מהטניס לעולם העסקים: ההצלחה המסתורית והמרשימה של מריה שראפובה

play
מריה שראפובה | רויטרס
תיקתקנו, 10.10 05:04

הטניסאית הרוסיה שדורגה בעבר במקום הראשון בעולם, פרשה מהענף לפני כחמש שנים ומאז הספיקה להרוויח 300 מיליון דולר מחסויות ולהקים אימפריה עסקית

(גודל טקסט)

במשך קריירת הטניס שלה, מריה שראפובה הייתה אחת המובילות בעולם ולמשך תקופה אף דורגה במקום הראשון. הרוסיה שזכתה בחמישה תארי גרנד סלאם, תלתה את המחבט בגיל 32 לפני כחמש שנים, ומאז החלה לפרוח בעולם העסקי.

במהלך 11 שנות הקריירה שלה, שראפובה הפכה למגנט למותגים והרוויחה 300 מיליון דולר מהסכמי חסות בין היתר עם: גטורייד, פורשה, טיפאני אנד קו, נייקי ומותגים נוספים. תיק הנדל"ן שלה כולל נכסים בשווי עשרות מיליונים, כולל אחוזה שנמכרה ללוקה דונצ'יץ' תמורת 25 מיליון דולר.

ב'מארקה' סיקרו את הקריירה החדשה של הרוסיה, שהחלה כבר בגיל 26, כשהפכה לבעלים משותפת של חברת קרמי ההגנה 'Supergoop!', שנמכרה ב-2021 לענקית ההשקעות בלקסטון תמורת 750 מיליון דולר. כיום היא משמשת גם כדירקטורית בלתי תלויה בקבוצת מונקלר היוקרתית.

לוקה דונצ'יץ', מריה שראפובה | עיבוד תמונה, GettyImages

למרות זאת, יש מסתורין גדול סביב האימפריה העסקית של שראפובה, חברת הממתקים – Sugarpova, אותה השיקה ב-2012 בהשקעה של 500,000 דולר. החברה, שהוערכה בשיאה ב-187 מיליון דולר, מכרה ב-30 מדינות והרוויחה 25 מיליון דולר בהכנסות. אולם מאז 2021 האתר מושבת, אין פרטי קשר זמינים, והסימנים המסחריים של המותג בארצות הברית פגו באפריל 2024. נראה שכשהקריירה הטניסאית של שרפובה החלה להסתחרר כלפי מטה, כך גם חברת הממתקים שלה – והסיפור המלא מאחורי הדעיכה נותר עד היום עטוף בערפל.

עוד באותו נושא: מריה שראפובה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי