סוף עידן? גם ג'וקוביץ' מודה: "אלקראס וזינר? אני לא ברמה"

קיריוס תוהה האם הוא מסוגל לזכות בגרנד סלאם נוסף, הפרשנים מפקפקים בטענה שרק הפציעה עצרה אותו, אך נולה מבטיח לחזור בגדול, ונזכר: היו ימים שגם פדרר ונדאל נראו כמו משוכה בלתי עבירה

(גודל טקסט)

למחרת התבוסה שספג בגמר ווימבלדון, נובאק ג'וקוביץ' שומע את הקולות, מפנים את הביקורות והקביעות הפסקניות על כך שמדובר בסוף עידן, ומבטיח לחזור בגדול.

"אני מתכוון לעבוד על זה קשה. כבר התמודדתי עם סיטואציות כאלה בעבר, שאתה פוגש את הטניסאים המובילים בעולם, וחושבים שזה גדול עליך, אבל אתה לאט לאט משתפר, ולומד שזה אפשרי", אמר ג'וקוביץ', ונזכר בימים בהם רדף אחרי רוג'ר פדרר ורפאל נדאל, עוד לפני שהפך לטניסאי בכיר שמוזכר עמם בשורה אחת.

נכון, ג'וקוביץ' הופיע לווימבלדון פצוע, חודש אחרי שעבר ניתוח, והגיע לגמר למרות שסבל מכאבים לאורך הדרך, ולא היה כשיר לחלוטין. אבל הפרשנים לא עושים לסרבי הנחות, ומשוכנעים שלא רק הפציעה גרמה לתבוסה אמש. אחרי שקרלוס אלקראס גבר עליו פעמיים ברציפות בטורניר ווימבלדון, וכשהמדורג 1 בעולם יאניק זינר הולך ומשתפר, לפתע ג'וקוביץ' מגיע מעמדה של אנדרדוג.

"אלקראס היה גדול עליו", ניתח ניק קיריוס, שפירשן את המשחק בטלוויזיה. "נובאק עשה הכל כדי לחזור בסט השלישי, אבל לקרלוס כל הזמן היו תשובות, ואני מתחיל לחשוב שיש מקום לפתוח את הדיון הזה: האם נראה את ג'וקוביץ' זוכה בעוד גרנד סלאם? אלקראס לא עוצר, ואני לא בטוח שלנובאק יש מספיק דלק בטנק כדי להמשיך לרדוף אחריו".

קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי לצד נובאק ג'וקוביץ' טניסאי סרבי
בגיל 37, אחרי הפסד שנתן לו שיעור בצניעות, ג'וקוביץ' מצהיר: "זה לא יעצור אותי" | GettyImages

גם טים הנמן שפירשן את המשחק, אמר ל"יורוספורט" שאלקראס "השמיד" את ג'וקוביץ', ועשוי להמשיך לעשות זאת בעתיד הנראה לעין. "קרלוס משחק טניס פנומנלי. הוא לא נתן לנובאק שום דבר בקלות. חיכינו לתגובה של ג'וקוביץ', כולנו חשבנו שהיא תגיע וכבר דמיינו אותו חוזר מעוד בור בצורה הכל כך אופיינית לו, אבל זה לא קרה. ראינו שחקן אחד על המגרש".

ג'וקוביץ', כאמור, מקבל את מעמדו החדש – גם אם הוא נתון לפרשנות ולוויכוחים – ויודע שנכון לעכשיו, הוא זה שצריך להדביק את הפער מאלקראס, ואולי גם מזינר.

"נותר לי להיאבק על הזהב באולימפיאדה ועל אליפות ארצות הברית. אני מקווה שאהיה בשיאי בשתי התחרויות. יש תחושה במשחקים מול קרלוס וגם מול זינר, שאולי אני לא ברמה. כדי שיהיה לי סיכוי לנצח אותם בטורנירי גרנד סלאם, אצטרך להיות הרבה יותר טוב, ואני מתכוון לעבוד על זה. היכן שיש קושי – שם אני פורח. אלמד מההפסד הזה, ואחזור חזק יותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי