זברב הביס את אלקראס ויפגוש את מדבדב בחצי הגמר באוסטרליה

play
סשה זברב, טניסאי גרמני | רויטרס
צפו: אלקראס ניצח את מדבדב ויפגוש את ג'וקוביץ' בחצי הגמר 01:48

הגרמני הרשים בדרך ל-1:3 על המדורג 2, הרוסי שגבר על הורקאץ' בחמש מערכות מחכה לו. יסטרמסקה הפכה לראשונה במלבורן מאז 1978 שמגיעה מהמוקדמות לחצי הגמר, שם ממתינה לה צ'ינוון ז'נג

(גודל טקסט)

משחקי רבע הגמר באליפות אוסטרליה 2024 בטניס הסתיימו היום (רביעי) וכעת התבהרה סופית תמונת החצאים.

חצי גמר אליפות אוסטרליה, גברים:

נובאק דג'וקוביץ' – יאניק סינר

סשה זברב – דניל מדבדב

***

חצי גמר אליפות אוסטרליה, נשים:

ארינה סבאלנקה – קוקו גוף

צ'ינוון ז'נג – דיאנה יסטרמסקה

קרלוס אלקראס, טניסאי ספרדי
משחק שירצה לשכוח. אלקראס | אימג'בנק GettyImages, Cameron Spencer

גברים

קרלוס אלקראס (2, ספרד) – סשה זברב (6, גרמניה) 6:1, 6:3, 6:7 (2), 6:4

סשה זברב, באחד ממשחקיו המרשימים בקריירה, שלח הביתה את אלקראס תוך פחות משעתיים ומנע תסריט שבו ארבעת האחרונים באליפות יהיו המדורגים 1-4. הגרמני שבר את ההגשות של יריבו כבר במשחקון הראשון, ותוך פחות משעה ורבע של טניס מבריק הוא עלה ל-0:2 במערכות. הגרמני כבר עלה ל-2:5 במערכה השלישית, אולם אז הקיץ אלקראס ששבר בפעם הראשונה ולאחר מכן ניצח גם בשובר השוויון. במערכה הרביעית השיג זברב שבירה קריטית שהעלתה אותו ל-4:5, והוא שמר על ההגשות במשחקון האחרון בדרך לניצחון ראשון בקריירה בגרנד סלאם על שחקן מהטופ 5. אלקראס ייאלץ להמתין עוד שנה לפחות כדי להעפיל לראשונה לחצי הגמר במלבורן, וכעת המאזן בין השניים לאורך הקריירה עומד על 3:5 לטובת זברב.

דניל מדבדב (3, רוסיה) – הוברט הורקאץ' (9, פולין) 6:7 (4), 6:2, 3:6, 7:5, 4:6

משחק ענק במלבורן, ובתום ארבע שעות של טניס חזר המדורג 3 לחצי הגמר אחרי הדחה מוקדמת אשתקד. הפולני מנגד כמעט השווה את הישג השיא שלו בגרנד סלאם, אך ווימבלדון 2021 נותר הגרנד סלאם היחיד עד כה שבו הגיע לארבעת האחרונים.

הרוסי ניצח בשובר שוויון את המערכה הראשונה. זה לא התיש את הורקאץ' אלא להיפך, והמדורג 9 חזר ל-1:1 במערכות עם 2:6 משכנע. מדבדב ששייט במערכה השלישית כבר היה בדרך לניצחון עם יתרון 2:4 במערכה הרביעית, אך הורקאץ' חזר בענק עם שתי שבירות ואחרי 5:7 כפה מערכה חמישית. מדבדב השיג שבירה קריטית שהעלתה אותו ל-3:4 ומיד לאחר מכן ניצל משבירה של הורקאץ', ובסופו של דבר הבטיח מקום בחצי הגמר עם 4:6.

דניל מדבדב, טניסאי רוסי
אחרי ארבע שעות, הוא בחצי הגמר. מדבדב | רויטרס
דיאנה יסטרמסקה, טניסאית אוקראינית
דיאנה יסטרמסקה, טניסאית אוקראינית | רויטרס

נשים

צ'ינוון ז'נג (12, סין) – אנה קלינסקאיה (רוסיה) 7:6 (4), 3:6, 1:6

הטניסאית הסינית נקלעה לפיגור מערכה מול המדורגת 75, אך התעשתה בדרך להופעה ראשונה בקריירה בחצי גמר גרנד סלאם. במערכה הראשונה ארבע מששת המשחקונים הראשונים הסתיימו בשבירה, ובשובר השוויון הייתה זו קלניסקאיה שיצאה עם ידה על העליונה. שבירה של ז'נג במערכה השנייה העלתה אותה ליתרון 3:5 ובהמשך לניצחון במערכה, ומשם נראה שתשו כוחותיה של קלינסקאיה וז'נג שייטה לשלב הבא.

דיאנה יסטרמסקה (אוקראינה) – לינדה נוסקובה (צ'כיה) 3:6, 4:6

המסע הארוך של האוקראינית שהחלה את דרכה במוקדמות נמשך, עם ניצחון גדול שמעניק לה העפלה ראשונה בקריירה לחצי גמר גרנד סלאם, הופך אותה לסמי-פיינליסטית הראשונה שעולה מהמוקדמות באוסטרליה מאז 1978, ויוביל אותה לטופ 30 בדירוג העולמי בשבוע הבא. יסטרמסקה עלתה לחצי הגמר בצדק, אחרי שניצחה בדרך לשם אך ורק יריבות שמדורגות בטופ 50. מנגד, הצ'כית המפתיעה שהדיחה בשלב מוקדם יותר את איגה שביונטק במשחק חייה, נפרדת מאוסטרליה בראש מורם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי