עוד קאמבק: פגולה תפגוש את סבאלנקה בגמר אליפות ארה"ב

האמריקאית חזרה מפיגור בדרך ל-6:1, 4:6, 2:6 נהדר על מוחובה ותנסה להשאיר את התואר בבית, סבאלנקה התגברה על ה"עוינות" ב-4:6, 6:7 (2) על נבארו

(גודל טקסט)

ארבעה טניסאים אמריקאים העפילו לחצאי הגמר באליפות ארה"ב, והקהל המקומי קיווה לראות גמר כל אמריקאי בנשים, בעוד שבגברים טיילור פריץ ופרנסס טיאפו יתמדדו זה מול זה היום ויבטיחו נציג אחד למארחת בגמר. הלילה (בין חמישי לשישי) ארינה סבאלנקה ניצחה את אמה נבארו המקומית בחצי הגמר והעפילה לגמר, אבל ג'סיקה פגולה חיפתה עליה עם ניצחון על מוחובה.

הטניסאית הבלארוסית ארינה סבאלנקה
עוצמתית. סבאלנקה | רויטרס

אמה נבארו (ארה"ב, 13) – ארינה סבאלנקה (בלארוס, 2) 6:3, 7:6 (2)

התקווה של האמריקאים לגמר על טהרת המקומיות התנפצה כבר אחרי המשחק הראשון, שבו סבאלנקה ניצחה תוך שעה וחצי עם עוד מפגן דומיננטיות. הבלארוסית, שהעפילה לגמר שני ברציפות בארה"ב ומחפשת תואר גרנד סלאם שלישי בקריירה, חבטה 34 ווינרים ו-8 אייסים מול האמריקאית, שהתנחמה בטורניר נהדר על אף ההפסד.

נבארו גברה השנה על סבאלנקה, אלופת אוסטרליה פעמיים, אבל הפעם לא הצליחה לנצל את התמיכה של הקהל המקומי. במערכה השנייה כבר האמריקאית הצליחה להשיג שבירה מוקדמת, אבל גם ממנה סבאלנקה התאוששה, בדרך לשובר שוויון דומיננטי. הבלארוסית, כזכור, הציעה בצחוק "משקה חינם" לכל מי שיתמוך בה, כשידעה שנבארו תזכה לעידוד המאסיבי, ובסיום, אחרי הניצחון, אמרה הבלארוסית בקריצה: "אה, עכשיו אתם מעודדים אותי, אה? … וואו, זה קצת מאוחר מדי… האמת היא שלמרות שכולכם תמכתם בה ועודדתם אותה הייתה לי צמרמורת, היא כזאת פייטרית, ממש יריבה קשה".

נבארו, שניצחה בדרך לגמר את קוקו גוף ופאולה בדוסה, תתנחם בהפעלה למקום השמיני (ומיליון דולר פרס זכייה). סבאלנקה, אחרי שני תארים באוסטרליה, הולכת על גרנד סלאם שלישי.

הטניסאית הבלארוסית ארינה סבאלנקה
| רויטרס
הטניסאית האמריקאית ג'סיקה פגולה אחרי הניצחון על מוחובה בחצי גמר אליפות ארה
במיטבה. מוחובה | רויטרס
הטניסאית האמריקאית ג'סיקה פגולה אחרי הניצחון בחצי גמר אליפות ארה
הטניסאית האמריקאית ג'סיקה פגולה אחרי הניצחון בחצי גמר אליפות ארה"ב | רויטרס

ג'סיקה פגולה (ארה"ב, 6) – קרולינה מוחובה (צ'כיה) 6:1, 4:6, 2:6

אחרי ההדחה של נבארו, הגיע הבשורה מכיוון פגולה: יש נציגה אמריקאית בגמר. פגולה בת ה-30, המדורגת 6, שניצחה 15 מתוך 16 המשחקים האחרונים שלה, העפילה לגמר גרנד סלאם לראשונה בקריירה, ואומנם איבדה מערכה לראשונה בטורניר – אבל המחישה אופי כשחזרה מפיגור.

פגולה, שהדיחה את איגה שביונטק בטורניר, הגיעה עם הרבה ביטחון, אבל דווקא מוחובה פתחה טוב יותר עם 1:6 מוחץ במערכה הראשונה, ויתרון 0:2 בשנייה ו-40:30 במשחקון השלישי. אבל פגולה ידעה להילחם בחזרה ולהתאושש עם ארבעה משחקונים רצופים בדרך לזכייה במערכה, הצ'כית נראתה מעט מוגבלת ואולי סבלה מכאבי גב במערכה השלישית (אחרי טיפול), וסיימה את המשחק עם 40 שגיאות לא מחויבות מול היעילות של המנצחת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי