דרמה בארה"ב: ג'וקוביץ' הודח מהאליפות אחרי שחבט כדור בשופטת הקו

נובאק ג'וקוביץ' | Al Bello/Getty Images

חסר תקדים: בזמן שהיה בפיגור, המדורג הראשון בעולם חבט כדור שפגע בגרונה של השופטת ונפסל. קודם לכן, זברב גבר 0:3 חלק על דוידוביץ' פוקינה ועלה לרבע הגמר, קרבר ומארטיץ' הודחו בנשים

(גודל טקסט)

משחקי שמינית הגמר של אליפות ארצות הברית הפתוחה נפתחו הערב (ראשון), ואיתם גם אחת מהדרמות הגדולות שנראו בשנים האחרונות בעולם הטניס – נובאק ג'וקוביץ', המדורג ראשון בעולם, נפסל במהלך המערכה הראשונה של משחקו נגד פאבלו קרניו בוסטה והודח.

הסיבה להדחה היא בשל העובדה שהסרבי חבט כדור שפגע בגרונה של שופטת הקו, אשר נפלה לקרקע וקיבלה טיפול רפואי במשך מספר ממשוך של דקות. לפי החוק, גם אם לא הייתה כוונת תחילה במעשה, השחקן ייפסל וכך קרה עם השחקן הבכיר ביותר בטורניר.

לראשונה מזה 20 שנים, ג'וקוביץ' הפך לטניסאי הראשון שמודח מטורניר גרנד סלאם לאחר התנהגות בלתי ספורטיבית. בשנת 200 זה היה סטפן קובק, כשלפני כן ג'ון מקנרו נפסל ב-1990. הדחתו המוקדמת מבטיחה דבר אחד – לראשונה מזה 6 שנים, לאליפות ארצות הברית יהיה זוכה חדש.

נובאק ג'וקוביץ' | Al Bello/Getty Images

מוקדם יותר בגברים, המדורג השביעי אלכסנדר זברב גבר על אלחנדרו דוידוביץ' פוקינה (99). המדורג הבכיר בטורניר נובאק ג'וקוביץ' משחק בשעה זו נגד פאבלו קרניו בוסטה.

כאמור, זברב ניצח את יריבו הספרדי, כאשר לראשונה באליפות הוא לא שמט מערכה אחת, ולמעשה תוך שעה וחצי של משחק השלים 2:6, 2:6, 1:6 קליל בדרך לרבע הגמר, בו יתחרה לראשונה, ובכך גם הפך לגרמני הראשון מאז טומי האס ב-2007. בשלב הבא יפגוש את המנצח במפגש בין בורנה צ'וריץ' לג'ורדן תומפסון.

בטורניר הנשים נרשמו היום שתי הפתעות בשמינית הגמר. תחילה, אנג'ליק קרבר (23), זוכת הטורניר ב-2016, הפסידה לג'ניפר בריידי (43) והודחה בשלב מוקדם. האמריקאית הציגה טניס ברמה גבוהה מאוד נגד קרבר, והשלימה 1:6, 4:6 חד וחלק בתוך שעה ו-28 דקות של משחק. זו תהיה הפעם הראשונה של בריידי ברבע הגמר, והיא תפגוש את יוליה פוטינצבה (35), שניצחה 3:6, 6:2, 4:6 את פטרה מארטיץ' (15) במקביל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי