סינר הדיח את ג'וקוביץ' בדרך לגמר באוסטרליה, מהפך ענק למדבדב

שיאן הזכיות הפסיד במלבורן לראשונה מזה שש שנים והאיטלקי עלה לגמר גרנד סלאם ראשון בקריירה, הרוסי חזר מפיגור 2:0 במערכות מול זברב

(גודל טקסט)

חצאי גמר אליפות אוסטרליה לגברים שנערכו היום (שישי) התעלו על הציפיות וסידרו לנו גמר מרתק בין יאניק סינר לדניל מדבדב מחרתיים. המשחק הראשון הניב את אחת התצוגות הגדולות שחווה נובאק ג'וקוביץ' על בשרו בגרנד סלאמים בשנים האחרונות. יאניק סינר האיטלקי העפיל לראשונה בקריירה לגמר גרנד סלאם, והנחיל למדורג 1 ולשיאן הזכיות במלבורן את הפסדו הראשון בטורניר הזה מאז 2018. המשחק השני סיפק קלאסיקה גדולה לא פחות, כאשר דניל מדבדב העפיל לגמר השלישי שלו באוסטרליה אחרי קאמבק מפיגור 2:0 במערכות לניצחון מרשים על סשה זברב.

נובאק ג'וקוביץ', טניסאי סרבי
נובאק ג'וקוביץ', טניסאי סרבי | רויטרס
יאניק סינר, טניסאי איטלקי
משחק חייו. יאניק סינר | רויטרס

נובאק ג'וקוביץ' (1, סרביה) – יאניק סינר (4, איטליה) 6:1, 6:2, 6:7 (6), 6:3

משחק כזה לא רואים בכל יום או בכל שנה, בטח לא באליפות אוסטרליה. יאניק סינר המדורג 4 נמצא בשיא כושרו ובדירוג השיא שלו בקריירה, אך גם הוא לא דמיין שיצליח להדיח את נובאק ג'וקוביץ' עם תצוגה כזו דומיננטית. הסרבי חיפש זכייה מספר 11 במלבורן ו-25 בגרנד סלאמים, אך במקום זאת ספג את הפסדו הראשון באליפות אוסטרליה מזה שש שנים.

הפתיחה של האיטלקי הייה מוחצת. סינר בן ה-22 הדהים את נולה עם 1:6, 2:6 יוצא דופן תוך שעה ורבע בלבד, אך ג'וקוביץ' לא אמר נואש ונאבק במערכה השלישית שהייתה ארוכה משתי הראשונות גם יחד. במהלך המערכה הזו השניים לא שברו את ההגשות של היריב, ובשובר שוויון מותח ג'וקוביץ' נחלץ מנקודת משחק של סינר וניצח 6:8. במערכה הרביעית סינר שבר ועלה ל-1:3 במשחקון שהיווה נקודת מפתח נוספת במשחק, ומשם המשיך לניצחון היסטורי. סינר עם גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה, והוא האיטלקי הראשון שמעפיל לגמר באוסטרליה בגברים או בנשים.

דניל מדבדב, טניסאי רוסי
חזר מבור עמוק. מדבדב | אימג'בנק GettyImages, MARTIN KEEP/AFP
סשה זברב, טניסאי גרמני
פספוס עצום. זברב | רויטרס

דניל מדבדב (3, רוסיה) – סשה זברב (6, גרמניה) 7:5, 6:3, 6:7 (4), 6:7 (5), 3:6

אחרי ארבע שעות ו-22 דקות של טניס, דניל מדבדב רשם את אחד הקאמבקים המרשימים בקריירה והבטיח גמר שלישי באוסטרליה. כעת, ביום ראשון הוא יקווה להישג זכייה ראשונה בגרנד סלאם הראשון של העונה. סשה זברב מנגד מסיים טורניר טוב בתחושת פספוס קשה, זאת לאחר ששמט יתרון שתי מערכות ובאופן כללי הפסיד לראשונה משחק גרנד סלאם שבו ניצח במערכה הראשונה (14 מ-14 עד היום).

ברבע הגמר זברב הדיח את המדורג 2 אלקראס וזו הייתה הפעם הראשונה שבה הוא מנצח שחקן טופ 5 בטורניר גרנד סלאם אחרי עשרה ניסיונות לא מוצלחים. אחרי שתי מערכות נראה היה שהוא בדרך לשפר את מאזנו ל-10:2, אחרי שניצח במערכה ראשונה מלאה בשוברי שוויון והשיג 3:6 במערכה השנייה.

מדבדב נשאר בחיים עם ניצחון בשובר השוויון של המערכה השלישית, וכאשר גם הרביעית נגררה לשובר שוויון זברב כבר היה ממש קרוב לניצחון. הגרמני הוביל 4:5, אך מדבדב הפגין קור רוח מרשים ועם שלוש נקודות רצופות כפה מערכה חמישית. המומנטום נותר בצד הרוסי והוא שבר במערכה החמישית בדרך ל-2:3, וגם במשחקון האחרון הוא שבר בדרך להבטחת המקום בגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי