בתום גמר עוצר נשימה: דומיניק ת'ים זכה באליפות ארה"ב הפתוחה

דומיניק ת'ים | Matthew Stockman/Getty Images

המדורג שלישי בעולם כבר היה בדרך לעוד אכזבה כשפיגר 2:9 במערכות אך רשם קאמבק ענק בדרך לניצחון 2:3 אחרי שובר שוויון מטורף. ככה זוכים בתואר בפעם הראשון. "זה מסכם את הקריירה שלי", אמר האוסטרי. זברב דמע

(גודל טקסט)

דומיניק ת'ים הוא הזוכה החדש של אליפות ארה"ב הפתוחה 2020 שהסתיימה הלילה (בין ראשון לשני). האוסטרי (27) חלם על תואר הגראנד סלאם הראשון בקריירה לאחר שראה את נובאק ג'וקוביץ' נפסל ובהעדרם של רוג'ר פדרר ורפאל נדאל, והצליח לעמוד במשימה לאחר ניצחון בגמר יוצא דופן על אלכסנדר זברב. המדורג שלישי בעולם הפך פיגור 2:0 במערכות בדרך לניצחון 2:3 ענק והיה הראשון שאינו "משלושת הגדולים" שזוכה בטורניר בניו-יורק מאז 2016.

המדורג שלישי בעולם הפסיד בכל שלושת הגמרים הקודמים שלו: בצרפת ב-2018 ו-2019 וכן באליפות אוסטרליה הפתוחה בינואר, הוא היה בדרך לתבוסה מייסרת אך לא ויתר. הוא שבר פעמיים במערכה השלישית ולאט לאט פילס את דרכו.

ייתכן כי ת'ים היה לחוץ מהציפיות הגבוהות או עדיין לא ממש כשיר, זכר לפציעה מחצי הגמר, אך הוא פתח את המשחק לא טוב. הגרמני ניצח 2:6 במערכה הראשונה בתום 31 דקות בלבד ועלה ל-0:2 במערכות אחרי 4:6, אלא שת'יפ לא נשבר והגיב עם 4:6 משלו, 3:6 לאחר מכן ואז הגיעה המערכה החמישית.

דומיניק ת'ים | Al Bello/Getty Images

זברב כבר הריח את התואר הנכסף והוביל 4:5 אך שמט את היתרון בדרך לשובר שוויון. זברב ביצע שגיאה כפולה בהגשה ות'ים ניצל זאת בדרך לניצחון 6:8 בתום שובר השוויון (מערכה בת 71 דקות) ואחרי ארבע שעות וחמש דקות של טניס אדיר.

כדאי להתעכב על המערכה החמישית. זברב לא הצליח לשמור על ההגשה ות'ים עלה ל-0:1 ולאחר מכן קרה הפוך. זברב עלה ל-1:2 אך האוסטרי התעקש והשווה ל-2:2. המדורג שביעי בעולם כבר עלה ל-3:5 כשניצח בהגשה של יריבו, אך הפסיד נקלע לפיגור 5:6. ת'ים פספס את ההזדמנות להכריע את המשחק בדרך לשוויון 6:6, ואז ידו הייתה על העליונה. "הגמר הזה לא היה דומה לקלאסיקות הקודמות אבל התפתח ליוצא דופן ומרתק עד לכדור האחרון ועל כן ייזכר זמן רב", נכתב ב-BBC.

בסיום המשחק התחבקו השניים עד כמה שאפשר. ת'ים פירגן ליריבו אותו הוא מכיר מאז הילדות: "הלוואי ושנינו היינו יכולים לנצח היום. שנינו ראויים לזה". בהמשך כתב ברשתות החברתיות: "זה היה חייב להיות ככה (הגמר הזה), בדיוק כמו הקריירה שלי – הרבה עליות ומורדות, אבל אני אוהב את הדרך בה השגתי את זה".

דומיניק ת'ים | Matthew Stockman/Getty Images

זברב בכה והודה להוריו ומאמנו שלא היה יכול להגיע משום שאובחן כחיובי לנגיף :"אני מתגעגע אליהם ובטוח שהם גאים בי על אף ההפסד. הלוואי ויום אחד אביא את הגביע הביתה". בהמשך אמר לת'ים: "הלוואי והיית טועה עוד קצת והייתי יכול לנצח".

אלכסנדר זברב ודומיניק ת'ים | Al Bello/Getty Images
אלכסנדר זברב | Al Bello/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי