סינר גבר על מדבדב בדרך לחצי הגמר, פגולה הדיחה את שביונטק

play
יאניק סינר, טניסאי איטלקי | רויטרס
שער מהקרן, גול לפנתיאון ופצצה לחיבורים: צפו בשערי השבוע של ספורט1 03:01

המדורג 1 ניצח 2:6, 6:1, 1:6, 4:6 במשחק הפכפך וחגג חצי ראשון בארה"ב. המדורגת 1 הפסידה 6:2, 6:4, והחגיגה האמריקאית נמשכה

(גודל טקסט)

משחקי רבע הגמר הגיעו הלילה (בין רביעי לחמישי) לסיום והושלמה תמונת חצי הגמר באליפות ארצות הברית הפתוחה.

תמונת חצי הגמר

גברים פרנסיס טיאפו (ארה"ב, 20) – טיילור פריץ (ארה"ב, 12) יאניק סינר (איטליה, 1) – ג'ק דרייפר (25, בריטניה)

נשים ארינה סבאלנקה (בלארוס, 2) – אמה נבארו (ארה"ב, 13) קרולינה מוחובה (צ'כיה, 52) – ג'סיקה פגולה (ארה"ב, 6)

יאניק סינר, טניסאי איטלקי
יאניק סינר, טניסאי איטלקי | רויטרס

גברים

יאניק סינר (1, איטליה) – דניל מדבדב (5, רוסיה) 2:6, 6:1, 1:6, 4:6

יתכן שזו הייתה המשוכה הגבוהה ביותר של האיטלקי בדרך לזכייה באליפות. מדברב זכה בטורניר ב-2021, הגיע לגמר בשנה שעברה והגיע למפגש עם יתרון במפגשי ראש-בראש עם סינר, אבל הפעם ידו של המדורג 1 בעולם הייתה על העליונה, אחרי משחק הפכפך. סינר פתח את המשחק בסערה וניצח בקלות בסט הראשון, אבל מדבדב העלה את הרמה בסט השני ואיזן מהר מאוד. את סינר זה לא ערער, והוא המשיך לניצחון בשתי המערכות הבאות, כשהוא עומד בלחץ ומשיג שבירה בדיוק ברגע הנכון במערכה הרביעית, ברגע קריטי. כעת הוא חוגג העפלה ראשונה בקריירה לחצי הגמר בניו יורק, ומשלים הופעה בארבעת הגדולים של כל אחד מארבעת טורנירי הגרנד סלאם – דבר שרק שלושה שחקנים פעילים חוץ ממנו עשו (נובאק ג'וקוביץ', רפאל נדאל ומרין צ'יליץ').

ג'ק דרייפר (25, בריטניה) – אלכס דה מינור (10, אוסטרליה) 3:6, 5:7, 2:6

האוסטרלי נפצע בגב הקיץ בטורניר ווימבלדון ונזקק לתקופת התאוששות לא קצרה, אבל בניו יורק הצליח להוכיח שהפציעה לחלוטין מאחוריו – לפחות עד אשר פגש את ג'ק דרייפר, אותו ניצח בעבר בכל שלושת המפגשים ביניהם. השניים נאבקו על מקום בחצי גמר גרנד סלאם לראשונה בקריירה והיה זה הבריטי שרשם ניצחון מוחץ בשלוש מערכות. דרייפר נזקק לשעתיים ושבע דקות בלבד כדי להכניע את דה מינור, אחרי שבמערכה הראשונה שבר אותו פעמיים (ונשבר בין לבין), כך היה גם בסט השני כאשר השבירה הקריטית הגיעה במשחקון ה-11 ובסט השלישי המדורג 25 העביר הילוך ב-2:2, שבר פעמיים ודהר לניצחון הגדול (או לפחות החשוב) בקריירה שלו.

ג'סיקה פגולה, טניסאית אמריקאית
של הטורניר של האמריקאים. פגולה חוגגת | רויטרס

נשים

ג'סיקה פגולה (ארה"ב, 6) – איגה שביונטק (1, פולין) 2:6, 4:6

ההצלחות האמריקאיות בניו יורק נמשכות: בגיל 30, אחרי לא מעט ניסיונות כושלים, המדורגת 6 סוף סוף חוגגת העפלה ראשון לטורניר גרנד סלאם, אחרי ניצחון מרשים על המדורגת 1 בעולם בדחיפת הקהל, ובנוכחות סלבס כמו סימון ביילס וסרינה וויליאמס ביציעים. אחרי שנהנתה ממסלול נוח יחסית בדרך לשמונה האחרונות, פגולה התעלתה ברגע הנכון וגברה על הפולנייה שעד המשחק הלילה, לא שמטה מערכה בטורניר – אבל מאז הזכייה באליפות ארצות הברית ב-2022 מתקשה לספק את הסחורה ולא חזרה לחצי גמר של טורניר גרנד סלאם (בעוד ארינה סבאלנקה הגיעה לארבע האחרונות בארבע מתוף חמשת הגרנד סלאמים האחרונים). בשורה התחתונה, אחרי ההעפלה של פגולה, הטניס האמריקאי חוגג ארבעה סמי-פיינליסטים בטורנירי הגברים והנשים – דבר שלא קרה באליפות הביתית מאז שנת 2003.

קרולינה מוחובה (צ'כיה, 52) – ביאטריז חדד מאיה (22, ברזיל) 1:6, 4:6

אחרי שהדיחה בשמינית הגמר את ג'סמין פאוליני בהפתעה גדולה, הטניסאית הצ'כית ממשיכה לדהור עם הגעה היסטורית לחצי גמר הגרנד סלאם האמריקאי. המערכה הראשונה היתה דומיננטית במיוחד עם שתי שבירות מהירות ו-1:6 ששם אותה צעד אחד מעל הברזילאית. אחרי ששברה גם במערכה השנייה, היא נשברה בעצמה, אך הצליחה לשבור פעם נוספת, ועם 4:6 עלתה לחצי הגמר, שם תפגוש את המנצחת בין שביונטק לפגולה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי