בפעם השנייה בקריירה: נאומי אוסקה אלופה בארצות הברית

נאומי אוסקה | Al Bello/Getty Images

היפנית חזרה מפיגור של מערכה, השיבה לעצמה את התואר בו זכתה ב-2018 והשלימה זכייה שלישית בטורניר גרנד סלאם אחרי ניצחון 6:1, 3:6, 3:6 על ויקטוריה אזרנקה

(גודל טקסט)

נאומי אוסקה שוב אלופת ארצות הברית. היפנית המדורגת תשיעית בעולם, שהניפה את הגביע ב-2018, השלימה הלילה (בין שבת לראשון) זכייה שנייה בקריירה ותואר גרנד סלאם שלישי בסך הכל, אחרי ניצחון 6:1, 3:6, 3:6 על ויקטוריה אזרנקה. הבלרוסית, שחזרה למעמד הגמר לראשונה מאז 2013 אחרי שסוף סוף התגברה על סרינה וויליאמס, אשר ניצחה אותה בקרב על התואר פעמיים ברציפות, לא הצליחה לעשות את הצעד המיוחל והאחרון בדרך אל התואר. אוסקה בת ה-22 שמרה על מאזן מושלם בגמרי גרנד סלאם (3/3) והפכה לטניסאית הראשונה שחוזרת מפיגור במערכות לניצחון בגמר אליפות ארה"ב הפתוחה, מאז ארנצ'ה סאנצ'ס ויקאריו ב-1994.

אזרנקה ניצלה 13 טעויות לא מחויבות של אוסקה במערכה הראשונה, שברה שלוש פעמים בדרך ל-1:6 והייתה רחוקה נקודה מלבד מיתרון 0:3 במערכה השנייה, אלא שהיפנית השיגה את השבירה הראשונה שלה במשחק בדיוק ברגע הנכון ולאחר מכן עשתה זאת שוב, כדי להשלים מהפך ולעלות ליתרון 3:4 שממנו המשיכה לניצחון במערכה והשוותה ל-1:1 במשחק כולו.

לראשונה מאז 2016, גמר הנשים ביו אס אופן נכנס למערכה שלישית ומכרעת. אוסקה המשיכה במומנטום והשיגה שבירה שהעלתה אותה ל-1:3 בסיום ראלי של 16 חבטות, הארוך ביותר במשחק. אזרנקה שמטה יתרון 0:40 במשחקון הבא והיפנית לקחה את חמש הנקודות הבאות בדרך ל-1:4. הבלרוסית לא נשברה, שברה בחזרה והתקרבה ל-3:4, אך דווקא כשהגישה כדי להשוות, אוסקה התעלתה וזכתה בשבע מתשע הנקודות האחרונות במשחק, שהעניקו לה 3:6 במערכה השלישית וכאמור, את זכייתה השנייה בטורניר היוקרתי.

עוד באותו נושא: נאומי אוסקה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי