יאניק סינר זכה באליפות אוסטרליה אחרי 2:3 ענק על מדבדב

play
יאניק סינר | Graham Denholm / Stringer
תקציר: קרלוס אלקראס גבר ען נובאק ג'וקוביץ' במשחק ראווה בסעודיה 02:47

קבלו אלוף חדש: האיטלקי חזר מפיגור שתי מערכות, וזכה בתואר הגרנד סלאם הראשון שלו בקריירה עם 6:3, 6:3, 4:6, 4:6, 3:6 כשהוא משלים קאמבק מופלא אחרי 3:44 שעות, בעוד גמר בלתי נשכח במלבורן. עבור מדבדב המאוכזב זו פעם שנייה שהוא מפסיד גמר באוסטרליה אחרי שהוליך 0:2

(גודל טקסט)

מגיע לו: יאניק סינר זכה היום (ראשון) באליפות אוסטרליה, אחרי ניצחון ענק בגמר על דניל מדבדב, כשהוא רושם קאמבק דרמטי במשחק הכי גדול של חייו. מדבדב, המדורג 3, נחשב על ידי רבים כפייבוריט למשחק מתוקף היותו הטניסאי המנוסה יותר, והרוסי אכן פתח בסערה כשניצח בשתי המערכות הראשונות 3:6, 3:6 כדי לעלות ל-0:2 חלק. אבל האיטלקי בן ה-22 לא נשבר, רשם קאמבק מופלא בשלוש המערכות הבאות, ניצח 4:6, 4:6, 3:6, וזכה בתואר היוקרתי במלבורן, לעיני הקהל הנלהב שהתרגש יחד עם האלוף החדש אחרי 3:44 שעות.

יאניק סינר חוגג את הזכייה באליפות אוסטרליה
| אימג'בנק GettyImages, Cameron Spencer

סינר, שכזכור הדיח את האלוף הנצחי נובאק ג'וקוביץ' בחצי הגמר, פתח בהיסוס את המשחק ונראה עצבני, אבל ככל שהשחק התקדם נראה רענן יותר מיריבו הרוסי, שנגרר למערכה חמישית משחק שלישי ברציפות – אחרי שניצח ברבע הגמר את הוברט הורקאץ' ובחצי הגמר את סשה זברב בשני מרתונים מתישים. בסופו של דבר, מדבדב נכנע פעם שנייה בקריירה בגמר מלבורן אחרי שהוביל 0:2 במערכות, כפי שקרה לו מול רפאל נדאל בגמר 2022. הוא נותר עם תואר גרנד סלאם אחד בקריירה, ושלושה הפסדים בגמרים.

יאניק סינר אחרי הניצחון בגמר אליפות אוסטרליה 2024
בסטייל. סינר | אימג'בנק GettyImages, Daniel Pockett
יאניק סינר בגמר אליפות אוסטרליה
האיטלקי השלישי בלבד שזוכה בגרנד סלאם. סינר | אימג'בנק GettyImages, Daniel Pockett

סינר, לעומת זאת, שהיה הפייבוריט של הקהל, השלים שבועיים כמעט מושלמים, כשבדרך לגמר הפסיד רק מערכה אחת. בסיום האיטלקי בן ה-22 נשכב על המגרש כלא מאמין, בטרם קיבל חיבוק ומחמאות ומיריבו, דמעות של אושר ממשפחתו, וצ'ק על סך 2.07 מיליון דולר מהמארגנים. הוא הפך לאיטלקי השלישי בלבד שזוכה בתואר גרנד סלאם, ואיך שזה נראה כרגע, זה לא התואר האחרון שלו.

דניל מדבדב בגמר אליפות אוסטרליה לצד יאניק סינר
מי יחגוג בסיום? סינר ומדבדב | אימג'בנק GettyImages, Graham Denholm

מהלך המשחק

מערכה 1 – 3:6 למדבדב

כבר במשחקון השלישי מדבדב השיג שבירה ראשונה ועלה ל-1:2, כשנראה שהרוסי מלא ביטחון וזוכה בכל הראלים הארוכים מול יריבו המעט לחוץ, ותוקף את ההגשה השנייה שלו באגרסיביות. ככל שהמערכה התקדמה האיטלקי הצליח לשמור על ההגשה בצורה משכנעת יותר, אבל כך גם מדבדב, שעם אייס שישי עלה ל-3:5. במשחקון העשירי מדבדב כבר הוביל 40:15 עם שתי אפשרויות שבירה על ההגשה של סינר, אבל האיטלקי הציל שתי נקודות מערכה. עם זאת, זה לא הספיק לו מול החדות של הרוסי, שלקח שתי נקודות רצופות ועלה ל-3:6 ו-0:1 במערכות אחרי 36 דקות בלבד.

מדבדב סיים את המערכה עם 19 מ-22 הגשות בסרב הראשון (86 אחוז), כשמתוך ה-19 לקח 16 נקודות (84 אחוזי הצלחה). סינר מנגד לקח רק 4 מ-13 בהגשה השנייה שלו.

מספרי המערכה

אייסים: מדבדב 6, סינר 2 שגיאות כפולות: מדבדב 1, סינר 0 ווינרים: מדבדב 14, סינר 5 שגיאות לא מחויבות: מדבדב 14, סינר 8 אפשרויות שבירה: מדבדב 2 מ-5, סינר 0 מ-0 סך הכל נקודות: מדבדב 29, סינר 21

הטניסאי הרוסי דניל מדבדב
פתיחה משכנעת. מדבדב | אימג'בנק GettyImages, Daniel Pocket
הטניסאי האיטלקי יאניק סינר
| אימג'בנק GettyImages, Cameron Spencer

מערכה 2 – 3:6 למדבדב

מדבדב פתח חזק גם את המערכה השנייה, ועלה ל-0:1 מהיר. המשחקון השני כבר היה מותח בהרבה, כאשר סינר שוב הסתבך עם ההגשה שלו, אבל הציל 4 (!) נקודות שבירה רצופות, כשהאיטלקי הצעיר מסתכן עם דרופ-שוטים, נהנה מקצת מזל, ובסופו של דבר השווה ל-1:1 קשה ומתיש. מדבדב, מנגד, השיג משחקון הגשה על האפס, ועלה ל-1:2 כשהוא ממשיך להיראות בשליטה.

סינר, שכזכור בחצי הגמר לא איפשר לג'וקוביץ' אפילו נקודת שבירה אחת, נכנע ללחץ של יריבו, וירד ל-3:1. סינר, יש לציין, בכל הדרך לגמר איבד את ההגשה פעמיים, אבל נשבר בפעם השלישית במשחק. המומנטום של הרוסי נמשך, ומדבדב עלה ל-1:5 דומיננטי, כשסינר נראה חסר פתרונות מול הדיוק והאגרסיביות של יריבו. מדבדב הגיש למערכה – אבל דווקא כאן סינר השיג שבירה ראשונה במשחק וצימק ל-5:2, ובהמשך ל-5:3. במשחקון העשירי לאיטלקי הייתה אפשרות שבירה, אבל מדבדב התאושש, ועם שלוש נקודות רצופות ניצח 3:6 במערכה ועלה ל-0:2 אחרי שעה ו-25 דקות.

מספרי המערכה

אייסים: מדבדב 1, סינר 1 שגיאות כפולות: מדבדב 1, סינר 1 ווינרים: מדבדב 9, סינר 9 שגיאות לא מחויבות: מדבדב 8, סינר 14 אפשרויות שבירה: מדבדב 2 מ-6, סינר 1 מ-3 סך הכל נקודות: מדבדב 37, סינר 25

דניל מדבדב מול יאניק סינר בגמר אוסטרליה
קר רוח ליד הרשת. מדבדב | אימג'בנק GettyImages, Darrian Traynor

מערכה 3 – 4:6 לסינר

המערכה השלישית נפתחה קצת יותר טוב מבחינת סינר, שהפעם הגיש ראשון ולקח את שני משחקוני ההגשה בצורה חלקה ועלה ל-1:2 כשהוא משדר סימני ביטחון. האיטלקי המשיך להגיש בצורה יעילה, ועם משחקון על האפס עלה ל-3:4. במצב של 4:5 מדבדב הגיש כדי להישאר במערכה, אבל סינר האגרסיבי החל לתקוף, הרוסי נכנס למעין מגננה, האיטלקי הצליח לשבור, ואחרי שעתיים ו-10 דקות צימק ל- 2:1 במערכות.

מספרי המערכה

אייסים: מדבדב 1, סינר 4 שגיאות כפולות: מדבדב 1, סינר 1 ווינרים: מדבדב 7, סינר 8 שגיאות לא מחויבות: מדבדב 15, סינר 9 אפשרויות שבירה: מדבדב 0 מ-0, סינר 1 מ-1 סך הכל נקודות: מדבדב 26, סינר 32

יאניק סינר בגמר אליפות אוסטרליה
לפרקים הזכיר את השחקן שהגיע עד לגמר. סינר | אימג'בנק GettyImages, Daniel Pockett

מערכה 4 – 4:6 לסינר

כצפוי, מדבדב לקח הפסקת שירותים ארוכה כדי להוציא את יריבו מהמומנטום, אבל האיטלקי המעודד עלה ל-0:1. הרוסי לא נבהל, והשווה ל-1:1, עם משחק הגנה נחוש ויעילות ליד הרשת. המשחקון השביעי הציב אתגר בפני סינר, שעמד בפני נקודת שבירה והגיב עם אייס, ומיד לאחריו שני ווינרים בדרך ל-3:4 והרבה התלהבות, אבל מדבדב השווה ל-4:4. סינר שוב נראה רענן יותר, כשהצליח לעלות ל-4:5, והלחץ התחיל לדבר. האיטלקי המשיך לדחוף עם פורהנד עומצתי, מדבדב מעט נלחץ, והאיטלקי השלים שבירה ו-4:6 אחרי שלוש שעות ו-5 דקות, וכפה מערכה חמישית ומכרעת.

מספרי המערכה

אייסים: מדבדב 2, סינר 4 שגיאות כפולות: מדבדב 0, סינר 2 ווינרים: מדבדב 8, סינר 15 שגיאות לא מחויבות: מדבדב 12, סינר 10 אפשרויות שבירה: מדבדב 0 מ-1, סינר 1 מ-3 סך הכל נקודות: מדבדב 30, סינר 36

דניל מדבדב במהלך גמר אליפות אוסטרליה
הכי הרבה מערכות שלשחקן בגרנד סלאם. מדבדב | אימג'בנק GettyImages, Graham Denholm
דניל מדבדב בגמר אליפות אוסטרליה לצד יאניק סינר
הרבה מחמאות בסיום. מדבדב וסינר | אימג'בנק GettyImages, Graham Denholm

מערכה 5 – 3:6 לסינר

מדבדב נגרר למערכה חמישית משחק שלישי ברציפות, והגיע למערכה ה-34 (!) שלו בטורניר, הכי הרבה לשחקן בגרנד סלאם בעידן המודרני. סינר כצפוי נראה מעט רענן יותר, אבל מדבדב ממש לא הראה סימני כניעה, כששני השחקנים שמרו על מכות ההגשה שלהם במשחקוני הפתיחה אחרי לא מעט נקודות מתישות. במשחקון השישי הגיע רגע המפנה, כאשר סינר פתח עם 3 נקודות רצופות על ההגשה של מדבדב. הרוסי עוד הציל נקודת שבירה אחת, אבל סינר סיפק עוד ווינר בכף היד כדי לעלות ל-2:4 ומיד ל-2:5. מדבדב כהרגלו סירב להיכנע וצימק ל-5:3, אבל הרגליים של סינר והעוצמות, יחד עם קור רוח מרשים, סידרו לאיטלקי עוד משחקון מושלם, בדרך לניצחון 3:6 במערכה.

מספרי המערכה

אייסים: מדבדב 1, סינר 3 שגיאות כפולות: מדבדב 0, סינר 1 ווינרים: מדבדב 6, סינר 13 שגיאות לא מחויבות: מדבדב 8, סינר 8 אפשרויות שבירה: מדבדב 0 מ-0, סינר 1 מ-2 סך הכל נקודות: מדבדב 19, סינר 18

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי