ג'וקוביץ' סגר חשבון עם קרניו בוסטה ועלה לחצי גמר הרולאן גארוס

נובאק ג'וקוביץ' | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images

כחודש לאחר התקרית עם שופטת הקו, הסרבי פגש את אותו יריב ברבע הגמר וניצח 6:4, 2:6, 3:6, 4:6. קודם לכן, ציציפאס לא איבד מערכה וגבר 5:7, 2:6, 3:6 את על רובלב. בנשים, קביטובה תפגוש את קנין בשלב הבא

(גודל טקסט)

יממה לאחר שנערכו משחקי רבע הגמר הראשונים לגברים ולנשים ברולאן גארוס, היום (רביעי) יצאו לדרך המשחקים הנותרים בשלב זה ברולאן גארוס. במוקד היום היה נובאק ג'וקוביץ', המדורג ראשון בעולם, שניצח 6:4, 2:6, 3:6, 4:6 את פבלו קרניו בוסטה ועלה לחצי הגמר בצרפת.

כזכור, לפי כחודש שיחק הסרבי נגד אותו קרניו בוסטה אליפות ארצות הברית, במשחק שייזכר לעד לאחר שג'וקוביץ' חבט בטעות כדור לעבר שופטת הקו והודח מהטורניר. הערב נולה שמר על קור רוח במשחק והראה בעיקר את מה שהוא יודע, וזה לשחק טניס ברמה הגבוהה ביותר בעולם.

קרניו בוסטה פתח את המשחק בצורה טובה מאוד עבורו, כאשר הצליח בתוך 50 דקות לשבור את ג'וקוביץ' ולנצח 4:6 במערכה הראשונה. מאותו רגע נראה שהמדורג 1 "התעצבן", ופשוט לא אפשר לספרדי להשיג מערכה נוספת.

נובאק ג'וקוביץ' | Clive Brunskill/Getty Images

המערכה השנייה ארכה 38 דקות בהן הסרבי היה דומיננטי וניצח 2:6. במערכה השלישית המשחק התאזן טיפה, אך במצב של 3:3 הצליח ג'וקוביץ' לרוץ כל הדרך לניצחון. הסיפור חזר על עצמוגם במערכה הרביעית, וג'וקוביץ' השלים ניצחון במשחק ועלה לחצי הגמר, השלב בו הוא הודח מהטורניר בשנה שעברה.

קודם לכן, סטפנוס ציציפס קטף את הכרטיס לחצי הגמר עם ניצחון מרשים על אנדריי רובלב. לאחר כשעתיים בלבד על מגרש החימר, היווני, המדורג שישי בעולם, רשם 5:7, 2:6, 3:6 על יריבו הרוסי ובעצם נקם בו על הניצחון בגמר טורניר המבורג בחודש שעבר.

רובלב בן ה-22, המדורג 12 בעולם, התחיל את המשחק בצורה טובה מאוד עבורו, והיה נדמה שהוא גם ינצח במערכה הראשונה כאשר הוביל 4:5 על יריבו והגיש לניצחון. אותו רגע היה גם המפנה במשחק, כאשר ציציפאס ניצח בשלושת המשחקונים הבאים, זכה במערכה ראשונה עם 5:7, ומשם היה רק שחקן אחד על המגרש.

ציציפאס. ניצחון קליל עבורו | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images

בסבב הנשים כבר הושלמה תמונות העולות לחצי גמר, כשתחילה הייתה זו הצ'כית פטרה קביטובה (11 בעולם) שניצחה בשתי מערכות, 3:6, 3:6 את הגרמנייה לאורה זיגמונד (66). קביטובה, שהישג השיא שלה ברולאן גארוס נרשם ב-2012 כאשר הודחה בחצי הגמר, זכתה בקריירה פעמיים בתחרות גראנד סלאם, אך היה זה רק בווימבלדון בשנים 2011 ו-2014. הגמר היחיד שלה מעבר לכך היה ב-2019, אז הפסידה באוסטרליה לנאומי אוסאקה.

בחצי הגמר תתמודד קביטובה נגד סופיה קנין, המדורגת שישית בעולם שגברה 4:6, 6:4, 0:6 על דניאל רוז קולינס (57) האמריקאית שנלחמה בכל כוחה במשחק שנמשך מעל שעתיים ונאבקה בפציעה במערכה השלישית, אולם גם בפיגור 4:0 במשחקונים לא ויתרה ושבה להתחרות לאחר שטופלה וסיימה את התחרות עם מערכה ללא אף ניצחון במשחקון.

קנין בת ה-21, ילידת רוסיה שבגיל צעיר היגרה לארצות הברית ואותה היא מייצגת, כבר זכתה השנה בגרנד סלאם באוסטרליה – תחרות בה פרצה לתודעה כשהפתיעה כל הדרך לזכייה את ונוס וויליאמס, נאומי אוסאקה, אשלי ברטי וגרביניה מוגורוסה בדרך לגרנד סלאם ראשון וזינוק לטופ העולמי. כידוע, בחצי הגמר הראשון לנשים כבר אתמול נקבע כי יתמודדו נאדיה פודורוסקה (131) והפולניה איגה סוויאטק (53).

סופיה קנין
סופיה קנין | Shaun Botterill/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי