אלקראס "חי בחלום", ג'וקוביץ': "אלוף ראוי, שיחק מדהים"

הספרדי הפך לצעיר אי פעם שזוכה בווימבלדון ורולאן גארוס באותה שנה: "נובאק לוחם בלתי רגיל". יריבו פרגן: "זה לא נועד להיות"

(גודל טקסט)

קרלוס אלקראס עשה זאת שוב. אשתקד נאלץ לעבוד קשה מאוד כדי להכניע את נובאק ג'וקוביץ' ולזכות לראשונה בקריירה בווימבלדון, אך הערב (ראשון) הוא עשה זאת מהר מהצפוי, עם 2:6, 2:6, 6:7 (4) מהדהד על שיאן הגרנד סלאמים בכל הזמנים, בדרך לזכייה שנייה ברציפות ולחגוג גרנד סלאם רביעי בקריירה – בסך הכל בגיל 21.

הכישרון הספרדי העצום הפך לשחקן השישי אי פעם שזוכה ברולאן גארוס ו-ווימבלדון באותה שנה, כשקדמו לו השמות הגדולים ביותר: רוד לייבר (1969), ביורן בורג (1978-80), רוג'ר פדרר (2009), רפאל נדאל (2008, 2010) ונובאק ג'וקוביץ' (2021). מיותר לציין שאף אחד מהם לא עשה זאת בגיל 21. רשימת השחקנים שזכו בווימבלדון שנתיים ברציפות כוללת את פדרר, פיט סמפראס, בוריס בקר, ג'ון מקנרו, בורג, ג'ון ניוקומב, רוד לייבר.

"זה חלום שמתגשם עבורי", אמר. "התראיינתי בגיל 11-12 ואמרתי שהחלום שלי זה לזכות בווימבלדון. אני חי בחלום ורק רוצה שזה יימשך. זו תחושה מדהימה, להניף את הגביע הנהדר הזה. נובאק לוחם בלתי רגיל, ידעתי שיהיו לו הזדמנויות לחזור. ניסיתי להישאר רגוע וחיובי בשובר השוויון. ניסיתי לשחק את הטניס הטוב ביותר שלי, זה כל מה שחשבתי עליו. אני שמח מאוד שמצאתי פתרונות".

קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי אלוף ווימבלדון 2024 מקבל את הגביע מנסיכת ויילס קייט מידלטון
עוד רגע ענק לספרדי בן ה-21. אלקראס והנסיכה קייט מידלטון | אימג'בנק GettyImages
קרלוס אלקראס עם נובאק ג'וקוביץ'
גם הסרבי מסכם טורניר מוצלח מבחינתו. ג'וקוביץ' ואלקראס בסיום | רויטרס

עבור ג'וקוביץ', זו התבוסה השנייה הכי גדולה בגמר גרנד סלאם – הראשונה היתה 6:0, 6:2, 7:5 לרפאל נדאל ברולאן גארוס ב-2020. "זו לא התוצאה שרציתי, בשתי המערכות הראשונות לא הייתי ברמה הרגילה שלי", הודה. "כל הכבוד לקרלוס ששיחק טניס מדהים, משחק שלם. ניסיתי לדחוק בו, הצלתי שלוש נקודות משחק, אבל זה לא נועד להיות. קרלוס אלוף ראוי בלי ספק, כל הכבוד לו".

על אף ההפסד, הסרבי סוגר טורניר מעורר השראה, אחרי שהתאושש מהר מהרגיל מהפציעה הקשה בברכו בסך הכל בחודש שעבר, שהטילה את שיתופו בספק. "אני מרוצה", אמר שיאן הגרנד סלאמים בכל הזמנים, שקיווה להשיג את ה-25 בקריירה המפוארת שלו. "ווימבלדון תמיד היה חלום עבורי, ובכל פעם שאני עולה למשטח פה אני מרגיש כמו ילד שמגשים חלום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי