרליה הפתוחים יצאו לדרך הלילה (בין שני לשלישי) ובמוקד המדורג מספר 1 בעולם נובאק ג'וקוביץ' שעשה צעד נוסף אל עבר זכייתו ה-11 בתחרות.

תמונת חצאי הגמר, גברים:

נובאק ג'וקוביץ' (1, סרביה) – יאניק סינר (4, איטליה) דניל מדבדב (3, רוסיה) / הוברט הורקאץ' (9, פולין) – קרלוס אלקראס (2, ספרד) / סשה זברב (6, גרמניה)

תמונת חצאי הגמר, נשים:

קוקו גוף (4, ארה"ב) – ארינה סבאלנקה (2, בלארוס) קיוון ז'נג (12, סין) / אנה קלינסקאיה (רוסיה) – לינדה נוסקובה (צ'כיה) / דיאנה יאסטרמסקה (אוקראינה)

הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ' | אימג'בנק GettyImages, Andy Cheung

גברים

נובאק ג'וקוביץ' (1, סרביה) – טיילור פריץ (12, ארה"ב) 6:7 (3), 6:4, 2:6, 3:6

האלוף המכהן ממשיך להיראות כמו המועמד המוביל לזכייה, עם ניצחון 33 ברציפות באוסטרליה – שווה ערך לשיאה של מוניקה סלש – אף שהפעם, בניגוד לצמד הסיבובים הקודמים, זה הלך קשה יותר. המערכה הראשונה היתה נהדרת, ובמהלכה נראה הסרבי עצבני לפרקים, כשלא הצליח לנצל ולו אחת משמונה אפשרויות השבירה שלו. ג'וקוביץ' שרד את שובר השוויון, אך בסט השני המשיך פריץ בשלו, כשהציל שבע נקודות שבירה, לקח מהסרבי מערכה לראשונה מאז 2021, וחזר לעניינים. ג'וקוביץ' שבר לראשונה אחרי 15 ניסיונות עקרים רק בסט השלישי, בו החל להשתלט על העניין ולדהור לעבר הניצחון, ושמירה על המאזן המושלם מול האמריקאי (0:9).

נזכיר: הסרבי מחזיק במאזן מושלם גם בחצאי הגמר ובגמר של אליפות אוסטרליה (0:20), כשמאזנו הכולל בטורניר עומד על 8:94 בלתי נתפס.

יאניק סינר (4, איטליה) – אנדריי רובלב (5, רוסיה) 4:6, 6:7 (5), 3:6

סינר האיטלקי ממשיך את המומנטום המצוין בו היה ב-2023 והמשיך לחצי הגמר במשחק נוסף מבלי לאבד מערכה – היחיד שעד כה ניצח את כל משחקיו על האפס. הוא עשה זאת תוך שעתיים ו-41 דקות והעפיל לראשונה בקריירה לחצי הגמר באוסטרליה, כחצי שנה אחרי שהעפיל לחצי גמר גרנד סלאם לראשונה בקריירה, אז זה היה בווימבלדון מול נובאק ג'וקוביץ' – אותו יפגוש גם עתה במלבורן. רובלב קיווה להעפיל לחצי גמר ראשון בקריירה בגרנד סלאם, אבל לא הצליח להימנע מהפסד לסינר שניצח אותו גם בשני המפגשים ביניהם ב-2023.

הטניסאית האמריקאית קוקו גוף
הטניסאית האמריקאית קוקו גוף | רויטרס

נשים

קוקו גוף (4, ארה"ב) – מרטה קוסטיוק (אוקראינה) 6:7 (6), 7:6 (3), 2:6

בתום מותחן גדול, המשיכה האמריקאית את שנת 2024 הנהדרת שלה, בה טרם הפסידה משחק, ושיפרה את הישג השיא שלה באליפות אוסטרליה עם כרטיס לחצי הגמר. האוקראינית סיפקה פייט אדיר ברבע גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה, אולם בסופו של דבר, אחרי למעלה משלוש שעות, שרדה המדורגת 4 והיא עומדת על מאזן 0:10 ב-2024 ו-4:34 מאז אוגוסט 2023.

ארינה סבאלנקה (2, בלארוס) – ברבורה קרייצ'יקובה (9, צ'כיה) 2:6, 3:6

אחרי ששביונטק הודחה, האלופה המכהנת היא המדורגת הבכירה והפייבוריטית לזכות והיום היא הוכיחה זאת שוב. הבלארוסית המשיכה להביס את יריבותיה, והפעם זה אפילו לא היה קשה במיוחד. המדורגת שנייה סופרת כעת 12 ניצחונות רצופים באוסטרליה, וקבעה לעצמה דייט מרתק עם קוקו גוף בחצי הגמר. סבאלנקה העפילה לחצי גמר גרנד סלאם בפעם השישית ברציפות, והיא האישה הראשונה שעושה זאת מאז סרינה וויליאמס (עשרה חצאי גמר רצופים מ-2014 עד 2017).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי