ג'וקוביץ': "היסטוריה על הכף, ווימבלדון מוציא ממני את המיטב"

play
זכו לכבוד מקיריוס ועולם הטניס. אלקראס ודג'וקוביץ' | GettyImages
צפו: ג'וקוביץ' ניצח את אלקראס ויפגוש את זינר בגמר טורניר גמר הסבב 01:36

הסרבי בן ה-37 רוצה זכייה שמינית בלונדון ושיא בלעדי של 25 תארי גרנד סלאם, אבל מודע לכך שאלקראס פייבוריט בגמר הגדול (א', 16:00): "זו לא השנה הכי מוצלחת שלי"

(גודל טקסט)

יום הגמרים הגדול בספורט העולמי יתחיל מחר (ראשון, 16:00) במגרש המרכזי בווימבלדון, שם קרלוס אלקראס ונובאק ג'וקוביץ' ישחזרו את גמר 2023 של הטורניר היוקרתי. הספרדי הפסיד רק פעם אחת ב-20 משחקיו האחרונים על הדשא ורוצה לשמור על התואר בווימבלדון, בעוד הסרבי מחפש זכייה מספר 25 בטורניר גרנד סלאם כדי להיפרד ממרגרט קורט (24) ולהיות השיאן הבלעדי של עולם הטניס כולו.

מאז הגמר האדיר לפני שנה, בסיומו אלקראס חגג ניצחון בחמש מערכות, השניים נפגשו בגמר סינסינטי ובחצי גמר טורניר גמר הסבב, ובשניהם ניצח ג'וקוביץ' כדי להוביל 2:3 במאזן הראש-בראש.

ג'וקוביץ' שיחק פחות בטורניר הנוכחי (עבר את רבע הגמר בלי לעלות על הדשא בגלל פרישתו של אלכס דה מינור) והפסיד רק שתי מערכות, אבל צריך לזכור שחזר מהר מהצפוי מניתוח ארתרוסקופיה והוא לא בשיא כושרו. אלקראס נחלץ מפיגור בסיבוב השלישי עם ניצחון בחמש מערכות על פרנסנס טיאפו, ואיבד מערכות גם בשלושת המשחקים הבאים, אבל הציג טניס מעולה מול דניל מדבדב ומגיע כפייבוריט גם על פי כל סוכנויות ההימורים לזכות בווימבלדון בפעם השנייה ולרשום גרנד סלאם רביעי כשהוא רק בן 21.

קרלוס אלקראס אלוף ווימבלדון 2023 עם סגנו נובאק דג'וקוביץ'
מחמיא לאלוף החדש. דג'וקוביץ' ואלקראס | רויטרס

יריבו בן ה-37 חושב על ההיסטוריה כמובן, ולא רק על השיא של קורט. "אני מודע לזה שרוג'ר פדרר זכה פה שמונה פעמים, ואני עומד על שבע", הזכיר ג'וקוביץ'. "היסטוריה מונחת על הכף, וגם האפשרות לגרנד סלאם ה-25 כמובן. זה מוסיף לי מוטיבציה, אבל במקביל גם הרבה לחץ וציפיות. בכל פעם שאני עולה למגרש, גם אם אני בן 37 שמתחרה בבני 21, אני מצפה מעצמי לנצח הכי הרבה משחקים וגם הצופים מצפים ממני לנצח 99 אחוז מהמשחקים. אני תמיד בא כדי לתת הכול".

הסרבי הודה: "זו לא הייתה השנה הכי מוצלחת שלי, אולי אפילו התוצאות הכי גרועות בששת החודשים הראשונים שידעתי זה שנים. זה בסדר, אני חייב להתרגל למצב ולנסות לחזור מהפציעה. ווימבלדון מוציא ממני את המיטב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי