קרב ענקים: נדאל יפגוש את ג'וקוביץ' בגמר הרולאן גארוס

רפאל נדאל | Clive Brunskill/Getty Images

שחזור הגמר מ-2012: השור ממאיורקה רחוק משחק אחד מתואר מספר 13 בצרפת והשוואת תארי הגרנד סלאם של פדרר לאחר 3:6, 3:6 ו-5:7 על שוורצמן. לאחר מכן הסרבי גבר על ציציפאס, למרות שאיבד שתי מערכות

(גודל טקסט)

גמר הגברים ברולאן גארוס ייצא לדרך ביום ראשון הקרוב, והיום (שישי) בשעות עלו שני הפיינליסטים. את היום פתח, מלך החימר רפאל נדאל שהבטיח את המקום הראשון בגמר לאחר ניצחון 3:6,3:6,5:7 על דייגו שוורצמן הארגנטינאי. לאחר מכן נובאק ג'וקוביץ' השלים רשמית את שחזור הגמר מ-2012 לאחר ניצחון קשה על סטפנוס ציציפאס בחמש מערכות.

רפאל נדאל – דייגו שוורצמן (3:6, 3:6, 5:7)

המדורג 14 בעולם הצליח לגבור על אלוף ארצות הברית המכהן, דומיניק תים, ברבע הגמר, אך היה גם לו היה ברור שמול נדאל מצפה לו משחק אחר לחלוטין. הספרדי הצליח לשבור את הארגנטינאי כבר במשחקון השני ולמרות שנשבר בעצמו במשחק הבא, הצליח לעלות ליתרון 1:3 במערכה ובדרך ל-3:6 לאחר שעה ו-6 דקות. המערכה השנייה הסתיימה בתוצאה זהה לזכות הספרדי, אך זו ערכה 44 דקות בלבד. הפעם נדאל שמר על כל משחקוני ההגשה, בעוד שוורצמן נשבר פעמיים, ולא גרם ליריבו יותר מדי להתאמץ.

רפאל נדאל | Shaun Botterill/Getty Images

המערכה השלישית הייתה ההפכפכה מכולן. נדאל כבר עלה ל-1:3 ונראה היה שיכריע את המשחק לטובתו ללא מאמץ, אולם מכאן נמשך רצף של ארבע שבירות משותפות, אותו סגר דווקא שוורצמן בדרך ל-4:4. בהמשך השניים שמרו על משחקוני ההגשה שלהם עד שהגיעו לשובר שוויון. בשובר השוויון הניסיון דיבר ונדאל השלים ניצחון מספר 99 בצרפת לאחר 0:7 חד צדדי על הארגנטינאי. כעת הספרדי מחפש את ניצחון 100 ומתוק במיוחד.

דייגו שוורצמן | Clive Brunskill/Getty Images)
רפאל נדאל | Shaun Botterill/Getty Images

נובאק ג'וקוביץ' – סטפנוס ציציפאס (3:6, 2:6, 7:5, 6:4, 1:6)

ג'וקוביץ' שבר את ציציפאס כבר במשחקון השני של המערכה הראשונה ומכאן שמר על כל משחקוני ההגשה שלו, בדרך ל-3:6 אחרי 42 דקות. המדורג ראשון בעולם טייל גם במערכה השנייה – אותה הכריע בזמן דומה בזכות שתי שבירות נוספות ו-2:6 על היווני.

ציציפאס, שהגיע לראשונה למעמד חצי הגמר בצרפת, התעורר במערכה השלישית. למרות שהיה בדרך להפסד אחרי שבירה של ג'וקוביץ' שעלה ל-4:5 והיה במרחק של משחקון אחד בלבד מניצחון. היווני התעשת והשיג שתי שבירות רצופות על הסרבי ו-5:7.

במערכה הרביעית ג'וקוביץ' שוב היה הראשון שהשיג שבירה עוד במשחקון השני וציציפאס שבר בחזרה במשחקון הבא. בהמשך כל אחד שמר על ההגשות שלו, ודווקא כאשר ציציפאס עלה ל-4:5 הוא הצליח להשיג שבירה נוספת שכפתה מערכה חמישית.

ג'וקוביץ' הבין שהמשחק בדרך לברוח לו מבין האצבעות והצליח לספק כוחות מחודשים עם מערכה חמישית חד צדדית לטובתו. במצב של 1:1, המדורג ראשון בעולם ניצח חמישה משחקונים ברציפות וסגר את הסיפור אחרי 35 דקות בלבד.

נובאק ג'וקוביץ' | Clive Brunskill/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי