שירת הברבורה: ברבורה קרייצ'יקובה זכתה בטורניר ווימבלדון

הצ'כית (31) זכתה לראשונה בקריירה בטורניר ווימבלדון, אחרי גמר מותח בו ניצחה 2:6, 6:2, 4:6 את ג'זמין פאוליני מאיטליה (7). חגגה 26 שנה אחרי יאנה נובוטנה המנוחה, שאימנה אותה בתחילת הדרך

(גודל טקסט)

שבע אלופות שונות היו בווימבלדון בשבע השנים הקודמות, והערב (שבת) הצטרפה אליהן אלופה שמינית: ברבורה קרייצ'יקובה הצ'כית (31), שניצחה 2:6, 6:2, 4:6 בגמר מותח שארך כמעט שעתיים את ג'זמין פאוליני (7) וחגגה גרנד סלאם שני בקריירה, אחרי שזכתה ברולאן גארוס לפני שלוש שנים. קרייצ'יקובה בת ה-28, הנחשבת למומחית זוגות שזכתה כצמד בכל הטורנירים הגדולים, כולל פעמיים בווימבלדון, עשתה את זה לראשונה על הדשא ביחידות והמשיכה את דרכה של יאנה נובוטנה המנוחה, שאימנה אותה בתחילת הדרך והייתה הצ'כית הראשונה שזכתה בווימבלדון לפני 26 שנה.

פאוליני, שהייתה טניסאית ממוצעת בסבב עד לפני כחודש וחצי וכלל לא ניצחה על דשא בהגרלה ראשית עד השנה, הפכה לראשונה מאז סרינה וויליאמס ב-2016 שמופיעה בגמר ווימבלדון מיד אחרי גמר רולאן גארוס. היא קיוותה לחוויה מתקנת אחרי ההפסד לאיגה שביונטק בצרפת, אבל שוב נותרה עם המחמאות בלבד. האיטלקייה הנמרצת חזרה מפיגור כמו בחצי הגמר מול דונה וקיץ', אך הפעם לא ידעה להשלים את העבודה ושגתה ברגע מכריע במערכה השלישית. גם הצלת שתי נקודות משחק לא מנעה את ההפסד לצ'כית, שחיקתה את בת ארצה מרקטה וונדרושובה, הזוכה מהשנה שעברה, והוסיפה את שמה באותיות זהב לספר הזוכות של ווימבלדון.

ברבורה קרייצ'יקובה טניסאית צ'כית, אלופת ווימבלדון 2024
רגע מרגש. ברבורה קרייצ'יקובה עם המשפחה | רויטרס
ברבורה קרייצ'יקובה טניסאית צ'כית, אלופת ווימבלדון 2024
ועם הצלחת | רויטרס
ג'זמין פאוליני טניסאית איטלקייה, סגנית אלופת ווימבלדון 2024
שוב סגנית. ג'זמין פאוליני | רויטרס

מערכה 1

פאוליני החלה בצורה מהוססת, טעתה בפתיחה וקרייצ'יקובה ידעה מיד לנצל את זה כדי לשבור כבר במשחקון הראשון ולשמור עם משחקון הגשה חלק. הצ'כית השיגה שוב שתי אפשרויות שבירה במשחקון השלישי, אבל פאוליני הצילה אחת עם דרופ-שוט נהדר ולאחר מכן נהנתה מטעויות של יריבתה וצימקה ל-2:1. למרות ומאמץ עילאי, היא לא הצליחה לשבור וקרייצ'יקובה לקחה את הנקודה היפה בגמר עד כה ולאחר מכן שברה שוב ל-1:4. שתי הטניסאיות שמרו על ההגשה במשחקונים הבאים וקרייצ'יקובה סגרה עניין עם משחקון חלק שקבע 2:6 בתום המערכה הראשונה.

טניסאית העבר מריה שראפובה
אורחת כבוד. מריה שראפובה | רויטרס
שחקנית הקולנוע והטלוויזיה זנדאיה, גמר ווימבלדון 2024
גם זנדאיה בתא המכובדים | רויטרס

מערכה 2

את המערכה השנייה הצליחה פאוליני לפתוח בלי לתת אפשרות שבירה לקרייצ'יקובה, עלתה ליתרון ראשון במשחק וצברה מומנטום שהעניק לה אפשרות שבירה ראשונה, אותה ניצלה כדי להוליך 0:2. למרות טעויות בלתי מחויבות שסידרו לקרייצ'יקובה אפשרות שבירה, האיטלקייה הצילה ובדחיפת הקהל עלתה ל-0:3. הביטחון של הצ'כית בהגשות ירד והיא ביצעה שתי שגיאות כפולות רצופות, אבל ידעה למנוע שתי אפשרויות שבירה והקטינה ל-3:1. השתיים שמרו על ההגשות במשחקונים הבאים, אלא שקרייצ'יקובה המשיכה לטעות ושילמה על כך כשנשברה ל-6:2. הכול יוכרע במערכה השלישית.

ברבורה קרייצ'יקובה טניסאית צ'כית, אלופת ווימבלדון 2024
ברבורה קרייצ'יקובה טניסאית צ'כית, אלופת ווימבלדון 2024 | רויטרס
ג'זמין פאוליני עם ברבורה קרייצ'יקובה בתום גמר טורניר ווימבלדון 2024
ומקבלת חיבוק מהמפסידה | רויטרס

מערכה 3

את המערכה השלישית פתחה פאוליני עם משחקון הגשה על האפס – הראשון שלה במשחק. קרייצ'יקובה הגיבה באותה צורה ולאחר מכן האיטלקייה עם ווינר נהדר עלתה ל-1:2, אך הצ'כית ענתה עם עוד משחקון על האפס. ההגשות של השתיים המשיכו להיות מרשימות למדי עם עוד משחקון חלק של פאוליני ואז תגובה של קרייצ'יקובה ל-3:3. במשחקון השביעי הגיעה ההסתבכות הראשונה: פאוליני הצילה נקודת שבירה אחת, אבל טעתה ואז גם ביצעה שגיאה כפולה אחרי צ'אלנג לא מוצלח וקרייצ'יקובה שברה וידעה לשמור על כך בדרך ל-3:5. פאוליני נלחמה, צימקה ל-5:4 ואז גם חזרה מ-30:0 לאפשרות שבירה כשיריבתה הגישה לזכייה בטורניר. קרייצ'יקובה הצילה והשיגה נקודת אליפות, אך החטיאה ולאחר מכן פאוליני עם ווינר נהדר השיגה עוד אפשרות שבירה, שגם אותה מנעה הצ'כית עם ווינר על הקו. אייס סידר לה עוד נקודת אליפות, אבל גם הפעם פספסה עם כדור לרשת. בניסיון השלישי זה כבר הצליח: 4:6 וקרייצ'יקובה היא אלופת ווימבלדון לשנת 2024.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי