הפייבוריטים: סינר הראה אופי בשמינית הגמר, שביונטק טיילה

הושלמה תמונת רבע הגמר בארה"ב: המדורג 1 שרד שני שוברי שוויון וניצח 6:7 (3), 6:7 (5), 1:6 את טומי פול, המדורגת 1 גברה 4:6, 1:6 על סמסונובה. גם מדבדב עלה

(גודל טקסט)

חלקו השני של שלב שמינית הגמר באליפות ארה"ב הפתוחה החל אמש (שני) ונמשך אל תוך הלילה עם ארבעה משחקים אצל הגברים וארבעה אצל הנשים. במוקד עמדו המדורגים מספר 1 בעולם: יאניק סינר גבר על אמריקאי שלישי בטורניר, הפעם טומי פול המדורג 14, ואילו איגה שביונטק דילגה בקלות מעל לודמילה סמסונובה. דניל מדבדב העפיל בקלות לרבע הגמר, ונותר היחיד שזכה בעבר בטורניר.

תמונת רבע הגמר:

גברים גריגור דימיטרוב (בולגריה, 9) – פרנסיס טיאפו (ארה"ב, 20) טיילור פריץ (ארה"ב, 12) – סשה זברב (גרמניה, 4) יאניק סינר (1, איטליה) – דניל מדבדב (5, רוסיה) ג'ק דרייפר (25, בריטניה) – אלכס דה מינור (10, אוסטרליה)

נשים ארינה סבאלנקה (בלארוס, 2) – קינוון ז'אנג (סין, 7) אמה נבארו (ארה"ב, 13) – פאולה באדוסה (ספרד, 26) קרולינה מוחובה (צ'כיה, 52) – ביאטריז חדד מאיה (22, ברזיל) ג'סיקה פגולה (ארה"ב, 6) – איגה שביונטק (1, פולין)

יאניק סינר, טניסאי איטלקי
יאניק סינר, טניסאי איטלקי | רויטרס
הטניסאי הרוסי דניל מדבדב
הטניסאי הרוסי דניל מדבדב | אימג'בנק GettyImages, KENA BETANCUR/AFP

גברים

יאניק סינר (1, איטליה) – טומי פול (14, ארה"ב) 6:7 (3), 6:7 (5), 1:6

הטניסאי הבכיר בעולם עבד קשה מול מקנזי מקדונלד, ניער בקלות את אלכס מיקלסן ועכשיו, אחרי הפוגה אוסטרלית בדמות כריסטופר אוקונל, עבר גם את המשוכה האמריקאית השלישית. פול בן ה-27 קיווה לקיים סוף סוף את ההבטחה ולהגיע לרבע גמר ראשון בקריירה בטורניר הביתי, אבל לא היה מרוכז מספיק ברגעים קריטיים במשחק, וסינר שהראה הרבה אופי, ניצל זאת כדי לנצח בשלוש מערכות. סינר חזר מפיגור 4:1 בסט הראשון כדי לנצח אותו בשובר שוויון, וגם רשם 11 נקודות רצופות בנקודה קריטית במערכה השנייה, שגם בה שרד שובר שוויון. הסט השלישי כבר הלך הרבה יותר בקלות, והאיטלקי חגג רבע גמר גרנד סלאם תשיעי בקריירה – כשהוא מגיע לשלב 8 האחרונים בכל אחד מהטורנירים הגדולים השנה, לראשונה בקריירה.

נונו בורז'ס (פורטוגל) – דניל מדבדב (5, רוסיה) 6:0, 6:1, 6:3

מדבדב, שניצח את הפורטוגלי בדיוק באותו שלב באליפות אוסטרליה ולאחר מכן גם בטורניר האלה, ממשיך את ההצלחות שלו בניו יורק: ב-2019 הגיע לגמר, ב-2020 חצי גמר, ב-2021 זכה בטורניר, לאחר מכן נעצר בשמינית ובשנה שעברה העפיל עד לגמר שוב. זה אומנם לא עוזר לו בפופולריות, והוא שוב שמע את הקהל תומך ביריב שלו, אבל זה לא הפריע לו: מול בורז'ס הוא רשם את הניצחון הכי מהיר שלו בטורניר, תוך שעה ו-51 דקות, עם שמונה שבירות כשמנגד בורז'ס מקרטע עם 51 שגיאות לא מחויבות ו-10 שגיאות כפולות.

אלכס דה מינור, טניסאי אוסטרלי
נראה טוב. דה מינור | רויטרס

אלכס דה מינור (10, אוסטרליה) – ג'ורדן תומפסון (אוסטרליה) 0:6, 6:3, 3:6, 5:7

עם שלושה טניסאים בשמינית הגמר, זו אליפות ארה"ב הכי מוצלחת של אוסטרליה זה 43 שנה. לרבע הגמר האוסטרלים ישלחו את הנציג הבכיר שלהם, שעלה לרבע גמר גרנד סלאם בפעם הרביעית בקריירה (והשנייה בארצות הברית), ושיפר את המאזן במפגשי העבר עם חברו לנבחרת הדייויס שהגיעה עד לגמר ב-2022, ל-1:5. תומפסון הגיע לדו קרב כשהוא מציג את הטניס הטוב בחייו, אחרי שזכה בגיל 30 בתואר ATP ראשון (לוס קאבוס), הגיע לגמר באטלנטה ולא שמט מערכה בטורניר עד הלילה – כולל ניצחון אדיר על הוברט הורקאץ' המדורג שביעי. הערב המסע הסתיים מול יריב מוכר, אבל עם טעם של עוד.

ג'ק דרייפר (25, בריטניה) – תומאש מחאץ' (צ'כיה) 3:6, 1:6, 2:6

דרייפר, הבריטי הבכיר, העפיל לראשונה בקריירה לרבע גמר גרנד סלאם אחרי עוד ניצחון מרשים בתום 1:42 שעה בלבד, כשהוא מנצל היטב את ההגרלה הנוחה והדחת הבכירים. השניים הגיעו למשחק בלי שאיבדו מערכה בטורניר, אבל רק דרייפר התעלה הפעם, עם 11 אייסים, 6 מ-9 בנקודות שבירה (מול 0 מ-6 של יריבו) ודומיננטיות מוחלטת מול מחאץ', שניצב במקום ה-39 בדירוג העולמי, ניצח בכל שלושת המפגשים הקודמים בין השניים, אבל הפעם הציג יכולת מאכזבת.

איגה שביונטק, טניסאית פולנייה
הפייבוריטית המובהקת ממשיכה להרשים. שביונטק | רויטרס

נשים

איגה שביונטק (1, פולין) – לודמילה סמסונובה (16, רוסיה) 4:6, 1:6

אלופת 2022 רוצה זכייה שנייה בארה"ב וגרנד סלאם שני השנה. למרות סיבוב ראשון בו הזיעה מול קמילה רחימובה, שביונטק עדיין לא איבדה מערכה בטורניר והלילה לא התקשתה מול יריבה אותה ניצחה גם בכל שלושת המפגשים הקודמים, כולל בגמר טורניר בייג'ינג לפני כ-11 חודשים. שביונטק צלחה את המערכה הראשונה והסט השני כבר הלך הרבה יותר בקלות, כשהיא מסיימת את העבודה תוך שעה וחצי בדיוק. כעת מאזנה עומד על שמונה ניצחונות בתשעת המשחקים האחרונים, והיא רושמת לעצמה הופעה תשיעית בקריירה ברבע גמר גרנד סלאם (ושנייה בניו יורק). סמסונובה המאוכזבת נכנעה כצפוי, והחלום להעפיל לראשונה בקריירה לרבע גמר של טורניר מייג'ורס נגוז.

דיאנה שניידר (18, רוסיה) – ג'סיקה פגולה (6, ארה"ב) 6:4, 6:2

כשלושה שבועות אחרי שניצחה אותה בדרך לזכייה בטורניר טורונו, פגולה שוב גברה על הטניסאית הרוסייה העולה שצעירה ממנה בעשור. האמריקאית בת ה-30 השוותה את הישג השיא שלה בפלשינג מדו (הגיעה לרבע הגמר לפני שנתיים) בעוד שניידר בת ה-20, שזכתה בטורניר הזוגות האולימפי עם מירה אנדרייבה, לא הצליחה להעפיל לראשונה בקריירה לרבע הגמר. פגולה השיגה חמש שבירות במשחק, שנמשך שעה ו-27 דקות, ורשמה ניצחון 13 מ-14 משחקיה האחרונים בדרך לרבע גמר גרנד סלאם שביעי בקריירה.

הטניסאית הצ'כית קרולינה מוחובה
היא חוזרת, ובגדול. מוחובה | רויטרס
הטניסאית הברזילאית ביאטריז חדד מאיה
הייתה טובה יותר. חדד מאיה | רויטרס

קרולינה מוחובה (צ'כיה) – ג'זמין פאוליני (5, איטליה) 3:6, 3:6

איזה קאמבק נהדר למוחובה, שחזרה לסבב רק ביוני, אחרי עשרה חודשי היעדרות ופציעה לא פשוטה שהובילה לניתוח במפרק כף היד, ובטורניר הנוכחי (מהמקום ה-52 בעולם) הרשימה עם שלושה ניצחונות חלקים, כולל הדחת נאומי אוסקה. הייום היא שוב ניצחה את פאוליני, כמו בשלושת המפגשים הקודמים, והאיטלקייה כבר לא תעפיל לגמר גרנד סלאם שלישי ברציפות, אחרי ההפסדים ברולאן גארוס ובווימבלדון. הפציעה של מוחובה הייתה ממש אחרי שהעפילה לחצי הגמר בארה"ב בשנה שעברה, כך שמבחינתה מדובר בסגירת מעגל יפה, עם ניצחון מרשים תוך 69 דקות אחרי שכבר פיגרה 3:1 במערכה הראשונה, תוך שהיא זוכה ב-82 אחוז מהנקודות בהגשה הראשונה שלה.

קרוליין ווזניאקי (דנמרק) – ביאטריז חדד מאיה (22, ברזיל) 6:2, 3:6, 6:3

כולם רצו לראות את ווזניאקי ממשיכה להדהים, אבל הדנית בת ה-34, שחזרה למגרשים אחרי שלוש שנים ושתי לידות וקיוותה להמשיך את החלום, נכנעה אחרי קרב קשה מול הברזילאית, שהעפילה לראשונה בקריירה לרבע גמר גרנד סלאם. ווזניאקי הלוחמנית הצילה נקודת משחק בצורה פשוט מרהיבה אחרי מאבק נחוש, שגרמה לקהל בניו יורק להיעמד על רגליו ולהריע דקה ארוכה, אבל העוצמות של הברזילאית (40 ווינרים) היו יותר מדי עבור הדנית, שמודחת מהטורניר שאליו הגיע לגמר לפני 15 שנה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי