תואר ראשון על הדשא: יאניק סינר זכה בטורניר האלה

האיטלקי (1 בעולם) ניצח 6:7 (8), 6:7 (2) הורקאץ' הפולני וחגג תואר רביעי ב-2024. טומי פול זכה בקווינס, פגולה הצילה חמש נקודות אליפות וזכתה בטורניר ברלין, פוטינצבה אלופת בירמינגהאם

(גודל טקסט)

שבוע ויום לפני תחילת טורניר ווימבלדון, וכמה מטורנירי ההכנה מוכרעים היום (ראשון). אחרי ההפסד בגמר רולאן גארוס, יאניק סינר התאושש עם זכייה בטורניר האלה (סך פרסים: 2.25 מיליון יורו) אחרי ניצחון בשתי מערכות על הוברט הורקאץ' – 6:7 (8), 6:7 (2). הטניסאי האיטלקי, המדורג ראשון בעולם, היה במאזן של 2:2 מול יריבו הפולני (9) וכל המשחק על הדשא התנהל ללא שבירות, אך בשני שוברי השוויון ידו הייתה על העליונה.

עבור סינר בן ה-22, שבשנה שעברה נעצר בחצי הגמר בווימבלדון, זהו תואר ראשון על הדשא, תואר רביעי ב-2024 ו-14 בקריירה. הוא גם ברצף של 20 ניצחונות בטורנירי ATP 500.

בטורניר קווינס (סך פרסים: 2.26 מיליון יורו) היה זה טומי פול שחגג את התואר הגדול בקריירה שלו. האמריקאי (13 בעולם) פגש בגמר את האיטלקי לורנצו מוזטי (30) שהרשים לאורך הטורניר, וניצח אותו 1:6, 6:7 (8). גם מבחינת פול מדובר בתואר ראשון על הדשא וסך הכול שלישי בקריירה, והוא יגיע לווימבלדון כמדורג הכי בכיר מבין טניסאי הגברים של ארה"ב. האמריקאי הקודם שזכה בקווינס היה סם קוורי ב-2010.

יאניק סינר טניסאי איטלקי, אלוף טורניר האלה
יאניק סינר טניסאי איטלקי, אלוף טורניר האלה | אימג'בנק GettyImages, CARMEN JASPERSEN/AFP
טומי פול טניסאי אמריקאי, אלוף טורניר קווינס
התואר הגדול בקריירה שלו. טומי פול | אימג'בנק GettyImages, Clive Brunskill

ג'סיקה פגולה, שהחמיצה את רוב עונת החימר בגלל פציעה, חזרה בגדול עם זכייה בטורניר ברלין (סך פרסים: מעל 800 אלף יורו) אחרי שהצילה חמש נקודות אליפות וביום בו שיחקה בעצם פעמיים. הטניסאית האמריקאית (5 בעולם) השלימה את שובר השוויון מול בת ארצה קוקו גוף ועלתה לגמר עם 5:7, 6:7 (2) ועלתה לגמר, שם איבדה את המערכה הראשונה מול אנה קלינסקאיה הרוסייה (24), אבל ניצחה בסופו של דבר 7:6 (0), 4:6, 6:7 (3) אחרי יותר משעתיים וחצי של משחק. פגולה בת ה-30 חגגה תואר ראשון על הדשא, ראשון ב-2024 וחמישי בקריירה.

קוקו גוף עם ג'סיקה פגולה טניסאיות אמריקאיות
קוקו גוף עם ג'סיקה פגולה טניסאיות אמריקאיות | אימג'בנק GettyImages, Inaki Esnaola
יוליה פוטינצבה טניסאית קזחית, זוכת טורניר בירמינגהאם
נהדר ומבלבל. יוליה פוטינצבה עם התואר בבירמינגהאם | רויטרס

גם יוליה פוטינצבה (41 בעולם) חגגה תואר ראשון בקריירה על הדשא, כשזכתה בטורניר בירמינגהאם אחרי 1:6, 6:7 (8) על איילה טומליאנוביץ' האוסטרלית (190). הקזחית בת ה-29 חיכתה לתואר מאז 2021 (סך הכול השלישי בקריירה שלה): "אני לא יודעת מה אני מרגישה בכלל, זו פעם ראשונה שאני מצליחה על משטח הדשא. זה נהדר ומבלבל. בדרך כלל אני טובה על החימר, אבל פתאום אני טובה על הדשא. אקח את זה".

עוד באותו נושא: ג'סיקה פגולה, יאניק סינר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי