חגיגה אמריקאית: טיאפו, פריץ ונבארו העפילו לחצי הגמר

play
פרנסס טיאפו, הטניסאי האמריקאי | רויטרס
''צריך להוריד את בני סכנין ליגה, לא מבינה שחקנים ישראלים שמשחקים שם'' 44:27

דימיטרוב פרש בסט הרביעי מול טיאפו, שיפגוש את בן ארצו שהפתיע את זברב. נבארו הכניעה את באדוסה, סבאלנקה לא ריחמה על ז'נג

(גודל טקסט)

שלב שמינית הגמר הגיע לסיומו וביום התשיעי של אליפות ארצות הברית הפתוחה יצאו לדרך משחקי רבע הגמר. סשה זברב שוב איכזב ונעצר מול טיילור פריץ המקומי, כשבמשחק המאוחר הקהל שוב חגג – הפעם עם ופרנסס טיאפו. בנשים, צ'ינוון ז'נג לא היתה יכולה לארינה סבאלנקה, כשקודם לכן אמה נבארו המשיכה לחצי הגמר הביתי עם ניצחון על פאולה באדוסה.

תמונת רבע הגמר

גברים גריגור דימיטרוב (בולגריה, 9) – פרנסיס טיאפו (ארה"ב, 20) 6:3, 6:7 (5), 6:3, 4:1 טיילור פריץ (ארה"ב, 12) – סשה זברב (גרמניה) 6:7 (2), 6:3, 4:6, 6:7 (3)

יאניק סינר (1, איטליה) – דניל מדבדב (5, רוסיה) ג'ק דרייפר (25, בריטניה) – אלכס דה מינור (10, אוסטרליה)

נשים ארינה סבאלנקה (בלארוס, 2) – קינוון ז'נג (סין, 7) 1:6, 2:6 אמה נבארו (ארה"ב, 13) – פאולה באדוסה (ספרד, 26) 2:6, 5:7

קרולינה מוחובה (צ'כיה, 52) – ביאטריז חדד מאיה (22, ברזיל) ג'סיקה פגולה (ארה"ב, 6) – איגה שביונטק (1, פולין)

הטניסאי הגרמני סשה זברב
שוב פישל. זברב | אימג'בנק GettyImages, Al Bello

גברים

סשה זברב (4, גרמניה) – טיילור פריץ (12, ארה"ב) 7:6 (2), 3:6, 6:4, 7:6 (3)

איזו אכזבה גדולה לסשה זברב, איזה ניצחון גדול לפריץ. הגרמני קיווה שאולי, אולי הפעם זה יכול לקרות, אבל שוב נכנע לאמריקאי, שקיבל תמיכה חמה בניו יורק. זברב הגיע בקריירה לשני משחקי גמר בגרנד סלאמים, השנה ברולאן גארוס ולראשונה בארצות הברית ב-2020 – והפסיד פעמיים. השנה, אחרי ההדחות המפתיעות של אלקראס וג'וקוביץ' ובתור המדורג הבכיר, הוא קיווה שהוא הפייבוריט להעפיל לגמר מהחלק התחתון של ההגרלה, אבל שוב התקשה מאוד מול פריץ, שניצח אותו פעם שנייה ברציפות בגרנד סלאם (אחרי ווימבלדון) והשווה את המאזן מולו ל-5:5. האמריקאי שבר בסך הכל פעמיים את ההגשה של זברב, וזה הספיק לו, בעיקר בזכות התעלות בשני שוברי השוויון, כשהגרמני שוב לא עמד בלחץ. פריץ נהנה משנה מצוינת: הוא העפיל לרבע הגמר באוסטרליה ובווימבלדון, בפריז נעצר בשמינית, והיום לראשונה הוא בחצי גמר גרנד סלאם, אחרי שלוש שעות ו-26 דקות של משחק מהנה.

הטניסאי האמריקאי טיילור פריץ
חגיגה בפלשינג מדו. פריץ | אימג'בנק GettyImages, TIMOTHY A. CLARY / AFP)

גריגור דימיטרוב (9, בולגריה) – פרנסס טיאפו (20, ארה"ב) 6:3, 6:7 (5), 6:3, 4:1 (דימיטרוב פרש)

החגיגה האמריקאית בפאלשינג מדו נמשכה, כשהמדורג 20 השווה את הישג השיא שלו מארצות הברית ובגרנד סלאמים בכלל. אחרי שלא עבר אפילו את הסיבוב השלישי בגרנד סלאמים הקודמים של 2024, טיאפו נראה מצוין ויריבו, שקיוו לשוב למעמד חצי גמר גרנד סלאם לראשון מאז 2019, פרש במערכה הרביעית בשל פציעה. על כן, נקבע דייט לוהט בין טיאפו ופריץ בחצי הגמר, מה שאומר שיהיה נציג אמריקאי בגמר הגברים לראשונה מאז 2006.

פרנסס טיאפו, הטניסאי האמריקאי
פרנסס טיאפו, הטניסאי האמריקאי | רויטרס
הטניסאית הבלארוסית ארינה סבאלנקה
הטניסאית הבלארוסית ארינה סבאלנקה | רויטרס

נשים

פאולה באדוסה (26, ספרד) – אמה נבארו (13, ארה"ב) 6:2, 7:5

אחרי שהדיחה את קוקו גוף, האלופה היוצאת, נבארו רוצה להמשיך ולעשות את כל הדרך לזכייה ביתית. במפגש עם באדוסה היא ידעה שזה לא יהיה פשוט, בטח כשבמפגש היחיד בין השתיים עד היום היא הפסידה לה, אבל עם טניס יוצא מן הכלל ורצף נקודות אדיר לקראת הסיום, המדורגת 13 בעולם העפילה לראשונה בקריירה לחצי גמר טורניר גרנד סלאם. הספרדייה נשברה כבר במשחקון ההגשה הראשון שלה וראתה את נבארו עולה ל-1:4 מהיר. בהמשך נשברה פעם נוספת ונכנעה 6:2. המערכה השנייה היתה צמודה הרבה יותר עם שתי שבירות שהעניקו לבאדוסה כבר יתרון 1:5, אבל קאמבק ענק של האמריקאית עם שלוש שבירות רצופות העניקו לה 5:7 ואת הכרטיס לשלב חצי הגמר, שם תפגוש את המנצחת בין ז'נג לסבאלנקה.

צ'ינוון ז'נג (7, סין) – ארינה סבאלנקה (2, בלארוס) 6:1, 6:2

הסינית בת ה-21 הדהימה את טניס הנשים השנה ואחרי שהגיעה לגמר אליפות אוסטרליה וזכתה בטורניר האולימפי, הגיעה לראשונה לרבע הגמר בארצות הברית. לצערה, שם המסע הזה נעצר, כשהמדורגת שנייה, שניצחה אותה בשני המפגשים היחידים שנערכו ביניהן עד הלילה – בגמר באוסטרליה בתחילת השנה ובשנה שעברה ברבע הגמר בארצות הברית – שוב דרסה. פיינליסטית השנה שעברה האריכה את רצף ההעפלות לחצי הגמר בניו יורק שנמשך שלוש שנים, והיא נראית בשלה מתמיד לזכות בארצות הברית לראשונה בקריירה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי