למרות העלייה בתחלואה: הרולאן גארוס ייערך לעיני קהל

מגרש רולאן גארוס מכוסה בגלל גשם
מגרש רולאן גארוס מכוסה בגלל גשם | Clive Mason/Getty Images

על אף שבסוף השבוע שעבר אובחנו בצרפת 8,000 חולי קורונה ביממה, הותרה כניסה של עד 5,000 צופים למשחקי הגרנד סלאם. בנוסף, יתקיימו מוקדמות והמתחם יחולק לאזורים

(גודל טקסט)

על אף העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה בצרפת, מארגני הרולאן גארוס, שייצא לדרך ב-27 בספטמבר, הודיעו היום (שני) כי הגרנד סלאם ייערך לעיני קהל ויהיה לטורניר הראשון שבו תותר כניסת צופים מאז חידוש עונת הטניס. בניגוד לאליפות ארה"ב הנערכת בימים אלו, ברולאן גארוס ייערכו משחקי מוקדמות, בהן לא תותר כניסת קהל.

התאחדות הטניס המקומית החליטה, בכפוף להנחיות הרשויות הממשלתיות, כי המתחם בו נערך הרולאן גארוס יחולק לשלושה אזורים שהתנועה ביניהם תיאסר, כאשר בכל אחד יהיה מגרש עם יציעים. תפוסת הקהל באצטדיונים הוגבלה למקסימום של 5,000 צופים במגרש המרכזי, פיליפ שאטרייה המכיל 15,255 בדרך כלל, ובמגרש המשני סוזאן לנגלן, בו ניתן להכניס קצת יותר מ-10,000 צופים. במגרש השלישי, סימון מתייה שבו 5,000 מקומות, תותר כניסה של עד 1,500 צופים. כמובן שבכל המגרש תידרש עטיית מסיכה.

מלבד רוג'ר פדרר, כל חברי העשירייה המובילה בעולם ישתתפו בטורניר הגברים ובראשם שיאן הזכיות בטורניר והמדורג ראשון בסבב, רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ'. בנשים, 30 הטניסאיות הבכירות בדירוג ה-ATP ייקחו חלק בגרנד סלאם.

בשבוע שעבר המדורג 18 בעולם, מילוש ראוניץ', הביע דאגה מפני כניסת צופים למשחקים: "הדבר היחיד שמדאיג אותי זה שיהיו 20,000 אוהדים", אמר הקנדי, "אם לא יעשו שינויים בארגון האירוע, יהיה קשה להגיע לאימונים כשאתה צריך לעבור דרך עשרות אם לא מאות אנשים במתחם. זה מה שמדאיג אותי יותר מכל, במיוחד עם מה שקורה בצרפת כרגע". ביום שישי האחרון אובחנו 8,000 חולים חדשים בצרפת וכמות מקרי המוות במדינה חצתה את קו ה-30,000.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי