ספרדי כפול: קרלוס אלקראס זכה שנה שנייה ברציפות בווימבלדון

play
קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי אלוף ווימבלדון 2024 | אימג'בנק GettyImages
קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי אלוף ווימבלדון 2024

האלוף המכהן סיפק טניס יוצא מן הכלל בגמר היוקרתי, ניצח 2:6, 2:6, 6:7(4) את נובאק ג'וקוביץ', שיאן הזכיות בטורנירי הגרנד סלאם, וזכה בתואר השני ברצף שלו על הדשא הבריטי ובגרנד סלאם רביעי בסך הכל בקריירה בתצוגה חד צדדית

(גודל טקסט)

בשנה שעברה קרלוס אלקראס הצליח לגבור על נובאק ג'וקוביץ' בתום מותחן של חמש מערכות שארך כמעט חמש שעות. הערב (ראשון), השניים נפגשו שוב לגמר שני ברציפות בווימבלדון, והפעם זה לקח לספרדי המדורג 3 בעולם רק שעתיים וחצי ועם 2:6, 2:6, 6:7(4) השיג את הגרנד סלאם הרביעי שלו בקריירה והשני ברציפות על הדשא בלונדון בהופעה חד צדדית.

הפתיחה דווקא רמזה על גמר צמוד, מותח וארוך עם משחקון הגשה של נולה שארך 14 דקות עד שאחרי שבע אפשרויות שבירה, אלקראס שבר ועלה ליתרון, אבל ההמשך היה כולו ספרדי בצורה מוחצת. האלוף המכהן שבר פעם נוספת והשיג 2:6 כששפת הגוף של ג'וקוביץ' סימנה משהו רע. המערכה השנייה נפתחה בצורה זהה, אבל קצרה יותר עם עוד שבירה של הספרדי הצעיר ששבר שוב בהמשך ודילג עם 2:6 נוסף ל-0:2 במערכות.

במערכה השלישית ג'וקוביץ' המשיך להתקשות, אבל לפחות שמר על ההגשות שלו, עד משחקון ההגשה הרביעי, בו קרס וראה את אלקראס דוהר אל עבר הניצחון עם שלוש נקודות אליפות. למזלו, או ליתר דיוק לחוסר מזלו של הספרדי, הוא שמט את היתרון הגדול וראה את הסרבי משווה ל-5:5 והשניים המשיכו לשובר שוויון מכריע. הפעם, בנקודת האליפות הרביעית שלו, אלקראס ניצח 6:7(4) וזכה בתואר היוקרתי בפעם השנייה בקריירה. עבור אלקראס זה עוד ניצחון על יריב מהטופ 5 בעולם, כשהוא ללא הפסד ב-2024 נגד יריבים מהמקום הזה בדירוג, בעוד ג'וקוביץ' ללא ניצחון נגד הטופ 10 העולמי ב-2024.

קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי אלוף ווימבלדון 2024 מקבל את הגביע מנסיכת ויילס קייט מידלטון
עוד רגע ענק לספרדי בן ה-21. אלקראס והנסיכה קייט מידלטון | אימג'בנק GettyImages
קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי
מספר 1 בווימבלדון כיום. אלקראס | רויטרס

מהלך המשחק

מערכה 1

הגמר נפתח בצורה צמודה שכנראה רמזה על מה שיגיע בהמשך, עם לא פחות משבע אפשרויות שבירה של אלקראס שאחרי 14 דקות שבר ועלה ל-0:1. הספרדי טייל במשחקון השני ושמר על ההגשות עם 0:2 חשוב. ג'וקוביץ' סוף סוף נכנס לעניינים עם אייס שצימק ל-2:1. האלוף המכהן על הדשא הבריטי המשיך לדהור במשחקון ההגשה שלו אותו ניצח על האפס ועלה ל-1:3. אלקראס ניצל שגיאה כפולה של הסרבי בשלב מוקדם, שבר פעם נוספת ועלה ל-1:4 מדהים, ובהמשך שמר על ההגשות ועלה ל-1:5 תוך חצי שעה. נולה הצליח להתאושש וצימק ל-5:2, אבל אלקראס השיג 2:6 ואת המערכה הראשונה בדרך ל-0:1 חשוב.

קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי
הפתיחה שייכת לאלוף המכהן. אלקראס | אימג'בנק GettyImages

מערכה 2

המערכה השנייה התחילה בצורה זהה, אבל קצרה יותר מהמערכה הראשונה עם שבירה מוקדמת נוספת של הספרדי שעלה ל-0:1. אלקראס שמר על ההגשות עם 0:2, לפני שנולה הצליח לצמק עם 2:1 ולשמור סיכוי להמשך המערכה. השניים המשיכו לשמור על ההגשות במצב של 2:3 לספרדי, ועם שפת גוף רעה של הסרבי, אלקראס שבר פעם נוספת עם שגיאה כפולה של ג'וקוביץ' ועלה ל-2:5. האלוף לא התקשה גם במשחקון ההגשה שלו ועם 2:6 נוסף התקרב לזכייה שנייה ברציפות.

נובאק ג'וקוביץ' טניסאי סרבי
אובד עצות. ג'וקוביץ' | רויטרס
ג'ק גריליש שחקן נבחרת אנגליה בגמר ווימבלדון
במקום להיות בגמר היורו, נמצא בגמר ווימבלדון. גריליש | אימג'בנק GettyImages

מערכה 3

הפעם ג'וקוביץ' שמר על ההגשה הראשונה שלו ועלה ל-0:1, כמעט הצליח לשבור בחזרה את אלקראס שבסופו של דבר שמר מהצד שלו והשווה ל-1:1. למרות חמש פעמים של שוויון, נולה הצליח לעלות ל-1:2 אחרי משחקון מתיש במיוחד. שני הטניסאים שמרו על ההגשות עם 2:3 של הסרבי, ואחרי משחקון ארוך במיוחד, אלקראס הצליח להשוות ל-3:3. השניים שוב שמרו על ההגשות עם 4:4, עד שאלקראס העלה הילוך ושבר בדרך ל-4:5, כשהוא יגיש, אולי בדרך לזכייה שנייה בווימבלדון. עם שלוש נקודות אליפות, אלקראס הצליח איכשהו לשמוט יתרון ענק, לראות את ג'וקוביץ' חוזר לעניינים ומשווה ל-5:5 מדהים. ג'וקוביץ' ואלקראס קבעו 6:6 והמשיכו לשובר שוויון. בשובר השוויון הספרדי ניצח 4:7 ועם 6:7 ו-0:3 רשם זכייה שנייה ברציפות בווימבלדון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי