אנדי מארי הודיע: "טורניר הטניס בפריז יהיה האחרון שלי"

play
אנדי מארי, ווימבלדון 2024 | GettyImages, Mike Hewitt
שליח וואלה ספורט לפריז יניב טוכמן מדווח ממחנה הנבחרת האולימפית 00:58

הסקוטי בן ה-37 יתלה את המחבט אחרי האולימפיאדה. זכה בשלושה טורנירי גרנד סלאם ובשיאו דורג במקום הראשון בעולם

(גודל טקסט)

אנדי מארי הודיע שטורניר הטניס באולימפיאדת פריז 2024 יהיה האחרון שלו, ושהוא יפרוש בתום המשחקים בבירת צרפת. הסקוטי בן ה-37 נחת היום בפריז וצייץ: "הגעתי לפריז, לטורניר הטניס האחרון בקריירה שלי. לייצג את נבחרת בריטניה באולימפיאדות קודמות היה הדבר הכי זכור בקריירה שלי בפער – ואני גאה לעשות זאת שוב, בפעם האחרונה".

לאורך מרבית הקריירה מארי אמנם חסה בצילם של רוג'ר פדרר, רפאל נדאל ונובאק דג'וקוביץ', אבל הוא זינב בהם כל הזמן וגם רשם הישגים מרשימים. הוא דורג בשיאו במקום הראשון בעולם, זכה בטורניר ווימבלדון פעמיים (2013, 2016) והניף את הגביע גם באליפות ארה"ב הפתוחה ב-2012.

בניגוד ל"שלושת הגדולים", למארי יש גם שתי מדליות זהב אולימפיות בטורניר היחידים בטניס. נדאל זכה פעם אחת ב-2008, פדרר הפסיד למארי בגמר ב-2012 ודג'וקוביץ' לא זכה במדליה. לטורניר האולימפי אמנם חשיבות משנית יחסית, אבל מארי תמיד התייחס אליו ברצינות גדולה ומבחינתו פריז 2024 זו סגירת מעגל.

אנדי מארי, ווימבלדון 2024
נרגש לסיים את הסיפור במשחקים האולימפיים. מארי | אימג'בנק GettyImages, Shi Tang

הודעת הפרישה כמובן לא מפתיעה. מלבד גילו המתקדם, מארי נאבק בהרבה מאוד פציעות וכבר רחוק מאוד משיאו. הוא קיווה לשחק בטורניר ווימבלדון ה"ביתי" בפעם האחרונה, אבל נאלץ לפרוש מההגרלה הראשית של היחידים בגלל פציעה. בטורניר הזוגות שיתף פעולה עם אחיו ג'יימי וקיבל כבוד גדול עם הופעה במגרש המרכזי. השניים הפסידו בסיבוב הראשון וזה בעצם היה המשחק האחרון שלו באול אינגלנד קלאב.

מארי יתלה את המחבט אחרי קריירה ארוכה במהלכה זכה ב-46 טורנירים וערב התחרות האולימפית, המאזן שלו עומד על 739 ניצחונות ו-262 הפסדים. כמה מאותם הפסדים היו כואבים במיוחד; הוא הגיע 5 פעמים לגמר באליפות אוסטרליה והפסיד בכולן (4 פעמים לדג'וקוביץ', פעם אחת לפדרר) וב-2016 העפיל לגמר הרולאן גארוס ונכנע לדג'וקוביץ'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי