Sport1 Banner

חצי גמר רביעי רצוף לזברב ברולאן גארוס, הפתעות אצל הנשים

הגרמני הביס את דה מינור ויפגוש את רוד בחצי הגמר. אנדרייבה היממה את סבאלנקה ותפגוש את פאוליני שהפתיעה את ריבאקינה

(גודל טקסט)

אחרי פרישתו של נובאק ג'וקוביץ' מרולאן גארוס 2024 ועלייתו האוטומטי של קספר רוד בעקבות ההודעה, הושלמה הערב (רביעי) תמונת חצאי הגמר עם סיום החלק השני של שלב רבע הגמר, כאשר סשה זברב הביס את אלכס דה מינור במאבק על הזכות לפגוש את רוד בחצי. אצל הנשים, מירה אנדרייבה הרוסייה הדהימה את ארינה סבאלנקה הבלארוסית, ותפגוש בחצי הגמר את ג'זמין פאוליני שהפתיעה את ילנה ריבאקינה.

סשה זברב (4, גרמניה) – אלכס דה מינור (11, אוסטרליה) 4:6, 6:7 (5), 4:6

הופעה פנטסטית מול דניל מדבדב העניקה לאלכס דה מינור כרטיס לרבע הגמר – השני שלו בסך הכול בטורנירי גרנד סלאם (אחרי אליפות ארה"ב ב-2020) – אבל את הדהירה של סשה זברב הוא כבר לא היה מסוגל לעצור. הגרמני שרד שני מותחנים בני חמש מערכות מול טאלון חריקספור והולגר רונה, והפעם עשה את זה בצורה חלקה כדי להעפיל לחצי גמר רולאן גארוס בפעם הרביעית ברציפות. זברב הוביל 2:7 במפגשים בין השניים, כולל ניצחון חלק בעימות היחיד על חימר (בשמינית הגמר ברומא לפני כשנתיים), וגם במגרש המרכזי בפריז פתח טוב. הוא שבר ראשון במשחקון הרביעי, נשבר בחזרה, אך ידע לעלות שוב ליתרון ולקחת את המערכה הראשונה. הסיפור חזר על עצמו עם שבירות הדדיות בשנייה, אך זו נגררה לשובר-שוויון שבו דה מינור כבר הוביל 0:4. אלא שהאוסטרלי שגה במאני-טיים ונענש מיד עם מהפך של זברב, שגם ניצל את נקודת המערכה הראשונה. דה מינור עוד קיווה לקאמבק מופלא וגם שבר בחזרה ל-5:4, אבל יריבו הגיב מיד עם שבירה נוספת משלו וחגג ניצחון 11 ברציפות בעונת החימר.

סשה זברב טניסאי גרמני
הרצף נמשך. סשה זברב | רויטרס

מירה אנדרייבה (רוסיה) – ארינה סבאלנקה (2, בלארוס) 7:6 (5), 4:6, 4:6

ילדת הפלא מרוסיה הייתה הבלתי מדורגת (38 בעולם) היחידה ברבעי הגמר ברולאן גארוס – גברים ונשים כאחד – ותהיה כזו גם בחצי הגמר אחרי שהדהימה את סבאלנקה הפייבוריטית. אנדרייבה היא הטניסאית הצעירה ביותר שמגיעה לחצי גמר טורניר גראנד סלאם מאז מרטינה הינגיס ב-1997. סבאלנקה לא הפסידה מערכה במשחק גראד סלאם בשנת 2024 עד הערב, כשהפסידה פעמיים(!) לאנדרייבה. סבאלנקה ניצחה את הסט הראשון 6:7 (5), לאחר שאנדרייבה כבר הובילה 3:5, הבלארוסית הצליחה להפוך ל-5:6 והרוסיה כפתה שובר שוויון, 6:6. סבאלנקה ביצעה שגיאה כפולה במהלך שובר השיוויון שהעלתה את המדורגת 2 בעולם ל-1:2, משם המשיכה סאבלנקה גם ל-3:5 ו-4:6, כאשר אנדרייבה מצמצמת ל-6:5, אבל סבאלנקה מנצחת את שובר השוויון 5:7 ואת המערכה. במערכה השנייה ידה של אנדרייבה הייתה על העליונה 4:6 לאחר ששברה את סבאלנקה בנקודת המשחק. המשחק בין השתיים הגיע למערכה שלישית, וגם שם הבלארוסית ניצחה לאחר ששברה את יריבתה בנקודת משחק, 4:6 במערכה המכרעת.

ג'זמין פאוליני רולאן גארוס
ג'זמין פאוליני רולאן גארוס | רויטרס

ג'זמין פאוליני (15, איטליה) – ילנה ריבאקינה (4, קזחסטן) 2:6, 6:4, 4:6

האיטלקייה חווה את עונת הפריצה שלה בגיל 28, אחרי שנים ארוכות ללא הצלחות בסבב. עד אליפות אוסטרליה בתחילת השנה היא מעולם לא הגיעה לשבוע השני בטורנירי גרנד סלאם, וכעת רשמה את הישג השיא שלה עם ניצחון מפתיע מאוד על ריבאקינה המנוסה, שכבר הספיקה לזכות בווימבלדון ב-2022, שיחקה בגמר באוסטרליה ב-2023 ורצתה כעת לקבוע את הישג השיא שלה בפריז. הקזחית טרם שמטה מערכה עד כה בטורניר, אבל נתקלה ביריבה מפתיעה ועיקשת ששברה אותה כבר בפתיחת המשחק. היא השיגה שבירה נוספת ל-2:5 והיממה במערכה הראשונה. אחרי שתי שבירות לכל אחת במערכה השנייה, ריבאקינה שברה בדיוק בזמן ל-4:6 וניצחה את המערכה, אבל פאוליני שברה שלוש פעמים במערכה המכרעת, כולל שבירה ל-4:5 בדרך לניצחון שהושג בתוך קצת יותר משעתיים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי