אזרנקה גברה על סרינה וויליאמס ותפגוש את אוסאקה בגמר בארה"ב

ויקטוריה אזרנקה
ויקטוריה אזרנקה | Matthew Stockman/Getty Images

הבלארוסית הובסה 6:1 במערכה הראשונה, אך התאוששה עם 3:6, 3:6 ואחרי שבע שנים תשוב למעמד הנכסף. המדורגת תשיעית בעולם עלתה עם 6:7, 6:3, 3:6 על בריידי

(גודל טקסט)

יש לנו גמר ראשון באליפות ארצות הברית הפתוחה. הלילה (בין חמישי לשישי) נקבע כי נאומי אוסאקה, המדורגת תשיעית בעולם שזכתה לראשונה בגראנד סלאם בתחרות בארה"ב ב-2018, שבה למעמד הנכסף ושם היא תתמוד מול ויקטוריה אזרנקה, הרוסיה שהפסידה בשני הגמרים שלה בארה"ב (2012 ו-2013) וכמו אוסאקה גם לה יש שני גרנד סלאמים בקריירה, שהושגו באוסטרליה לפני שבע ושמונה שנים.

באשר לאוסקה, היפנית-אמריקאית שהגיעה לתחרות כמדורגת רביעית, עלתה הלילה ראשונה לשחק ופגשה את המדורגת 28 בתחרות, האמריקאית ג'ניפר בריידי. אחרי שאוסאקה הכריעה את המערכה הראשונה רק בשובר שוויון, היא הפסידה 6:3 לאחר מכן והתעשתה במערכה השלישית והאחרונה כדי להשלים 6:7 (1), 6:3, 3:6 בדרך לגמר גראנד סלאם שלישי בשלוש שנים.

לאחר מכן הגיע מה שזכה לכינוי חצי הגמר המרכזי בנשים, שם אזרנקה הבלארוסית פגשה את סרינה וויליאמס שתחגוג בעוד שבועיים את יום הולדתה ה-39. וויליאמס הגיעה כפייבוריטית לאור העובדה שהיא במקום השמיני בעולם ודורגה שלישית בתחרות, אבל אזרנקה בת ה-31, שבעולם היא רק במקום ה-27, הזכירה את ימיה הגדולים ואחרי שחטפה 6:1 במערכה הראשונה, השיבה ב-3:6, 3:6 נפלא והבטיחה מקום בגמר. עבור וויליאמס, אגב, זהו בסך הכל הפסד שני ב–96 משחקי גראנד סלאם אחרי 0:6 או 1:6 במערכה הראשונה ובכך אולי נקטע החלום לזכות בגראנד סלאם ה-24. שלה.

לאוסאקה יש מאה אחוזי הצלחה במשחקי גמר, אזרנקה כאמור הפסידה פעמיים כשהגיעה לגמר בארצות הברית וזכתה בשני הגמרים האחרים אליהם העפילה, באליפות אוסטרליה. האם השנה אחת הסטטיסטיקות תישבר? התשובה בלילה שבין שבת לראשון.

נאומי אוסאקה
נאומי אוסאקה | Al Bello/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי