Sport1 Banner

אלקראס: "הייתי רץ הביתה כדי לצפות ברולאן גארוס"

play
קרלוס אלקראס, סשה זברב | GettyImages
זברב השלים מהפך והפתיע את אלקראס בטורניר גמר הסבב בטורינו 02:35

המדורג 3 סיפר לקראת הגמר בצרפת: "שמח לשבור שיאים, אבל כרגע לא רוצה לחשוב על זה". זברב (4) מאמין בעצמו: "יש לי סיכוי לזכות, אני מגיע רעב מאוד" (ראשון, 15:30)

(גודל טקסט)

קרלוס אלקראס זכה בגרנד סלאם ראשון בקריירה על אדמת ארצות הברית ב-2022. בשנה שעברה הוא זכה גם על הדשא בווימבלדון ואתמול (שישי) העפיל לראשונה בקריירה לגמר הרולאן גארוס. כדי לזכות לראשונה על החימר בצרפת, המדורג 3 יצטרך להתמודד עם סשה זברב, הגרמני בן ה-27 והמדורג 4 בתחרות שבקריירה הארוכה שלו שיחק בגמר גרנד סלאם אחד בלבד, בארצות הברית ב-2020. אחרי שנעצר ברולאן גארוס שלוש שנים רצופות בחצי הגמר, מחר ינסה שוב להכניע את אלקראס.

יהיה זה המשחק העשירי בין השניים, כאשר זברב מוביל 4:5 במפגשים ביניהם. אמנם אלקראס ניצח בהתמודדות האחרונה ביניהם שהייתה השנה ברבע הגמר באינדיאן וולס, אבל באוסטרליה בתחילת השנה היה זה זברב שניצח והגרמני גבר על הספרדי גם במפגש היחיד על החימר של הרולאן גארוס, ברבע הגמר ב-2022. כעת אלקראס ינסה להימנע מהפסד ראשון במשחק גמר, בעוד זברב לחגוג גרנד סלאם ראשון.

אלקראס התמודד עם פציעות בתקופה האחרונה ובתור הכנה לרולאן גארוס השתתף רק בטורניר מדריד, שבו הודח ברבע הגמר, אבל נראה חד יותר מסיבוב לסיבוב וברבע הגמר ובחצי הגמר הדיח את סטפנוס ציציפאס ואת המדורג שני יאניק סינר בהתאמה. זברב הגיע אחרי שזכה בטורניר רומא בפעם השנייה בקריירה וכבר בסיבוב הראשון הדיח את רפאל נדאל, אחר כך חלף על פני דויד גופן הבלגי ואז מצא את עצמו מסתבך מול טאלון חריקספור (25) וכמעט הודח, אבל ניצח אותו בחמש מערכות וכך היה גם מול הולגר רונה. ברבע הגמר שב לנצח בשלוש מערכות, עבר את אלכס דה מינור ובחצי ניצח את קספר רוד המדורג שביעי.

קרלוס אלקראס, סשה זברב
הגרנד סלאם השלישי של אלקראס או הראשון של זברב? | אימג'בנק GettyImages

במסיבת העיתונאים אחרי שהעפיל אמש לחצי הגמר, אמר זברב: "לא יכול להיות משחק קל בגמר רולאן גארוס וברור שתפגוש יריב ברמה הכי גבוהה שיש. אם הגעת לגמר, אתה ראוי להיות שם. קרלוס משחק מדהים לאורך הטורניר ואני מצפה למשחק קשה מאוד. כדי לזכות בגרנד סלאם אתה צריך לדעת להתמודד עם הרבה דברים ולדעת שאי אפשר לנצח כל משחק בשלוש מערכות – רוג'ר פדרר ורפאל נדאל אולי היו יכולים לעשות את זה – אבל אני מאושר מכך שהעפלתי לגמר ושיש לי סיכוי לזכות. בשביל זה אצטרך להילחם. אני מגיע רעב מאוד, רוצה לעשות את הכי טוב שאני יכול ונראה מה יהיה בגמר ביום ראשון".

אלקראס נשאל על כך שהוא השחקן הצעיר ביותר, בגיל 21 בלבד, שבמאזנו כבר שלושה משחקי גמר גרנד סלאם על שלושת המשטחים האפשריים: "זה נהדר, אבל אני לא רוצה לחשוב על זה לפחות עד אחרי הגמר. אני מודע לזה וזה נהדר, אני שמח לשבור שיאים, אבל ממש לא רוצה לחשוב על זה לפני הגמר. תמיד רציתי להיות אחד הטניסאים הטובים בעולם וידעתי שעליי להתאים את עצמי לכל המשטחים, כמו שעשו פדרר, ג'וקוביץ', נדאל ומארי. אני חושב שהמשחק שלי מתאים מאוד לחימר ואני מנסה לעשות את כל ההתאמות בשביל זה".

עוד סיפר הספרדי: "אני זוכר שבתור ילד הייתי רץ הביתה מבית הספר לטלוויזיה כדי לצפות ברולאן גארוס. נדאל שלט בטורניר במשך 14-15 שנה וזה היה מדהים לראות, וכמובן שרציתי לשים גם את השם שלי ברשימה הזו של שחקנים שזכו בעתיד. לא רק להיות כמו נדאל, אלא כמו הרבה שחקנים ספרדים שזכו כאן".

עוד באותו נושא: סשה זברב, קרלוס אלקראס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי