קוקו גוף הודחה מארה"ב, זברב חזר מפיגור ועלה לרבע הגמר

המדורגת 3 הפסידה 6:3, 4:6, 6:3 לנבארו ותצא מהטופ 5 בדירוג העולמי. זברב עבד קשה בדרך לניצחון על נקאשימה, גם טיאפו עלה

(גודל טקסט)

שלב שמינית הגמר באליפות ארה"ב הפתוחה יצא לדרך אמש (ראשון) ונמשך אל תוך הלילה. בגברים, סשה זברב ופרנסס טיאפו עלו שלב. אצל הנשים נפלה הפתעה נוספת, כאשר קוקו גוף הודחה על ידי בת ארצה אמה נבארו. ארינה סבאלנקה גברה על שותפתה לשעבר ועלתה אף היא.

סשה זברב, טניסאי גרמני
המסלול נפתח. סשה זברב | רויטרס

גברים

ברנדון נקאשימה (ארה"ב) – סשה זברב (4, גרמניה) 3:6, 6:1, 6:2, 6:2

אחרי שהגיע לחצי הגמר באוסטרליה והפסיד לקרלוס אלקראס בגמר רולאן גארוס, סשה זברב מקווה לנצל את ההדחה של ג'וקוביץ' כדי להעפיל לגמר מהחלק התחתון של ההגרלה, שם הוא המדורג הבכיר כרגע. הגרמני הפסיד בגמר בניו יורק לדומיניק תים לפני ארבע שנים ולא רוצה למעוד בדרך, והלילה מול נקאשימה, המדורג 50 בעולם שהספיק להפתיע כבר את הולגר רונה (15) ולורנצו מוזטי (18), הוא התעשת בזמן. זברב הפסיד בסט הראשון אבל השתלט על המערכות הבאות, כל הדרך לניצחון שלישי מול שלושה משחקים מול נקאשימה לאורך הקריירה, שגם יעלה אותו למקום השני בדירוג העולמי.

קספר רוד (8, נורבגיה) – טיילור פריץ (12, ארה"ב) 3:6, 6:4, 6:3, 6:2

הנורבגי ניצח בכל שלושת המפגשים הקודמים, וגם את זה הוא פתח היטב – אלא שאז האמריקאי, שהגיע למשחק לאחר שלא שמט ולו מערכה לאורך הטורניר, העביר הילוך, דהר קדימה ובכך השווה את הישג השיא שלו בגרנד סלאמים. אשתקד הוא נעצר ברבע הגמר בארצות הברית, כשם שקרה לו השנה גם בווימבלדון ובאוסטרליה. האם הפעם ישפר זאת?

הטניסאי הבולגרי גריגור דימיטרוב
הטניסאי הבולגרי גריגור דימיטרוב | רויטרס

אנדריי רובלב (6, רוסיה) – גריגור דימיטרוב (9, בולגריה) 6:3, 7:6 (3), 1:6, 3:6, 6:3

עוד אכזבה גדולה לרוסי: בטורנירים גדולים רבים בעבר הוא נהג להיעצרברבע הגמר, והפעם הוא מודח כבר בשמינית. רובלב כבר הצליח לספק קאמבק אדיר מפיגור שתי מערכות, אך בסט החמישי והמכריע נפל מהרגליים מול הבולגרי הוותיק, שאמנם הגיע לטורניר עם פציעה, אבל בינתיים נראה מצוין. הערב הוא שמט שתי מערכות ראשונות, אך גם זה לא מעיב כמובן על שמחת הניצחון הגדולה, שסידרה לו העפלה לרבע גמר גרנד סלאם ראשון מאז 2021, וביקור ראשון ברבע הגמר בארצות הברית מאז 2019. זהו ניצחונו ה-450 של דימיטרוב קריירה.

פרנסס טיאפו (20, ארה"ב) – אלכסיי פופירין (28, אוסטרליה) 4:6, 6:7 (3), 6:2, 3:6

אחרי שהדהים את ג'וקוביץ' עם ניצחונו הגדול בקריירה, פופירין חזר לגודל טבעי מול חביב הקהל, שעלה לרבע הגמר בפעם השלישית ברציפות והמשיך את כושרו הטוב, אחרי שעלה גם לגמר טורניר סינסינטי שקדם לאליפות בניו יורק. בשלב הבא טיאפו יפגוש את גריגור דימיטרוב.

הטניסאית האמריקאית קוקו גוף
הטניסאית האמריקאית קוקו גוף | רויטרס

נשים

אמה נבארו (13, ארה"ב) – קוקו גוף (3, ארה"ב) 3:6, 6:4, 3:6

קצת פחות מחודשיים אחרי שהדיחה אותה עם יכולת מרשימה בשמינית הגמר בווימבלדון, אמה נבארו עשתה זאת שוב לבת ארצה המתוסכלת, שכמו קרלוס אלקראס לפניה – גם היא התרסקה ברגע האמת בניו יורק ואיבדה את התואר בו החזיקה מאשתקד. גוף רשמה לא פחות מ-19 שגיאות כפולות, כולל שלושה במשחקון האחרון של המשחק, והפעם לא הצליחה לרשום קאמבק כפי שעשתה בסיבוב הקודם מול אלינה סביטולינה. נבארו מצידה ממשיכה את השנה האישית המרשימה, ורושמת הישג נאה עם עלייה לרבע גמר גרנד סלאם בפעם השנייה ברציפות, בדרך למפגש עם באדוסה – ממנו אחת תצא עם כרטיס ראשון בקריירה לחצי גמר.

פאולה באדוסה (26, ספרד) – יפאן וואנג (סין) 1:6, 2:6

מי שמחכה לעולה מהדרבי האמריקאי היא פאולה באדוסה, שהייתה בין שמונה האחרונות ברולאן גארוס 2021 וכעת תופיע לראשונה גם ברבע גמר אליפות ארה"ב. הסינית בת ה-30 (80 בעולם) הפתיעה את ויקה אזרנקה בסיבוב הקודם ורשמה בכורה בשמינית גמר של טורניר גדול, אבל פספסה ארבע אפשרויות שבירה כבר במשחקון הראשון ומשם הכול הלך חלק עבור הספרדייה. היא שברה מיד פעמיים, לקחה בקלות את המערכה הראשונה עם 16 ווינרים ושברה פעמיים גם בשנייה בדרך להיות הספרדייה הראשונה ברבע הגמר בניו יורק מאז 2018.

פאולה באדוסה טניסאית ספרדייה
פאולה באדוסה טניסאית ספרדייה | אימג'בנק GettyImages, ANGELA WEISS/AFP

אליסה מרטנס (33, בלגיה) – ארינה סבאלנקה (2, בלארוס) 6:2, 6:4

הפיינליסטית מהשנה שעברה גברה בקלות על שותפתה המיתולוגית, איתה זכתה יחד בטורניר הזוגות בארצות הברית לפני חמש שנים וגם באליפות אוסטרליה ב-2021. סבאלנקה שנחלצה מפיגור מול יקטרינה אלכסנדרובה בסיבוב הקודם, לא נתקלה בבעיות מיוחדות הפעם, ואחרי הניצחון מקווה לשמור על רצף ההעפלות לחצי הגמר בניו יורק שנמשך שלוש שנים. הבלגית מצידה חלמה על הופעת שלישית ברבע הגמר בארה"ב (וראשונה מאז 2020), אבל לא הייתה קרובה.

צ'ינוון ז'נג (7, סין) – דונה וקיץ' (24, קרואטיה) 6:7, 6:4, 2:6

הכוח העולה של הטניס הנשי המשיכה את השנה החלומית שלה. ז'נג בת ה-21 הגיעה לגמר אליפות אוסטרליה, זכתה בטורניר האולימפי וכעת העפילה לרבע גמר שני ברציפות בארה"ב כשגברה על הטניסאית אותה היא ניצחה גם בגמר בדרך לזכייה בפריז. וקיץ' בכתה לא מעט לאחרונה, עם אותו הפסד כואב ודרמטי לג'זמין פאוליני בחצי גמר ווימבלדון ואז כאמור הגמר האולימפי. הסינית ניצחה בקושי את המערכה הראשונה, אבל פתחה את המערכה השלישית והמכרעת עם שבירה ואז שברה שוב בדרך לניצחון כשהיא מנצלת 36 טעויות לא מחוייבות של וקיץ', לעומת 21 בלבד של הסינית. ברבע הגמר מצפה לוקיץ' משוכה גבוהה מאוד בדמותה של ארינה סאבלנקה הבלארוסית המדורגת 2 בעולם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי