נדאל מגיב לביקורות: "אנשים חושבים שמכרתי את עצמי לערב הסעודית"

השור ממאיורקה שהפך לשגריר הטניס במדינה טען: "יהיה לי החופש להביא ערכים נכונים. אם זה לא יקרה, אודה בטעות". וגם: אלקראס והפציעות

(גודל טקסט)

רפאל נדאל מונה בחודש שעבר לשגריר הטניס של ערב הסעודית, ואמור לשתף פעולה עם פדרציית הטניס במדינה כדי להנחית טורנירים בכירים בשנים הקרובות. השור ממאיורקה ספג ביקורות רבות על המהלך, ובריאיון שהעניק לתקשורת במולדתו ניסה להסביר את ההחלטה.

"אני לא חושב שהסעודים זקוקים לי כדי לנקות את התדמית שלהם", טען. "זו מדינה עם פוטנציאל גדול והגיוני שלשם הולך העולם. התחושה היא שהם קנו הכל וגם את אותי, שמכרתי את עצמי, ואני מבין מדוע אנשים חושבים כך. אבל זו מדינה בעליה, שעדיין זקוקה לשפר כל מיני דברים, ורק לאחרונה היא החלה להיפתח. יהיה לי החופש לעבוד איתם, ולהביא ערכים שלדעתי הם נכונים. אם זה לא יקרה, אודה שעשיתי טעות".

כזכור, הכוונה היתה לערוך את גמר הסבב של ה-WTA בריאד, מה שגרם לאגדות העבר מרטינה נברטילובה וכריס אוורט לשגר מכתב נוקב למנכ"ל הארגון בו נטען בין היתר: "ה-WTA נוסד על יסודות של הוגנות ושוויון כדי להעצים נשים בעולם שנשלט על ידי גברים. בקיצור, ה-WTA צריך לייצג ערכים העומדים בניגוד מוחלט לאלה של ערב הסעודית. לא רק שזו מדינה שבה נשים לא נתפסות כשוות, זו מדינה שפועלת נגד את קהילת הלהט"ב. מדינה שהרקורד שלה בכל הנוגע לזכויות אדם וחירויות בסיסיות הוא סוגיה בינלאומית כבר עשרות שנים. העברת גמר ה-WTA לסעודיה תייצג צעד משמעותי אחורה, לרעת ה-WTA, ספורט הנשים והנשים".

רפאל נדאל אליפות אוסטרליה
בדרך להדחה? נדאל | רויטרס

בחזרה לנדאל. אחד הטניסאים הגדולים בכל הזמנים שיבח פעם נוספת את יורשו, קרלוס אלקראס, ואמר: "הוא צעיר ונהדר, יש לו איכות טניס בלתי רגילה. אני לא רואה חולשות במשחק שלו, בטח בהתאם לגיל שלו. בהשוואה אליו, אני הגשתי יותר גרוע, היה לי סלייס יותר גרוע ובקהנד יותר גרוע. כל עתידו עוד לפניו, נותר רק לראות כיצד הגוף שלו יגיב".

לבסוף, כשנשאל האם חלק ממנו שונא את הטניס לאור הפציעות החוזרות והנשנות בשנים האחרונות, השיב: "זה יהיה מאוד לא אדיב מבחינתי, הענף הזה נתן לי כל כך הרבה. זה פשוט מעייף אותי כרגע שהגוף שלי לא מגיב כפי שהייתי רוצה, אבל זו לא אשמת הטניס. כרגע כל פציעה היא מהמורה מבחינתי, לא רק בטניס אלא גם נפשית, אבל אני משוכנע ב-100 אחוז שאהיה באינדיאן וולס, זה טורניר מאוד מיוחד עבורי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי