בפעם השנייה ברציפות: ארינה סבאלנקה אלופת אוסטרליה

תואר גרנד סלאם שני בקריירה לבלארוסית, שלא שמטה מערכה בכל הטורניר ושחזרה את הישגה מהשנה שעברה עם 3:6, 2:6 תוך שעה ו-17 דקות. הסינית הצעירה התקשתה במפגש הראשון שלה עם יריבה מדורגת באליפות, והפסידה בגמר הגדול הראשון שלה

(גודל טקסט)

שבע יריבות פגשו השנה את ארינה סבאלנקה באליפות אוסטרליה הפתוחה, ואף לא אחת מהן הצליחה לקחת מערכה מהבלארוסית בת ה-25 שזכתה הבוקר (שבת) בתואר השני ברציפות שלה במלבורן ובגרנד סלאם שני בקריירה, לאחר שהכניעה 3:6, 2:6 את צ'ינוון ז'נג הסינית בגמר. סבאלנקה היא הטניסאית החמישית במאה ה-21 שלא מאבדת מערכה בדרך לתואר באוסטרליה.

המדורגת 2 בעולם סיפקה מפגן דומיננטיות מהשנייה הראשונה, עם שבירות מוקדמות בשתי המערכות שביססו את היתרון שלה, וגם עמדה בלחץ כאשר ז'נג בת ה-21 (15 בעולם) דחקה אותה לפינה, השיגה אפשרויות שבירה במערכה הראשונה וחזרה מפיגור 40:0 במשחקון האחרון בגמר. רק סרינה וויליאמס הצליחה ב-20 השנים האחרונות לנצח בגמר באוסטרליה מבלי להפסיד משחקון הגשה.

הסינית, שלא הצליחה לשחזר את הזכייה של בת ארצה לי נה לפני עשור באוסטרליה, התקשתה באופן טבעי אחרי שלא פגשה יריבה מדורגת לפני כן בטורניר הנוכחי, אבל בהחלט הפגינה אופי ותקווה שגם היכולת תספיק לה בעתיד לתואר גרנד סלאם.

ארינה סבאלנקה, אלופת אוסטרליה
זכייה שנייה ברציפות לבלארוסית | אימג'בנק GettyImages, Julian Finney
צ'ינוון ז'נג, טניסאית סינית
מתקשה. צ'ינוון ז'נג | אימג'בנק GettyImages, LILLIAN SUWANRUMPHA/AFP
הטניסאית הבלארוסית ארינה סבאלנקה אחרי ניצחון בגמר אליפות אוסטרליה
התרגשות של תואר. סבאלנקה | אימג'בנק GettyImages, Graham Denholm

מהלך המשחק

מערכה 1:

סבאלנקה עלתה ליתרון במשחקון ההגשה הראשון שלה ומיד שברה את ז'נג, לפני שהצילה שלוש אפשרויות שבירה של הסינית בדרך ליתרון 0:3. ז'נג התעוררה בהמשך ומנעה שלוש נקודות מערכה כשהגישה במשחקון השמיני, אבל הבלארוסית השלימה את המשימה במשחקון הבא ועלתה ליתרון במשחק עם 3:6 במערכה הראשונה.

ארינה סבאלנקה, טניסאית בלארוסית
ארינה סבאלנקה, טניסאית בלארוסית | אימג'בנק GettyImages, Julian Finney
צ'ינוון ז'נג, טניסאית סינית
הסינית לא ויתרה, אבל זה לא הספיק. ז'נג | אימג'בנק GettyImages, DAVID GRAY/AFP

מערכה 2:

כבר במשחקון הראשון השיגה סבאלנקה שבירה שקידמה אותה לעבר זכייה, ומאוחר יותר השלימה 2 מ-2 בניצול נקודות שבירה, כדי לעלות ל-1:4. ביתרון 0:40 כשהגישה לאליפות, ז'נג הפעילה לחץ והפכה עד לאפשרות שבירה, אך האלופה המכהנת התעשתה ולקחה את שתי הנקודות הבאות בדרך ל-2:6, ניצחון 0:2 במשחק ותואר שני רצוף במלבורן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי